Як реагувати на крики і гнів начальника. Правила життя

17

Різні бувають начальники. Якщо ваш бос-чудова людина, справедливий, розумний, не позбавлений почуття гумору, вам крупно пощастило. Але як бути тим, у кого шеф — не подарунок? зустрічаються начальники дурні, хитрі, злі, дратівливі. А є і справжні самодури, які вирішили, що їх посада дозволяє їм принижувати людську гідність в якійсь мірі залежних від нього людей. Як бути розумнішими начальника настільки, щоб не дозволити йому зробити ваше життя нестерпним і при цьому не втратити роботу? не варто боятися лютих босів, які при кожному зручному випадку бризкають слиною і обзивають підлеглих останніми словами. Потрібно просто вміти з ними спілкуватися, пам’ятаючи при цьому про свої інтереси. Психологи спеціально для подібних випадків розробили стратегії поведінки. Якщо ви не бажаєте цілувати начальство нижче спини, вам обов’язково потрібно ознайомитися з цим матеріалом.

Відео секрети побудови відносин з начальником

до змісту

Ставимо на місце розбушувався боса

Самий неприємний випадок на роботі – стати об’єктом зневаги або приниження. Причини можуть бути різними — ви прийшли в занадто короткій спідниці, випадково запізнилися, не зрозуміли завдання, яке вам дали. Поширена ситуація — ви допустили помилку. І ваш шеф, виявивши це, повідомляє вам в гранично грубій формі, що так чинити ви не повинні були, та й взагалі з вас як з співробітника ніякого толку. Паралельно пригадуються всі минулі «гріхи». Багато начальників вичитують підлеглих в досить образливою манері, часто роблять це при свідках. У цьому вони бачать можливість зайвий раз показати свою перевагу. Такі шефи обожнюють акцентувати увагу на промахах співробітника, принижуючи його як особистість.

до змісту

Як стати розумнішими шефа

до змісту

Спосіб перший: втратити роботу

перше, що спадає на думку, — відповісти шефу в тому ж дусі, заявити, що вам з ним не по дорозі і з гордо піднятою головою піти з офісу. Красиво, з цим не посперечаєшся. По дорозі на біржу праці ви вдосталь потішите своє самолюбство, згадуючи, як ви йому все сказали. Можливий, на жаль, і менш приємний результат подій. Якщо з’ясування відносин з шефом зайдуть занадто далеко, за вас може взятися його охорона, і ви вийдете з офісу не своїм ходом, а просто-напросто вилетите. Разом з речами, а може і без них. Якщо ж вам потрібна робота, цей спосіб бути розумнішими начальника вам абсолютно не підходить. Та й чи будете ви розумнішими, якщо так зробите? питання спірне.

Відповідати начальнику в стилі «сам такий» не варто. Навіть якщо ви відчуваєте в собі сили коректно пояснити, що шеф не має права вказувати на ваші помилки, оскільки сам помиляється, сам спізнюється і т. Д. Результат, найімовірніше, буде аналогічний — ви втратите роботу.

до змісту

Спосіб другий: посипати голову попелом

Цей спосіб трохи краще попереднього – роботу ви не втратите. Ви повинні рвати на собі сорочку, повторюючи, що такого промаху більше не допустите, смиренно вибачатися, і ваш бос, найімовірніше, змінить гнів на милість і дарує вам прощення. Одне погано: підходить такий спосіб далеко не всім. Цілком можливо, що у вас є власна гідність, в цьому випадку у вас після подібного інциденту залишиться відчуття, ніби про вас витерли ноги. До того ж, ви розписуєтеся у власній нікчемності, приймаючи приниження на свою адресу. А якщо при цьому були присутні інші співробітники, ви ризикуєте втратити не тільки самоповагу, а й повагу колег, які в дуже незабаром перестануть з вами рахуватися. Адже колектив слідує за начальником, як зграя слідує за ватажком-про це знали ще наші давні предки.

до змісту

Спосіб третій: конструктивне рішення

Як реагувати на крики і гнів начальника. Правила життяпо-перше, не варто відповідати начальнику відразу. Дайте йому висловитися і випустити свій пар. Після цього він буде здатний вислухати вас. Визнайте, що зробили помилку, шкодуєте про це і наступного разу будете уважніше. Далі додайте, що ваш бос говорить з вами в досить різкому тоні, а ви не бачите в цьому необхідності. І пам’ятайте, що відносини з’ясовувати краще конфіденційно.

Не варто ставити ультиматум типу «та я взагалі звільнюся з вашої контори, якщо ви ще раз дозволите собі говорити в такому тоні». Як правило, начальники терпіти такого не можуть. А написати заяву про відхід ви зможете і без попередження. Просто і без роздратування в голосі скажіть, що подібний стиль звернення заважає вам зосередитися на службових обов’язках.

Але і в цьому випадку існує ризик звільнення, якщо вам попався начальник-психопат, який не терпить будь-яких проявів самоповаги з боку підлеглих. До таких людей потрібен інший підхід.

до змісту

Не показувати розумову перевагу

Є така офісна приказка: ніколи не показуй себе розумніше начальника – уславишся мудрецем. Дійсно, розумний не той, хто це демонструє на кожному кроці, а той, хто вміє проявити свій потенціал в потрібному місці і в потрібний час. А кабінет шефа-це не те місце, де слід показувати свою перевагу.

Більшість людей недолюблюють тих, хто розумніший. Ситуація ускладнюється, якщо перший – начальник, а другий – рядовий співробітник. Якщо ви будете виставляти напоказ свої глибокі пізнання, уславитеся вискочкою. А це сильно завадить вам рухатися службовими сходами. Безумовно, зустрічаються і дуже розумні керівники, які заохочують зростання професіоналізму своїх співробітників і цінують їх знання та вміння. Якщо у вас саме такий начальник, вам пощастило, але тоді б ви не зацікавилися цим питанням і не опинилися б на цій сторінці.

до змісту

Як правильно спілкуватися з шефом

Як реагувати на крики і гнів начальника. Правила життя

Олена каспиркевич

Є ситуації, коли людина щиро любить свою роботу, але зовсім втомлюється від постійних докорів свого начальника. А ужитися з ним складно, особливо якщо начальник — самодур. Якщо постійно чіплятися до кожної дрібниці, будь-яку людину це рано чи пізно виведе, і тоді йому вже точно не захочеться вранці йти на роботу. І щоб не допустити чергової зустрічі з кривдником, єдине бажання — не виходити з дому, забившись в дальній кут.

І тут є лише два шляхи. Найпростіший-змінити роботу, більш складний — все-таки розумно підійти до питання і постаратися налагодити відносини з вищестоящим керівництвом.

Загальна інформація

На думку приблизно половини працівників нашої країни, начальство — самодури. Принаймні, про це говорять соціологічні опитування. І питання про те, як бути в такій ситуації, чи потрібно дотримуватися субординацію, хвилює багатьох. Адже дуже часто людям подобається своя робота і зарплата, а іноді просто немає вибору, бо інших подібних посад і умов немає в регіоні. Прибрати з посади начальника-мрія багатьох, але на жаль, здійснити її практично неможливо. У зв’язку з цим необхідно шукати методи, як уживатися з таким начальством, і навчиться терпіти його характер.

Варіанти

Безліч психологів сходяться на цей рахунок в одному: існує кілька варіантів, як ужитися з такою людиною. Перший — це виробити в собі терпіння. Людина повинна смиренно, не приймаючи близько до серця, вислуховувати всі необгрунтовані і часто принизливі причіпки в свою сторону. Незважаючи на те що цей варіант здається дуже дивним і підходити він може лише дуже терплячою особистості, більшість працівників в нашій країні саме так себе і ведуть. І може, все було б добре, адже дотримуватися субординацію-це правильно. Але з точки зору психології подібний розвиток подій може значно відбитися на здоров’ї співробітника. Стрес буде накопичуватися, а психологічне і фізичне здоров’я занепадати.

У зв’язку з цим психологи рекомендують не просто терпіти, а й піклуватися про своє здоров’я. Важливо проводити психологічну та емоційну розвантаження. Не варто знімати стрес алкоголем. Але якщо у співробітника немає сил терпіти і покірність явно не його коник, то краще знайти інший спосіб.

Якщо начальник постійно кричить, значить, він не впевнений в собі і боїться здатися смішним в очах інших. Тому варто враховувати, що подібні люди дуже бояться розголосу своєї некомпетентності. Розібратися і зрозуміти, які саме комплекси і травми провокують його захищатися від світу — значить знайти зброю, яка безвідмовно подіє на цю людину. Є навіть шанс, що він сам піде із займаної посади. Але цей спосіб дуже небезпечний, адже будь — яка помилка-наклеп, а вона карається законом. Але найкраще не вдаватися до кардинальних заходів і вирішити, як спілкуватися з начальником без образ і проблем для обох сторін.

Вибір дій

Природно, якщо кожну секунду до співробітника чіпляється його начальство по всіляких дрібницях, найлегший спосіб — почати пошук нового місця працевлаштування. Цей метод ідеально підійде людям, в чиєму характері немає схильності боротися за свої права, і тим, хто звик шукати легкі рішення проблем.

Як реагувати на крики і гнів начальника. Правила життя

За теорією ймовірності, начальник-самодур залишиться в минулому, а нове керівництво буде значно прихильнішим. Але якщо ж це не так, то є сенс вибудувати грамотну стратегію дій. Насамперед потрібно зрозуміти, з якого приводу він кричить найчастіше, а також визначити, які його причіпки мають грунт, а які ні. Проводячи аналіз, не варто односторонньо дивитися на питання, є ймовірність, що керівник цілком виправдано обурюється з приводу неякісного виконання співробітником його прямих зобов’язань.

Начальник-істеричка

Щоб налагодити відносини з керівництвом, в першу чергу потрібно зрозуміти, до якого типу особистості відноситься його характер. За статистикою, істерики трапляються в 99% ситуацій у жінок. Якщо вони знаходяться в стані перманентного напруги, дуже ймовірно, що зірвуть злість на підлеглих, зберігши при цьому привітність з вищестоящим керівництвом і незнайомцями. Якщо це істерія, то варто діяти за типом бронепоїзда. Не реагуйте, всі відповіді повинні бути контрольованими, без підвищення голосу і прояви взаємних емоцій. Якщо причіпки безглузді, варто аргументувати свою думку.

Як реагувати на крики і гнів начальника. Правила життя

А в ситуації, коли начальство намагається звинуватити підлеглих у власних помилках, найкраще наочно показати йому, хто винен насправді. Також можна заручитися підтримкою колег або керівництва згори. У даній ситуації це не варто сприймати як зраду або ябедництво, адже дії з боку постійно принижуваного співробітника будуть цілком виправдані.

Як знайти спільну мову

На відміну від істеричок, начальник-самодур агресивний по відношенню до всіх без розбору. Такі люди незаперечно впевнені у власній перевазі над усіма іншими. В основному це чоловіки, просунулися по кар’єрних сходах досить швидко. Їх основне переконання-навколо одні ідіоти, і спілкуватися з ними гірше, ніж тортури.

Як реагувати на крики і гнів начальника. Правила життя

Якщо людині доводиться спілкуватися з самодуром, то спочатку необхідно вести себе правильно. Потрібно показати, що у підлеглого досить гордості, і варіант, що він стане повністю відсутня. Звичайно, завдання здається складною, але якщо її виконати, то є велика ймовірність, що в майбутньому вже не доведеться стикатися з причіпками. Крім того, людина повинна вселити собі думку, що він нітрохи не гірше свого начальника-самодура. Також психологи рекомендують задіяти фантазію, наприклад, уявити начальника в рожевій пухнастою кофті або зі сміттєвим відром на голові. Це дозволить свідомості не сприймати всерйоз його удари по самооцінці.

Якщо начальник виробництва постійно чіпляється

Просто прискіпливе керівництво на перший погляд виглядає більш нешкідливо, ніж істеричний тип або самодури. Але справа в тому, що постійними зауваженнями можна вивести навіть самого спокійного і врівноваженого людини. Прискіпливе начальство буде ретельно контролювати кожен крок своїх підлеглих, звітуючи їх навіть за півхвилинне запізнення.

Як реагувати на крики і гнів начальника. Правила життя

Часто такі люди контролюють також час обіду і дзвонять у вихідний день, не маючи на це вагомих підстав або серйозних приводів. Також є шанс, що він буде шукати недоліки в роботі, яка виконана ідеально. І замість заслуженої премії співробітник отримає догану.

Як виховати начальника

Не варто раболіпствовать перед причіпкою і істеричним начальником виробництва. Варто уточнити, які саме нюанси не влаштовують керівника, викликати його на діалог, де він повинен не тільки пояснити, в чому він бачить недоліки, а й запропонувати шляхи вирішення виниклої проблеми.

Як реагувати на крики і гнів начальника. Правила життя

А щодо дзвінків у вихідні дні, то можна просто не піднімати трубку. Це час відпочинку, і у начальства немає прав звинувачувати вас в тому, що ви не були на зв’язку. Варто також серйозніше поставитися до робочого графіку, не допускати запізнень або затягувань обіднього часу. Це призведе до того, що начальнику просто набридне шукати приводи звинуватити вас, і він переключиться на іншого співробітника.

Висновок

Приручення начальства — справа нелегка, але це насправді не вихід з положення. Якщо начальник-самодур, що робити з цим — відомо. Потрібно просто налагодити взаємини між вами. Не варто плазувати або прогинатися під набридливе керівництво. Навпаки, для таких людей важливі ті співробітники, що проявляють гідність і можуть довести свою цінність. Якщо відгородитися від постійних причіпок, можна спокійно працювати.

Як реагувати на крики і гнів начальника. Правила життя

А ось глобально перевиховувати цю людину-завдання для його рідних. Під час налагодження відносин дуже важливо дати зрозуміти людині, що ви не тільки готові, але і хочете співпрацювати з ним. Саме ваше прагнення залагодити конфлікт дозволить продовжити трудову діяльність без проблем. Розпізнавши психотип начальника і вирішивши цю ситуацію, можна зробити своє життя краще і позбудеться від образ і проблем на роботі.

Що робити, якщо ваш керівник-самодур, який отруює вам життя постійними докорами, мало не кожен день доводить до сліз і депресії? можна змінити роботу. Але не тільки. Радить психолог дмитро воєділов :

— самодурами зазвичай називають вкрай нестриманих начальників. Це люди, які вибухають з абсолютно нешкідливого приводу, майже не сприймають логічні пояснення, діють виключно на емоціях. У них працює в основному права півкуля головного мозку, яке відповідає за емоції. А раз права півкуля перезбуджується, то ліве, яке відповідає за логіку, пригнічується. Це фактично полутрансовое стан.

Оскільки ні переконати їх, ні перевиховати нереально, можна спробувати використовувати техніку підсвідомого регулювання поведінки.

1. Спостереження. для початку потрібно поспостерігати за своїм керівником, його поведінкою. Коли у нього виникають емоційні спалахи-невдоволення, люті і гніву або навпаки радості і доброти. Що їм передувало, тобто викликало таку реакцію? це такі підсвідомі «кнопочки», які викликають ті чи стану або поведінку. Наведу простий приклад про буратіно. Карабас-барабас зловив буратіно і хотів підкинути його в згасаюче вогнище, щоб краще розгорівся вогонь і дожарився його обід. Тут п’єро підказав буратіно, що карабас стає добрішим, коли чхає — мовляв, треба з ним заговорити між чихами. Той так і зробив. І отримав п’ять золотих замість того, щоб бути спаленим на багатті. Тобто тут спочатку виклик стану доброти (»кнопочка » — чхання), а потім вже можна просити, що потрібно. Інший казковий герой, карлсон, робив по-іншому. Коли домоправителька фрекен бок загнала його в кут, випитуючи, чи їв він її плюшки, карлсон несподівано сказав: «а у вас молоко втекло!»та відразу відволіклася на молоко, і карлсон був врятований. В даному випадку було викликано потрібну поведінку інший «кнопочкою « — фразою» а у вас молоко втекло!»спонукальними кнопочками можуть бути будь-які сигнали, в тому числі звукові, запахи і т. Д. Один розумний хлопчик одного разу перед уроком побризкався одеколоном. Виявилося, що вчительці дуже подобається цей запах. «вовочка, як від тебе приємно пахне!»і на уроці поставила йому несподівано «п’ятірку», хоча відповідь до неї за великим рахунком не дотягував. Кмітливий учень «просік тему» і потім вже кожен раз користувався потрібним ароматом, уроки особливо не вчив. Марьванна, відчувши його, робила висновок, що він вже все знає.

2. Підсвідоме управління. з’ясувавши, що у начальника викликає певну поведінку, запишіть або запам’ятайте ці кнопочки. Вони бувають позитивні і негативні. У підсумку ви отримуєте своєрідний важіль управління «вперед-назад», яким треба потихеньку рулити. Якщо потрібно щось попросити, треба начальника спочатку зробити добрим. Якщо бос змушує вас робити те, що не хочеться, треба викликати у нього на цю роботу негативні асоціації. Так працює техніка»якоріння».

3. Переривання негативної поведінки. більш складна техніка « «розрив шаблону поведінки». Треба перервати «погану» поведінку тим чи іншим способом. Скажімо, якщо начальник починає кричати, треба зробити щось невідповідне. Наприклад, як би ненавмисно впустити ручку і довго її шукати під столом. Начальник в розпал гніву раптом помітить, що кричати нема на кого і прийде в сум’яття. А ви в цей момент можете виглянути з-під столу і задати йому інше питання. Тому що коли розриваєш шаблон мислення або поведінки, потрібно закинути в утворився вакуум нову інформацію. І ваша» жертва » перемикається. У мене був схожий випадок на пошті. Коли я попросив видати мені посилку, службовець пошти раптом почала мене розпікати, як треба отримувати посилки. Я нахилився за стійку, вона кричить і раптом помічає, що перед нею нікого немає. Від несподіванки тітка замовкла. Тут я виринаю і кажу: «дайте мені бандерольку». Ти мовчки видала і я пішов. Це розрив шаблону.

Що ще можна зробити, щоб перервати негативну поведінку? наприклад, зобразити серцевий напад, схопившись за серце. Сказати,