Куди можна написати лист про допомогу. Як написати листа з проханням або вимогою

332

молитва смоленській іконі божої матері

Моляться смоленської богородиці про дарування довгоочікуваного миру, про благополуччя роду і злагоді в сім’ї, про зцілення від всіляких захворювань. Помічено, що щира молитва перед образом під час епідемій допомагає не захворіти.

Ікона багато разів захищала русь від вторгнення ворога, а в боях дарувала несподівану перемогу. Тому, традиційно, перед нею моляться воїни про благополучне проходження служби, а їх матері – про повернення синів додому живими. Смоленська богородиця вказує вірний шлях і захищає в дорозі мандрівників.

Смоленська ікона молитва

смоленська ікона богородиці

Про пречудову нілу всіх тварюк цариці богородиці, небесного царя христа бога нашого мати, пречисту одигітрію марію!

Почуй нас грішних і негідних в годину цей моляться і припадають до твого пречистого образу зі сльозами і розчулено глаголючих: виведи нас від рова пристрастей, владичице преблагая, визволи нас від усякої скорботи і печалі, захисти від усякої напасті і злия наклепу, і від неправедного і лютаго наклепу вражия.

Можеш бо, про благодатна мати наша від усякого зла зберегти люди твоя і всяким благодіянням забезпечити і врятувати; хіба тобі іния заступниці в бідах і обставинах, і тепла заступниці про нас, грішних, не імами.

Умоли, пані пресвята, сина твого христа бога нашого, нехай удостоїть нас царства небесного; цього заради завжди славимо тебе, як винуватицю спасіння нашого, і звеличуємо святе і чудове ім’я отця і сина і святого духа, в трійці славимого і поклоняемаго бога, на віки віків. Амінь.

Молитва смоленської божої матері

До кого возопію, владичиці? до кого вдамося в прикрості моїй, аще не до тебе, пані владичице богородице, цариці небесна? хто плач мій і зітхання моє прийме, аще не ти, про пренепорочна, надіє християн і притулок грішним? приклони, про пречиста владичице, ушеса твоя до моління моєму, мати бога мого, не призри мене, що вимагає твоєї допомоги, почуй стогін моє і крик серця мого всели, про пані богородиці цариці.

І подай мені радість душевну, підкріпи мене нетерплячого, сумного і недбайливого до твого хваління. Вразуми і навчи мене, како тобі молитися личить, і не відступи від мене, мати бога мого, за нарікання і нетерпіння моє, але буди ми покров і заступництво в житті моїй і приведи мене до тихого притулку блаженнаго онаго спокою, і сопричти мене до лику избраннаго твого стада і тамо удостой мене оспівувати і славити тебе на віки. Амінь.

смоленська ікона богородиці

Вишиті ікони

Робота в рандеву відгуки

молитва преподобної марії єгипетської

смоленська ікона божої матері «одигітрія»

Ікона «одигітрія», шанована як чудотворна, відома на русі з давніх часів. Православні християни особливо цінують її за те, що вона є дороговказною ниткою, що веде до порятунку.

У перекладі з грецької «одигітрія» означає «путівниця». Смоленська ікона божої матері надає допомогу і підтримку кожному звернувся до неї з молитвами, зцілюючи від недуг, допомагаючи в зміцненні віри, захищаючи просять від негативу і спокус на життєвому шляху.

Історія ікони

Переказ свідчить, що смоленська ікона «одигітрія» була написана самим святим лукою під час земного життя богородиці. Точних відомостей про те, як святий образ потрапив до росії, немає, проте відомі згадки про ікону вже в середині 11 століття. Цей лик став родовою святинею руських князів, які передавали її наступникам з найбільшим трепетом.

Свята ікона смоленський божої матері є однією з найголовніших святинь російської церкви. Віруючі отримують від неї допомогу, яка пов’язує їх з православною вірою, не дозволяючи диявольським підступам очорнити душі, які прагнуть до світла і божої благодаті.

Опис ікони «одигітрія»

На іконі зображена богоматір по пояс, на правій руці якої розташоване немовля. Праву руку він тримає в благословляющем жесті. У лівій руці немовляти розташований сувій-символ вчення і освіти. Спаситель зображений в царствених шатах, що означає образ вседержителя. Його одягу виписані майстерно, з використанням пурпурного і золотого кольорів. Часто немовля на іконі одягнений в корону.

Де знаходиться ікона

У росії налічується більше двохсот храмів, церков і парафій, де можна поклонитися образу смоленської божої матері. Крім того, списки з ікони зберігаються в багатьох музеях. Серед копій ікон більше 30 володіють чудотворними здібностями.

Поклонитися образу можна в наступних місцях:

  • місто москва, собор смоленської ікони божої матері в новодівичому монастирі;
  • місто санкт-петербург, церква смоленської ікони божої матері;
  • місто сергієв посад, церква смоленської ікони божої матері в троїце-сергієвій лаврі;
  • місто суздаль, церква смоленської ікони божої матері;
  • місто кострома, церква смоленської ікони божої матері в богоявленсько-анастасііному монастирі;
  • місто орел, кафедральний собор смоленської ікони божої матері;
  • місто нижній новгород, церква смоленської ікони божої матері.

У чому допомагає ікона смоленської божої матері

Святий лик володіє багатьма чудотворними здібностями, і православні християни звертаються до смоленської богоматері з молитвами:

  • про захист вітчизни від воєн і ворожих набігів;
  • про здоров’я військових, що знаходяться в гарячих точках;
  • про здоров’я близьких людей і всіх, хто живе на землі від епідемій;
  • про захист будинку від негативу і недоброзичливців;
  • про зміцнення віри і сили духу;
  • про протистояння спокусам і обману, що вводить душі в оману.

Молитва перед образом

«цариця богородиця, путівниця і захисниця всього роду людського. До тебе звертаємося з молитвами смиренними. Визволи нас від скорбот і печалей, настави на шлях істинний та вбережи плоть і кров нашу від недуг і хвороб. Допоможи, богородиця, знайти віру справжню та зміцнитися в ній, не дозволяючи підступам диявольським кинути насіння сумнівів і розбрату. Збережи мир на всій землі та не дозволь недругам розорити вітчизну нашу. Вплинь на уми недоброзичливців наших, позбавивши їх від скверни гніву. Амінь»»

Дні шанування ікони

Ікона божої матері «одигітрія» шанується три рази на рік:

  • 10 серпня (28 липня), коли святий лик був перенесений з московського кремля в новодівочий монастир;
  • 18 листопада (5 листопада) на честь чудотворної допомоги ікони і здобуття перемоги у вітчизняній війні 1812 року;
  • 7 грудня (24 листопада) на честь перемоги жителів славного міста смоленська над золотою ордою.

Кожне з цих свят супроводжується літургією і вознесінням молитов вищим силам, що не дозволили русі впасти під натиском недругів і кривдників.

Смоленська ікона є помічницею і покровителькою кожного увірував в господа. Щирі молитви допоможуть вам знайти віру і почати праведний шлях, який буде кожен день змінювати вас і ваше життя в кращу сторону. Бажаємо вам радості і щастя, і не забувайте натискати на кнопки і

журнал про зірок і астрології

Кожен день свіжі статті про астрологію та езотерику

День ікони божої матері «скоропослушниця»

У православному світі є особлива ікона, яка користується популярністю у всіх країнах. Її назва «скоропослушниця», бо те, про що її просять,.

Молитва святої марті на виконання бажання

Чудотворні молитви часто допомагають в житті. Маловідома, але вкрай дієва молитва святої марті допоможе вам втілити мрії в життя. .

Ікона божої матері» споручниця грішних »

Ікона «споручниця грішних» глибоко шанується православними християнами. Це одна з найдивовижніших ікон, чий духовний сенс.

22 грудня: молитви в день ікони божої матері «несподівана радість»

У православ’ї є безліч ікон, але деякі шануються віруючими особливо сильно. Однією з таких ікон є образ.

20 листопада — день ікони божої матері «взіграніе немовляти»

У православ’ї і в християнстві в цілому існує велика кількість ікон, які можна назвати чудотворними. Одна з таких -.

«смоленська – — канонічна ікона божої матері

Поява смоленської ікони божої матері підноситься до часів євангеліста луки. Переказ свідчить, що, крім праць з написання євангелія, лука залишив після себе кілька власноруч створених образів немовляти ісуса з матір’ю. Ці ікони володіли загальним композиційним рішенням, яке згодом стало називатися одигітрія.

Одигітрія: особливості композиції

Існує кілька типів іконографічного розташування богородиці – оранта, єлеус (розчулення), панахранта (всемилостива),Згідно того, до якого типу іконографічного розташування фігур божої матері і немовляти відповідає ікона, приписується її канонічне значення – одним підносяться молитви про порятунок, заступництво над великими проблемами в суспільстві, іншим більше волають про людські проблеми і негаразди, треті шановані, як дозвільниці проблем зі здоров’ям. Ікони розчулення, наприклад, допомагають жінкам зберігати шлюб, протегують молитвам за здоров’я дітей. Одна з них, волоколамська богоматір, знайшла загальнонародну популярність – їй підноситься молитва про збереження любові між подружжям і порятунок від всякого бісівського мани.

Ідея святого образу

Бог немовля-це небесний цар, який однією рукою благословляє паству, а другий дає закон, за яким повинні слідувати християни, щоб досягти вічного життя. Він же наш прийдешній суддя, пришестя якого в земний світ перший раз ознаменувалося порятунком людства. Другий раз він прийде вже, як той, волею якого буде вершитися справедливий суд.

Богородиця жестом вказує на сина свого-моліться і поклоняйтеся йому, звертайте свої помисли і прохання. Він є син божий, ваш спаситель і покровитель. До того ж своїм жестом вона висловлює особисте схиляння перед богородним чадом своїм, розуміючи, яке майбутнє уготовано йому.

  • одигітрія — в іконографічних композиціях для такого типу характерне зображення божої матері і бога немовляти майже фронтально, їх лики не стикаються. Ісус-немовля сидить у матері на руках. Склавши персти правої руки, він благословляє тих, хто молиться, а в ліву прийнято вкладати йому список, іноді – книгу. Найчастіше божа матір зображена в пояс, але існує і оплечное зображення – казанська ікона. Також зустрічаються ростові композиції. Кожній іконі відповідає власна молитва, з якою прийнято звертатися, просячи вирішення проблем.
  • немовля ісус частіше розташований зліва, але зустрічаються одигітрії, де йому відводиться місце на правій руці богородиці. Одна з таких ікон-праворучиця, також приписується пензлю одного з сімдесяти учнів христа-євангелістові луці. Праворучиця частіше допомагає в якості покровительки тих, хто старанно йде до знань, – учнів, студентів. Її ж просять на допомогу недбайливому школяру, щоб радував батьків своїми успіхами.

Цей тип іконографічного зображення є одним з найдавніших. Склався він в палестині, а в vi столітті поширився на схід і до візантії. Звідти взяли початок православні традиції, і дійшли головні відомі ікони під загальною назвою одигітрія.

Історія виникнення і значення терміна одигітрія

Зі святої землі, приблизно в середині v століття, в константинополь була привезена перша з ікон подібної іконографії – влахернська. Волею імператриці євдокії, дружини феодосія молодшого, святий образ був переданий в жіночий монастир одігон. Монастир цей був прославлений джерелом, який мав велику силу – ревна молитва біля нього здійснювала чудеса зцілення незрячих. Завдяки старанням черниць, які турботами оточували приходили в пошуках зцілення сліпих, це місце отримало назву «провідників». Монастир же в свою чергу отримав прізвисько» провідник » – одигон.

Головна святиня монастиря – лик богородиці, отримала назву одигітрія. Згодом звичайне топографічне позначення прийняло по праву свій сакральний сенс: свята мати – путівниця, яка вказує і наставляє віруючих на шлях праведний, а молитва їй придбала небувалу славу.

Ця ікона вважалася однією з найголовніших святинь константинополя. Їй приписувалися чудові властивості захищати від ворогів, тому при першій же небезпеці і підозрі на напад недругів, святий лик виносили на міські стіни, щоб силою господньою відобразити підступність нападників.

  • «ікону ту всякий вівторок виносять на подив людям. Що є велике диво для всіх місцевих і приїжджих з інших міст і країн. Бо величне видовище постає перед очі будь-кому-майстерно кована велика ікона носима зусиллям всього лише однієї людини. Ніби ангельською допомогою утримувана, вона являє собою величне видовище. Весь зібрався люд з плачем волає: «господи, помилуй!». А носій ікони йде з легкістю, немов нічим не навантажений. Численні зцілення і чудеса відбуваються при цьому, по милості господа та на подив всякому прийшов побачити її пишність», – з сказання, залишеного російським паломником стефаном новгородцем, який відвідав візантію в 1348 – 49 рр.

Подорож ікони на русь-історія смоленської ікони богородиці

Згідно з переказами, кілька одигітрій кисті апостола луки, принесені зі святої землі, були прототипами списків (повторень), які поширилися в багато меж земні. Одними з них стали праворучиця і влахернська одигітрія. А на русі особливе шанування знайшли одигітрії, що отримали власні назви, – казанська, іверська, сьомієзерна, тихвинська, торопецька і, власне, смоленська. Кожній з них відповідає своя молитва і акафіст, які виконуються в святкові дні і на особливі випадки.

Костянтин мономах, який видавав заміж свою дочку анну за князя всеволода, сина ярослава мудрого, благословив цією іконою їх шлюб. Сама ікона, в якості подарунка, прибула в обозі високоповажної нареченої з іншими цінними дарами і стала однією з головних святинь їх двору. А вже їх син, володимир всеволодович мономах, переніс святий образ в смоленськ. Там був закладений храм успіння богородиці, де і знайшла святиня свою нинішню популярність — як покровителька християн на русі, яка допомагає обороняти народ від набігів ворожих.

  • у переказі описують 1239 р біля стін смоленська полчища хана батия влаштували довгу облогу. Розгубленість і страх скували волю обороняються, ніхто не розумів, що ж робити далі. Якийсь ратник, на ім’я меркурій, ревно молячись перед іконою божої матері з немовлям господом, отримує одкровення і благословення на подвиг, із зазначенням і напуттям вийти сміливо на ворога, що стоїть біля воріт.
  • паніка і жах охопив вороже військо. Кидаючи зброю і поранених, ворог стрімголов втік геть. Бо проти них вийшло військо, супроводжуване променистою дружиною і раттю небаченої мощі. Це було зриме зішестя божої сили, яка допомагає відважним і чистим серцям. Меркурій, прийнявши в бою мученицьку погибель, був зарахований до святих православної церкви за хоробрість і самовідданість у захисті рідної вітчизни. Молитва йому оберігає ратників і зберігає безстрашність у боротьбі за свій народ.

Потім з волі історії, смоленська одигітрія переноситься до москви. Особливо шановану святиню розміщують в благовіщенському соборі. Сталось це після того, як смоленськ перейшов під управління князівства литовського. Істориками допускаються різні версії перенесення ікони з смоленська в москву, але виділяють серед них три, як найбільш можливі.

  1. перенесення пов’язане з династичним шлюбом дочки князя вітовта, софії. Ставши дружиною василя дмитровича, князя московського, вона привезла з собою в якості подарунка від свого сяятельного батька кілька ікон грецького письма. У їх числі могла бути і смоленська богоматір, як одна з найбільш цінних і шанованих.
  2. інша версія допускає те, що вигнаний із смоленська князь юрій святославович перевіз із собою святиню до москви. Так як вигнання його було рук вітовта, литовського князя, то з собою були прихоплені поспіхом найбільш значущі ікони для православної церкви, щоб не були втрачені святині русі.
  3. в» русском временнике » викладена третя версія, по якій хтось юрга, пан свілколдовіч, їдучи від свидригайла (литовського князя), по дорозі в москву до великого князя василя васильовича розграбував смоленськ. Тому найбільш цінні і високоповажні святині були привезені і подаровані московському князю, за надання заступництва і укриття від переслідувачів.

У 1456 році, супроводжуваний знаттю і намісником смоленська, єпископ місаїл прибув до москви. Головне прохання смолян до московського великого князя василя васильовича була в тому, щоб повернути сяятельний лик богородиці в смоленськ. Князь, керований божою волею, побачив в мирному результаті заставу майбутнього примирення земель і возз’єднання смоленська з москвою, повелів повернути святиню в законні межі.

Але перед поверненням з ікони був зроблений» міра в міру » список, що залишився в благовіщенському соборі. На прощання смоленську ікону пронесли хресною ходою з кремля, пройшовши шлях до дівочого поля, по виїзду на стару смоленську дорогу здійснили великий молебень і з миром відпустили геть.

З волі божої, в 1514 році, зусиллями московського великого князя василя iii івановича, смоленськ відвоювали у литви і повернули в лоно вітчизни. На згадку цьому великому возз’єднанню, в тому місці, де москвичі прощалися зі смоленською одигітрією, був заснований новодівочий монастир. А 28 липня1525 року в монастирські межі з кремля перенесли той самий список, що зберігався в благовіщенському соборі. Багатим окладом його прикрасили в царювання бориса годунова, в ньому ж і виявився він в 1927 році в збройовій палаті.

Одигітрія допомагає зберегти спокій

Історично склалися і зміцнилися в народі русі небувала любов і визнання божої матері. Їй моляться, закликаючи про порятунок від ворога, одужання дітей і дорослих, зцілення від демонічних ман. Іконі смоленської божої матері відведено одне з шанованих місць у свідомості православних.

  • іконою смоленської богородиці благословляли молодят для подальшого мирного житія, щоб лик божої матері супроводжував їх сім’ю все подальше життя, вкриваючи від бід і негараздів.
  • ікона богородиці смоленська одигітрія — це одна з головних в домашньому іконостасі будь-якої православної сім’ї. Її воліли першою вносити в новий будинок, але перш обходили хресним ходом всю садибу. Молитва їй закликала божу матір укрити будинок від ворогів і дати благополуччя в його стінах.
  • у будь-якій ситуації, коли виникала загроза здоров’ю членів сім’ї, саме смоленської одигітрії підносилися благання про одужання хворого.
  • якщо сім’ю осягало лихо матеріального характеру-неврожай, безробіття, мордування або розорення, то з іконою обходили навколо будинку з хресною ходою. Молитва покликана була поліпшити матеріальне становище і відвести від боргової ями. У сучасній інтерпретації — це безробіття, неможливість оплатити кредити або інші боргові зобов’язання, отримання грошей з боржників своїх.
  • також сильно допомагає ікона богородиці в ті моменти, коли чаклунство і диявольські підступи стали руйнівниками спокою в сім’ї і будинку – одвороти, привороти, заздрість, псування на членів сім’ї. З нею обходять по периметру всередині стін і читають очисні молитви на вигнання бісів.
  • одигітрія традиційно вважається материнською іконою. Хвору дитину кладуть під нею, зазвичай стоїть в червоному кутку, і читають молитви за здоров’я.

Порятунок від будинкових і бісівського чаклунства

Часто ця напасть заводиться в будинку по чиєму-то злому наміру – псування, магічні маніпуляції, підселення. Але нерідкі випадки, коли потойбічні сутності заводяться в будинку через недбалість самих господарів.

  1. лихослів’я, чортихання, нецензурна лексика;
  2. зберігання в будинку зображень, книг і кінофільмів, де є культ насильства і сатани;
  3. підібрані на вулиці чужі речі і коштовності;
  4. відсутність віри божої в серці, маловір’я;
  5. ігнорування обрядів і християнських традицій;
  6. критика, відторгнення релігійних догм, єресь.

Там, де забувають господа і дають волю дияволу, з’являється благодатна атмосфера для нечисті. Щоб вимести з дому бісівські сутності, досить просто дати богу і його небесним угодникам владу над вашим будинком. Звичайно, найкраща підмога в цьому випадку-ревна, від щирого серця йде молитва і домашній лик пресвятої богородиці.

  • запаліть лампаду біля домашньої ікони одигітрії і прочитайте повний акафіст, присвячений їй.
  • потім акуратно знімають ікону з полиці червоного кута і, обернувши її в урочисту красиву тканину, обходять будинок всередині. Читають молитви і акафісти, поки не пройдуть триразово всі кімнати та інші приміщення.
  • обов’язково будинок обносять по колу свічкою від пасхальної служби. Її зазвичай зберігають весь рік і змінюють на нову після наступної святкової літургії.
  • на завершення обряду обов’язково сповідуються і приймають святе причастя.
  • щоб нечисть не знайшла у вашому домі спокою і не надумала повернутися, постарайтеся тепер старанно виконувати свої борги перед господом-моліться і відвідуйте недільні служби в храмі.

Де господній силі віддана влада, а серце сповнене вірою, там немає місця бісівському зроду. Святий дух благословить стіни вашого будинку, а богородиця, як і належить пресвятій путівниці, приведе силу небесну на захист вам і вашій родині.

Текст першої молитви перед іконою»смоленська».

Одигітрія-в допомогу хворому

Під сімейною іконою, якою найчастіше буває одигітрія, знаходять зцілення від хвороб тілесних. Якщо в будинку хтось захворів, потрібно лягти під іконами в червоному кутку і молити силі божій і богородиці про зцілення.

Варто пам’ятати, що одигітрія – це лик богородиці вищого поклоніння. Її не носять в руках без потреби, не кладуть під подушку або на тумбочку. Взагалі до неї необхідно поставитися з належним пієтетом.

  • лампаду під нею запалюють не тільки під час молебню і прохання милостей. Святий вогник повинен запалюватися в усі святкові та пам’ятні дні богоматері.
  • частіше підносите цариці небесної молебні. Тоді вона не залишиться глухою в потрібну хвилину, поверне вам благодаттю вашу щиру молитву.
  • хворого кладуть під іконами і читають молитви з акафістом. Не забувайте запалити свічки-це символ вашої віри християнської.
  • хворе дитя накривають полотном, що зберігається з хрещення, – крижмою.
  • свяченою водою вмивають того, кому потрібна допомога, і дають зробити кілька ковтків.

Немає нічого більш цілющого для хворобливої плоті, ніж творець і його святі угодники. Ми лише повинні відкрити їм себе, щоб отримати божих лікарів на допомогу.

Текст другої молитви перед іконою»смоленська».

Святий лик охороняє добрі стосунки в будинку

До ікон завжди ставилися з повагою і довіряли їм всі найпотаємніші таємниці. У них же прийнято було просити підмоги у всяких життєвих питаннях. Не оминули ці традиції і смоленську одигітрію, як найбільш поширену в образі богоматері домашніх іконостасів.

  • перш за все, за нею прийнято зберігати найважливіші сімейні цінності – документи, гроші, накопичення. Мається на увазі, що сила небесна, як найкращий охоронець вашому матеріальному, відведе від лихого і подбає про добро.
  • існує непорушна традиція-пару вінчальних свічок після обряду загортають в хустинку і так зберігають все життя, сховавши за одигітрію – берегиню сімейного вогнища. Господня сила за всім побачить і наставить подружжя на шлях добрих відносин – втихомирить буйні серця та відведе від будинку заздрісників.
  • після появи в сім’ї чада, ховати за домашні ікони покладається дитячі реліквії-молочні зубки, стрижене волосся або метрики. Так православні висловлюють довіру богородиці, в надії, що вона догляне за кровиночкою – відведе зло, пристріт та інші напасті.

Звичайно, ікону не використовують в ролі сейфа, стягуючи за неї всі сімейні багатства. Не забувайте з пієтетом ставитися до домашньої святині. Сенс скоріше в тому, щоб богородиця своєю милістю і добротою зберегла найбільш важливі для людей моменти – сім’ю, рідних і спокійний уклад в будинку.

Пам’ятайте! після чудесного зцілення або позбавлення від труднощів віддайте хвалу господу і богородиці за милість, проявлену до вас, і увагу. Обов’язково дотримуйтесь канони і не забувайте дорогу до храму. Тільки з богом в серці людина зможе подолати біди, знайти розраду в труднощах і розділити радість від втамування печалей. По вірі дано буде!

Святкування на честь ікони одигітрії смоленської відбувається 10 серпня. е та дата встановлена в пам’ять повернення смоленська з-під влади литви в середині xv століття.

Одигітрія (в перекладі з грецької — «путівниця») — один з п’яти головних типів зображення богоматері в православ’ї. Смоленська ікона-одна з найбільш шанованих ікон цього типу. Деякий час образ зберігався в єрусалимі, а потім був перевезений до константинополя, де ікона стала захисницею міста, її не раз виносили на міські стіни в час нападу ворогів.

Напередодні дня смоленської ікони сайт розповідає про її дивовижну долю і не менш дивовижні звершення.

Мономахова ікона

У смоленськ ікону переніс володимир мономах. Фото: wikipedia.org

За переказами, ікона смоленської богоматері була написана самим євангелістом лукою під час земного життя богородиці. Візантійський імператор костянтин багрянородний у 1046 році благославив цією іконою свою дочку принцесу анну на шлюб з князем всеволодом ярославичем чернігівським, сином ярослава мудрого. Після смерті князя всеволода ікона у спадок перейшла до його сина володимира мономаха-майбутнього правителя русі. На початку хіі століття володимир мономах переніс ікону в смоленську соборну церкву на честь успіння пресвятої богородиці. З того часу ікона отримала назву смоленської.

Наказ меркурію

одне з перших чудес, скоєних від ікони в смоленську, стало позбавлення міста від татар. У 1239 році вони підійшли до смоленська, доля міста повисла на волосині. Жителі міста з гарячою молитвою звернулися до своєї заступниці. У ніч на 24 листопада паламар, який служив в успенському соборі, отримав від неї наказ передати одному з благочесних воїнів поІмені меркурій наступне « » меркурій! вийди скоро в броні військової, бо тебе кличе володарка»»

Ці слова відразу ж передали меркурію, він одягнувся в обладунки, прийшов до ікони і почув від неї голос:

«меркурій! посилаю тебе захистити дім мій … Вийди в стрітення ворога таємно від народу, святителя і князя, що не відають про напад ратних; сама я буду з тобою, допомагаючи рабу своєму. Але там разом з перемогою чекає тебе вінець мученицький, який прийми від христа».

За допомогою богородиці меркурій переміг татар і не дозволив їм зруйнувати смоленськ, як це сталося майже з усіма російськими містами.

Монастир на честь ікони

Новодівочий монастир. Фото: www.globallookpress.com

На початку xv століття ікону одигітрії перенесли з смоленська в москву в новодівичий монастир. Це сталося 7 серпня 1525 року, 489 років тому. Цікаво, що новодівочий монастир побудували за указом великого князя московського василя iii івановича на честь взяття смоленська у війні з литовцями. Спочатку він називався»богородице-смоленський».

Однак, в цей час смоленськ часто піддавався набігам ворогів і городяни зажадали повернути в місто його покровительку — ікону. У 1456 році в москву приїхала ціла делегація городян на чолі з єпископом смоленським місаїлом. Вони попросили московського князя василя темного повернути їм ікону. За порадою митрополита іони великий князь виконав прохання смоленських послів.

Покровителька бородіна

Молебень на бородінському полі. Репродукція картини єгора зайцева. Фото: commons.wikimedia.org

У 1812 році під час вітчизняної війни проти наполеона смоленська ікона божої матері стала головним чином для всієї російської армії. Ікону зі смоленська спочатку перевезли до москви, щоб перед нею могли помолитися жителі столиці. 26 серпня 1812 року, в день бородінської битви, її обнесли навколо білого міста, китай-міста, кремлівських стін. Незадовго до цього перед образом помолився головнокомандувач російською армією легендарний полководець михайло кутузов.

Таємне зникнення

Успенський собор. Фото: аіф / ірина романова

Традиційним місцем зберігання ікони завжди був смоленський успенський кафедральний собор. Незважаючи на те, що в 1930 році в успенському соборі відкрився антирелігійний музей, ікона продовжувала перебувати там. У період між 1939 і 1941 роками оригінальна ікона одгітрії безслідно зникла. Донині її доля невідома. В успенському соборі зберігається її місцеблюстителька, так звана надбрамна ікона смоленської божої матері, яка була написана для смоленська за часів івана грозного.

Щоб дійти до мети, людині потрібні карта або провідник. У духовному світі схожі закони-досягти певних успіхів можна під керівництвом досвідченого наставника. Пресвята діва є загальною путівницею для християн. Існує навіть дуже древній тип ікон божої матері, під назвою «одигітрія» (з грецької — вказує шлях).

історія появи

У іконографії непроста доля-перші століття після своєї появи, християнство було нечисленним, вважалося незрозумілою сектою, яку зневажали як іудеї, так і римляни. Християнам доводилося ховатися, їх переслідували імператори-кидали левам, побивали камінням, їм відрубували голови за відмову приносити жертви язичницьким богам. Для римлян це було рівнозначно відмови служити цезарю.

Тому спочатку зображення христа і святих були дуже рідкісними, збереглися, в основному, лише в катакомбах. Найчастіше і вони були символічними-канон церковний тоді тільки формувався, багато заперечували простивши того, щоб малюнками намагатися висловити те, що недоступно розумінню людини. Адже христос-бог, а християни всього лише люди. Замість ісуса малювали пастуха або рибу.

Перші ж ікони божої матері, згідно з легендою, написав апостол лука — в тому числі і «одигітрію». Церковні тексти також стверджують, що сама пречиста благословила створення образів. Жоден з тих, що були створені безпосередньо рукою євангеліста, до нашого часу не дійшов. Але можна стверджувати, що сьогоднішні образи є досить точними копіями перших.

На дерев’яних дошках ікони стали з’являтися з 3 ст. — цей період вважається початком іконопису як мистецтва. Потім у 8 ст. Настав період іконоборства, під час якого їх нещадно знищували. Через 60 років нікейський собор офіційно встановив шанування святих зображень. Християни ж всі ці роки дбайливо збирали і зберігали ікони христа і богородиці.

характерні особливості образу

Ікона, на відміну від звичайної картини, має інше призначення — за словами святих отців, це вікно в інший світ. Подібним чином ікони божої матері не просто зображення двох особистостей — через них розкривається сенс богополощення. Ікона «одигітрія» є одним з найбільш поширених типів, її богословське значення — розкриття відносин бога і людини. Для цього іконописці використовують композицію, жести, кольору.

  • божа матір, христос дивляться прямо на тих, хто молиться.
  • ісус зображений у віці отрока (еммануїл).
  • у руці спасителя-сувій.
  • зображення може бути як поясним, так і оплечним («казанська» ікона теж належить до типу «одигітрії»).

Тут особливо підкреслюється божественна природа христа, композиція не позбавлена величі. Божа матір завжди зображується в омофорі-підкреслює і царську велич діви, і її роль в плані боговтілення. Права рука богородиці спрямована на ісуса. Значення цього жесту божої матері на іконі «одигітрія» таке — вона вказує на христа, як єдиний шлях до спасіння.

Але і сама цариця небесна є дороговказною зіркою-вона була першою досконалою людиною, зуміла в грішному світі зберегти бачення бога, якого більшість людей позбавлені. Адже адам і єва могли розмовляти з господом особисто, а сьогодні людський рід так віддалився від творця, що від одного його виду може померти. Тому християнам не слід витрачати життя на суєту і розваги, а готуватися до переходу в інший світ.

Спільне зображення господа і його матері має також більш глибокий сенс. Втілення христа як людини не було можливим без марії. Більш того-тільки завдяки здійсненню цього божественного задуму, тепер люди можуть писати ікони. Раніше зображати бога було заборонено, оскільки його ніхто не бачив. Але народившись від земної жінки, христос втілився як особистість, яку зображують на образах.

святиня з візантії

більшість ікон божої матері зображують її разом з ісусом — ікона одигітрія смоленська не виняток. Ікона має давнє походження, була привезена на русь зі сходу. Відразу почала шануватися як святиня, побувала в різних містах, міцно пов’язана з військовими перемогами росіян. З 11 ст.зберігали православні цей образ, побудували для нього спеціальний храм. Але під час великої вітчизняної святиня пропала.

Зараз на тому місці, де знаходилася стародавня ікона «одигітрія», перебуває список, свого часу зроблений завбачливими хранителями образу. Багатий оклад говорить про всенародному шануванні, яке в росії триває вже кілька століть. На щастя, збереглося досить багато чудотворних копій, їх налічується кілька десятків. Деякі знаходяться в музеях:

  • у москві, ім. А.рубльова;
  • у володимирі, музей-заповідник;
  • в костромі, історико-архітектурний музей;
  • в новгородському кремлі.

Також в нашій країні налічується кілька сотень храмів в ім’я цього відомого образу. Практично в будь-якій церкві можна знайти «одигітрію», поставити біля неї свічку, попросити допомоги в духовному розвитку, вихованні дітей, повсякденних справах.

У 18 ст.цариця єлизавета наказала звести невелику церквушку на кладовищі — там ховали тих, хто помер під час будівництва санкт-петербурга. Храм освятили в ім’я ікони божої матері «одигітрія» смоленської, з часом він розвивався. Замість дерев’яного побудували кам’яний-простий за формою, але з витонченими лініями, світлий, з високою дзвіницею. Прилаштовувалися приділи, в церкві з’являлися нові святині. Чудотворний список смоленської ікони знаходиться в головному іконостасі.

молитовні прохання

Православ’я віддає цариці небесній такі почесті, які не виявляються більше ні святим, ні навіть ангелам. Вище її-тільки сам христос. Молитовні звернення до неї взяті з євангельських текстів. Навіть формулювання церковних співів виділяється — тільки божої матері кажуть — «спаси нас». Таким чином церква свідчить своє схиляння перед богородицею.

Вона змогла піднятися до такого рівня святості, якого тільки може досягти смертний, за допомогою духа святого. У народі ж просто люблять її, як мати-невичерпнийДжерело любові, розуміння, терпіння. Всім близький образ, доступний для осмислення. Саме через нього простіше зрозуміти любов бога до людей. Тому не дивно, що в молитовній практиці звернення до богородиці є дуже частими.

Перший акафіст був написаний саме богородиці, читати його можна і перед іконою «одигітрія». Ця хвалебна пісня містить безліч епітетів, яких гідна цариця небесна. Візантійський акафіст настільки досконалий за стилем, що включений в богослужбовий цикл. Його регулярне читання допоможе отримати багато духовних дарів. Але і короткі молитви божої матері будуть на користь віруючим.

Акафіст дуже легко читати — завдяки невеликому об’єму, доступній для сприйняття форми. Виразний склад зачіпає кожен куточок душі, передає всю гаму почуттів, які живлять християни до богородиці. Не вимагає така молитва і великої кількості часу.

У чому допомагає божа матір віруючим? ікона «одигітрія» дає відповідь і на це питання. Вона робить устремління душі високими, щоб її не турбувало ніщо суєтне. Відчуваючи страх, невдоволення собою або іншими, живлячи ненависть, людина все далі і далі йде від господа. Світла чиста душа налаштована дарувати радість оточуючим. Навіть труднощі, які є в житті будь-якої людини, вона сприймає з вдячністю.

Допомоги можна просити також в мирських справах, але тільки після того, як віддана хвала господу. Навіть якщо подяки немає в серці, треба підносити її устами і просити, щоб бог пом’якшив жорстоке серце. Для цього читаються покаянні псалми. Доречні молитви за батьків, дітей, друзів. Суто варто молитися про тих, хто заподіює образи — адже господь заповідав молитися навіть про ворогів. Результати молитов залежать не стільки від старанності (хоча вони повинні бути регулярними), скільки від віри.

молитва іконі одигітрія

О, пресвята пані владичице богородице, вишши єси всіх ангел і архангел, і всієї тварі чеснейши, помічниці єси образливих, ненадеющихся надеяние, убогих заступниці, сумних розраду, жадібних годувальниці, голих вбрання, хворих зцілення, грішних порятунок, християн всіх поможение і заступництво. О, всемилостива пані, діво богородице владичице, милістю твоєю спаси і помилуй святейшия патріархи православния, преосвященния митрополити, архієпископи і єпископи і весь священичий і чернечий чин, і вся православния християни ризою твоєю чесною захисти; і умоли, пані, з тобі без семені утілівшагося христа бога нашого, нехай препояшет нас силою своєю згори, на невидимі і видімия вороги наша. О, всемилостива пані владичице богородице! спорудити нас з глибини гріховния і визволи нас від гладу, губительства, від боягуза і потопу, від вогню і меча, від знаходження іноплемінних і междоусобния лайки, і від марної смерті, і від нападу вражия, і від згубних вітр, і від смертоносния виразки, і від усякого зла. Подай, пані, мир і здоров’я рабом твоїм, всім православним християнином, і просвіти їм розум, і очі сердечнии, еже до спасіння; і сподоби ни, грішні раби твоя, царства сина твого, христа бога нашого; яко держава його благословенна і препрославлена, з безначальним його отцем, і з пресвятим, і благим, і животворящим його духом, нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.

що потрібно обов’язково знати про святий образ

Ікона богородиці» смоленська » одигітрія

_____________________________________________________

Опис ікони божої матері смоленська:

За переказами, смоленська ікона написана святим євангелістом лукою. Існують дві версії появи цієї чудотворної ікони в росії. За однією з них візантійський імператор костянтин порфирородний благословив цією іконою свою дочку царівну анну, видаючи її заміж за чернігівського князя всеволода ярославича. Святий образ супроводжував царівну в нелегкому шляху з царгорода в далеку русь, звідси і назва ікони — «одигітрія«, тобто»путівниця».

За іншою версією ікона «одигітрія» була благословенням на шлях до росії царівни анни – майбутньої дружини святого рівноапостольного князя володимира.

Крім вищенаведеного пояснення походження найменування ікони існує й інше. Передбачається, що смоленська ікона є списком з влахернської ікони, що отримала свою назву » одигітрія «(»путівниця») після того, як богоматір привела двох сліпців до свого образу у влахернському храмі, де вони зцілилися. Так чи інакше, але пресвята богородиця є для всіх православних путівницею до вічного спасіння.

Після того, як князь володимир всеволодович мономах переніс ікону «одигітрія» в смоленськ і поставив в соборному храмі успіння богородиці, ікона стала називатися ще й смоленської. Вперше смоленська чудотворна ікона божої матері виявила заступництво жителям міста смоленська під час його облоги полчищами батия в 1238 році.

У хiv столітті смоленськ перебував у володінні литовських князів. Дочка князя вітовта софія була видана заміж за великого князя московського василя димитрійовича (1398-1425 р.р.) у 1398 році вона привезла з собою в москву смоленську ікону божої матері. Святий образ встановили в благовіщенському соборі кремля, по праву сторону від царських брам. У 1456 році, на прохання жителів смоленська на чолі з єпископом місаїлом, ікона була урочисто з хресним ходом повернута в смоленськ, а в москві залишилися два її списку (копії). Один був поставлений в благовіщенському соборі, інший-в 1524 році в новодівичому монастирі, заснованому в пам’ять повернення смоленська росії. Через рік, в 1525 році, в пам’ять повернення смоленська було встановлено 28 липня святкування на честь смоленського чудотворного образу.

У 1602 році зі смоленської чудотворної ікони богородиці був написаний точний список, який помістили у вежі смоленської кріпосної стіни, над дніпровськими воротами, під спеціально влаштованим шатром. Новий список сприйняв благодатну силу стародавнього образу, і, коли російські війська 5 серпня 1812 залишали смоленськ, ікону взяли з собою для охорони від ворога. Напередодні бородінської битви цей образ носили по табору, щоб зміцнити і підбадьорити воїнів до великого подвигу. Стародавній образ смоленської «одигітрія» в день бородінської битви разом з іверської і володимирської іконами божої матері обносили навколо білого міста, китай-міста і кремлівських стін, а потім відправили до хворих і поранених в лефортовський палац. Перед залишенням москви ікона була взята в ярославль. Після перемоги над французами ікона одигітрії разом з прославленим списком була повернута до смоленська, де перебувала в успенському соборі до 1941 року. Подальша доля стародавнього образу невідома.

Ікона божої матері смоленська «одигітрія» — одна з найбільш шанованих ікон цього типу на русі. тільки чудотворних, особливо шанованих списків з неї налічується більше тридцяти. Іконографічний образ смоленської ікони дуже схожий з іверської іконою божої матері, але відрізняється строгістю розташування фігур і вираження осіб богородиці і богонемовля. На смоленській іконі богородиця дивиться прямо, немає характерного для іверської ікони повороту голови божої матері в бік богонемовля.

Куди можна написати лист про допомогу. Як написати листа з проханням або вимогою

___________________________________________________

молитви до пресвятої богородиці перед ея іконою, іменованої «смоленська»

Молитва перша перед іконою» смоленська»

Про пречудову неньку царицю богородицю, небесного царя христа бога нашого мати, пречисту одигітрію марію! почуй нас грішних і негідних в годину цей моляться і припадають до твого пречистого образу зі сльозами і розчулено глаголючих: виведи нас від рова пристрастей, владичице преблагая, хата-ві нас від усякої скорботи і печалі, захисти від усякої напасті і злия наклепу, і від неправедного і лютаго наклепу вражия. Можеш бо, про благодатна мати наша від усякого зла зберегти люди твоя і всяким благодіянням забезпечити і врятувати; хіба тобі іния заступниці в бідах і обставинах, і теплия заступниці про нас, грішних, не імами. Умоли, пані пресвята, сина твого христа бога нашого, нехай удостоїть нас царства небесного; цього заради завжди славимо тебе, як винуватицю спасіння нашого, і звеличуємо святе і чудове ім’я отця і сина і святого духа, в трійці славимого і поклоняемаго бога, на віки віків. Амінь.

Молитва друга перед іконою» смоленська »

До кого возопію, владичиці? до кого вдамося в прикрості моїй, аще не до тебе, пані владичице богородице, цариці небесна? хто плач мій і зітхання моє прийме, аще не ти, про пренепорочна, надіє християн і притулок грішним?Приклони, про пречиста владичице, ушеса твоя до моління моєму, мати бога мого, не призри мене, що вимагає твоєї допомоги, почуй стогін моє і крик серця мого всели, про пані богородиці цариці. І подай ми радість душевну, підкріпи мене нетерпеливаго, сумного і недбайливого до твого хваління. Вразуми і навчи мене, како тобі молитися личить, і не відступи від мене, мати бога мого, за нарікання і нетерпіння моє, але буди ми покров і заступництво в житті моїй і приведи мене до тихого притулку блаженнаго онаго спокою, і сопричти мене до лику избраннаго твого стада і тамо удостой мене оспівувати і славити тебе на віки. Амінь.

тропар пресвятій богородиці перед ея іконою, іменованої » одигітрія»

Тропар, глас 4

До богородиці старанно нині притецем, грішні і смиренні, і припадемо, в покаянні кличе з глибини душі: владичице, допоможи, на ни милосердувавши, потщися, гинемо від безлічі гріхів, не відверни твоя раби тщи, тя бо і єдину надію імами.

Слава, і нині, богородичен

Не промовчимо ніколи, богородице, сили твоя глаголати, недостойні. Аще бо ти не б належала молящі, хто б нас позбавив від дещиць від? хто ж би зберіг до нині вільні? чи не відступимо, владичице, від тобі: твоя бо раби спасаеші повсякчас від всяких лютих.

Кондак, глас 6

Предстательство християн непостидное, клопотання до творця непорушне, не погорди грішних молінь гласи, але предвари яко блага на допомогу нас, вірно кличуть ти: прискори на молитву і потщися на благання, предстательствующи повсякчас, богородиці, що шанують тебе.

Ін кондак, глас 6

Не імами іншої допомоги, не імами іншої надії, хіба тобі, владичице: ти нам допоможи, на тебе сподіваємося і тобою хвалимося: твої б есми раби, та не посоромимося.

Куди можна написати лист про допомогу. Як написати листа з проханням або вимогою

______________________________________

акафіст пресвятій богородиці перед ея іконою, іменованої » смоленська»

Кондак 1

Избранней від усіх пологів, небеса і землі цариці, пресвятій богородиці одигітрії, яко ізбавльтеся від вічної смерті благодаттю від тобі рождшагося христа бога нашого і твоїм матірним перед ним клопотанням, подячний спів приносимо ти, раби твої. Ти ж, всемилостива наша заступниці, від всяких нас бід і скорботних обставин звільняй і до царства гірському путівництва, та кличемо ти: радуйся, богородице одигітріе, християн надія!

Ікос 1

Архангельський глас взиваємо ти, чиста: радуйся, благодатна одигітріє маріє, і радості духовния виконай нас, так благоговійною душею і чистим серцем принесемо ти, яка народила світу спасителя христа бога нашого, дієслова ця: радуйся, бога отця благоволінням осінена; радуйся, бога сина мати недосвідчена. Радуйся, бога духа святого обитель священна; радуйся, троическия таємниці прояв. Радуйся, ангельських умів здивування; радуйся, людського роду прикраса. Радуйся, горняя з дольнимі злягла; радуйся, врата райскія земнородним отверзшая. Радуйся, лествіце небесна; радуйся, стамно богоприімная. Радуйся, купино неопалима; радуйся, трапезо пресвята. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 2

Бачивши ікону пресвятого твого лику, богородице діво, юже всехвальний євангеліст лука написа, рекла єси про неї пречистими устами твоїми: «з сію іконою благодать моя і сила». Таке обітницю твоє уведевше, благоговійно шануємо пресвятий образ твій, владичице, і оспівуємо синові твоєму і богу: алилуя.

Ікос 2

Зрозумівши благовоління твоє, богородице, до цієї ікони твоєї, славний апостол лука дарова ю в благословення і освячення христової церкви антіохійстей, в ній же путівницею вона наіменовася і чудеса божественними прославитися. Про се дякуючи тебе, пані всеблагая, яко подобу пречистого лику твого на втіху нам залишила єси, старанно тобі взиваємо: радуйся, цариці гірських і дольніх; радуйся, владичиці ангелів і людей. Радуйся, миру умирення; радуйся, древния ворожнечі руйнування. Радуйся, дівства стовпі; радуйся, смирення глибино. Радуйся, одягнена в сонце; радуйся, сяюча божественною славою. Радуйся, мати світла невечірняго; радуйся, раю солодощі небесні. Радуйся, вертеп христовий запашний; радуйся, одрі царя великого. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 3

Силою божою чудеса предивния совершахуся від ікони твоєї, богомати владичице, егда принесена вона бисть в царгород і в преславньому влахернстем храмі поставлена; слепия просвещаше, всяк недуга в людех врачеваше благодаттю твоєю, богородице, та вси кличемо прославльшему тебе богу: алилуя.

Ікос 3

Имеяше тебе царгород заступницю державну, богородице діво, і в дні нападу на нього ворогів сильних і бранеіскусних, допомогу твою чудову від святої ікони твоєї одигітрії получавше многочудесно. Тим же молимося тобі, всеблагая, якоже древле град оний багаторазово від погибелі врятувала єси, тако і нас смиренних спаси від погибелі вічної матірним заступництвом твоїм до христа бога, та вдячно кличемо ти: радуйся, царгорода міцне огорожу; радуйся, влахернскаго храму благодатний скарб. Радуйся, нечистивих ратей здолання; радуйся, ворогів православ’я осоромлення. Радуйся, чад христових ватажку до перемог; радуйся, помічниці швидка в бідах до тебе притекающих. Радуйся, заступниці старанна молитовно тебе закликають; радуйся, богомудрих святителів споспешніце у благовістя христовому. Радуйся, похвалі дружин і дів слава; радуйся, стовпі вогненний, спеку пристрастей померлий. Радуйся, стовпі хмарний, морок гріхів розганяє. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 4

Бурею морською кораблі прегордаго кагана, град твій полонити восхотевшаго, розтрощила єси, владичице, і перемогу над ним людем христоіменитим дарувала єси від святої ікони твоєї одигітрії, промені світла небесного випускаючи і воі православния ними просвіщаючи, та всі побачать, яко ти єси воістину воєводо державна царгорода і прославлять милості твоя і чудеса, оспівуючи спасителю богу: алілуя.

Ікос 4

Чувши про чудесех твоїх преславних, богородице діво, яже від ікони твоєї явила єси в царгороді, здивуємось, како ікона та, що носиться по стогнах граду, силою божественною носили ю управляше і стопи їх по волі твоїй направляше; направ убо владичиці, і наша стопи на шлях виконання заповідей христових, і навчи нас вірно исполняті святу волю сина твого і бога, та тобі кричимо сице: радуйся, свеще невгасима; радуйся, зірко незаходима. Радуйся, сяюча світлом божественним; радуйся, просвіщає благодаттю душі вірних. Радуйся, миру христового пахощі; радуйся, землі освячення. Радуйся, чаші, черплющая радість всьому світу; радуйся, джерельце, що виливає вічну солодкість. Радуйся, чертоже благоукрашенний царя царів; радуйся, раю краснейшая. Радуйся, ранку найсвітліша. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 5

Яко боготечная зірка, ікона твоя, богомати владичице, благоволінням твоїм від царгорода в країну российскої пріснесеся, і граду смоленську в спадок благодатне даровася, тимже дякуємо тебе, про пані всемилостива, яко такий дар святий вітчизні нашому дарувала єси, і співаємо в трійці славимому богу: алилуя.

Ікос 5

Бачивши преславне заступництво твоє граду смоленська, пречиста владичице, прославляємо велику твою милість, еюже град цей від розорення батиєва чудово врятувала єси, гласом божественним від ікони твоєї ісшедшім, угодника христового меркурія на єдиноборство з ватажком раті батиєвої пославши; егоже він мечем своїм врази і град твій від запалення огненнаго визволи. Самого ж його вінцем мученицьким увінчала єси, того молитвами небесними сподоби нас на землі неосуджено волати до тебе: радуйся, мученика христового меркурія на подвиг ратний зміцнила; радуйся, голосом від ікони твоєї святия його надихнула. Радуйся, яко давида на голіафа перемогою його увінчала; радуйся, граду смоленська міцне захисту. Радуйся, град твій від розорення визволила; радуйся, ізбавітельніце від полону і поразки. Радуйся, країни российския благодатне розраду; радуйся, церкви христової боголепное прикраса. Радуйся, люблячих тебе присне радування; радуйся, утолительнице печалей. Радуйся, болящих зцілення; радуйся, сумують підбадьорення. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 6

Проповідує країна російська милості і чудеса твої, пречиста діво, богородице, і град смоленськ світло красується, маючи чудотворну ікону твою, усякої хвороби зцілює і недужим здравіє подає. Цього заради з благоговінням шануємо багатоцільовий образ твій, пані всеблагая, і поклоняється йому, яко запорукою твого до нас благовоління, взиваємо богу: алилуя.

Ікос 6

Засяяла єси в країні россійстей променями божественних чудес від святої ікони твоєї вихідними, пречиста владичице, до неї від років древніх отці наші пріхождаше в скорботах і болезнь і нетщі отхождаше. Їм жеСлідом і ми до тебе приходить і з любов’ю благоговійно цілуючи образ твій чудотворний, молимося тобі: утамуй печалі наша, вилікуй недуги наша, та кличемо ти: радуйся, жезлі старості; радуйся, вдовиць заступництво. Радуйся, сиріт привид; радуйся, немовлят виховання. Радуйся, жебраків постачання; радуйся, полонених звільнення. Радуйся, скорботних розраду; радуйся, стовпі і твердження дівства. Радуйся, ченців покровительці; радуйся, чернець наставниці. Радуйся, постників. Радуйся, подвижників напоумлення. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 7

Хоча дарувати граду москві причастя благодаті від святої ікони твоєї, владичиці всемилостива, благоволила єси принести ікону твою від смоленська в москву, та тамо перебуваючи, чудеса багатьма прославиться. Егда ж за благанням жителів смоленська, возращашеся образ твій святий в град їх, на місці проходження ікони твоєї одигітрії, обитель дев в ім’я твоє споруджена бисть; в нійже, під осіненням чудотворния ікони твоєї з вірою і любов’ю оспівуємо немовчную пісня богу: алилуя.

Ікос 7

Новостворена обитель черниць у граді москві благоговійно вшановує святе подобу чудотворния ікони твоєї одигітрії, милості невимовния источающее вірним, ея ж осіненням люди православния вдячно угешаеші і в подвигах посту і молитви утверждаеші, подвизая їх немовчно оспівувати матерія твоя щедроти і вдячно волати тобі: радуйся, богом кохана цариці; радуйся, бога полюбила владичиці. Радуйся, єдина благословенна в дружинах; радуйся, небесних радування. Радуйся, земних заступництво; радуйся, демонів осоромлення. Радуйся, ада попрание; радуйся, укріплена силою господа сил. Радуйся, зодягнена владі цариці неба і землі; радуйся, войовничих на плоть цнотливістю блага помічниці. Радуйся, подвизающихся в пості і безмовності милостива утішительці. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 8

Мандрівка земна многоскорбное і многомятежное тішити нам матірним твоїм про нас піклуванням, богородице, і в дні скорботних обставин допомогу святу являєш нам на спасіння. Пам’ятаємо і сповідуємо, владичице, твоє заступництво, егда галли країну російську разориша і град москву полоніша, ти ікону свою святу одигітрію від смоленська в полці воїнства российскаго благоволила єси принести і тим воі православния надихнула єси, славну перемога їм дарова, заступництвом твоїм до сина твого і бога. Йому ж співаємо: аллилуиа.

Ікос 8

Вся милості і щедрот сповнена, всеблагая мати божа, воїнству православноросійському допомогу і здолання на вороги преславно дарувала єси. Галли з безчестям від вітчизни нашого відгнала єси, і егда не бе нам вже порятунку надії, яко і наш град полонений і розорений бисть; перемогою дивною нас увінчала єси. Завжди пам’ятаючи таке твоє заступництво, хвалебно тобі волаємо: радуйся, країну нашу російську від навали чужоземних предивно позбавила; радуйся, гордих силою своєю з соромом назад повернула. Радуйся, іновірних ратей всесильна переможниці; радуйся, православного воїнства державна пособниці. Радуйся, іконою твоєю святою з воїнами російськими милостиво перебувала; радуйся, чудотворним чином твоїм полки їх освячувала. Радуйся, знемагаючих силою понад зміцнює; радуйся, безпорадним допомогу твою святу подає. Радуйся, образливих правосудна заступниці;радуйся, ненадійних надій. Радуйся, сумних відрадо; радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 9

Всі вірния з радістю і втіхою бачать образ твій святий, на ньому ж розчулено поглянь на богомладенца христа, цього заради молимо тебе, всеблагая, яко матір вся содержащаго в правиці своєї владики: поглянь і на нас скоромилостиво, і умоли господа, та помилує нас негідних. Навчи нас, владичице, молитися йому сприятливо, і неосуджено петі йому нескверними уста і чистим серцем ангельську пісню: алилуя.

Ікос 9

Вітійство наше пісенне не тяжіє до прославляння багатьох твоїх чудес, богородице одигитрие, ихже від святої ікони твоєї явила єси і повсякчас являеши вірним: обаче ти, яко воістину добра мати, віру і старанність наше прийми; весі бо та любов до тебе нашу, еюже серця наша пломеніють, і милостиво вислухай ся в простоті составленныя похвали: радуйся, обрадувана приснодево; радуйся, невісто неневісная. Радуйся, селище бога слова; радуйся, обитель найсвятіших святих. Радуйся, з сином царем небес вічно царююча; радуйся, матірніше відвагу до нього має. Радуйся, молитвам вірних милостиво внемлющая; радуйся, люблячим тебе, любов’ю твоєю божественною воздающая. Радуйся, сіону гірнього прикраса; радуйся, миру дольняго захисту. Радуйся, граді спасіння нашого притікання; радуйся, горо свята, зішестям божим прославлена. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 10

Спаси нас, владичице, від погибелі вічної матірним пред-стательством твоїм до христа бога, і сподоби нас побачити тебе в годину кончини нашої, від руки лютаго миродержителя душу нашу дотримує: так помощью твоєю святою уникнемо його мереж і сподобимося царство небесне получити і в радості вічної оспівувати чоловіколюбцеві богу: алилуя.

Ікос 10

Стіна єси дівам, богородице діво, і всім ревнителем дівоцтва і чистоти старанна помічниці. Молимо тебе, пречиста, очисти наша серця від усякої скверни гріховнія, і прикраси душі наша цнотливістю і чистотою; так неушкоджені перебуваємо від усіх спокус світу, плоті і диявола, і сподобимося гідно виголошувати тобі пісні така: радуйся, добра младопітательніце дівам; радуйся, благосердая піклувальниці сиріт. Радуйся, тихе притулок охоплених пристрастями; радуйся, надійний притулок бентежать спокусами. Радуйся, мздовоздаятельніце подвижників цнот-рія; радуйся, споборніце борються зі вороги невидимими. Радуйся, милостива відвідувачці неповинно засуджених; радуйся, блага утішительці марно обмовлених. Радуйся, божественна свободительнице сущих в полоні і вигнанні; радуйся, всемічна покровительки трудяться і обтяжених. Радуйся, судії праведного благання; радуйся, грішних з богом примирення. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 11

Спів всеуміленное чую від вірних рабів твоїх піднесене, ти, пречиста мати діво, яко імущая милосердя невимовне, насити нас їжею нетлінною слова божого і навчи нас завжди виконувати животворні заповіді господа нашого; його ж умоли, предстательніце наша всеблагая, та пошле милість свою нам негідним і сподобить нас успадкувати його всесвітнє і всеблаженное царство, ідеже від усіх святих співається йому хвалебна пісня: алилуя.

Ікос 11

Світлими променями чудес твоїх, богородице діво, просвещаеши нас благодатно, і від святої ікони твоєї одигітрії розраду духовне послали угодникам божим. Нам же, грішним, дари цілющі подаєш від неї неосудно, та кличемо ти вдячно і хвалебно: радуйся, агнця і пастиря нетленнаго рождшая; радуйся, дівство і славу матері в собі поєднувала. Радуйся, крине дівства, до чистого і незайманого житія приводить; радуйся, обранцям божим любов твою святу є. Радуйся, угодникам господнім веління небесні відкриває; радуйся, преподобного сергія радонежскаго відвідуванням твоїм сподобила. Радуйся, преподобного кирила белоезерскаго голосом від ікони твоєї на белоозеро наставила; радуйся, преподобного саватія соловецкаго в подвигах пустельних зміцнила. Радуйся, святителя митрофана воронезького іконою твоєю облагодатствовавшая. Радуйся, обителей христових покров і постачання; радуйся, рабів божих серед світу, таємне напоумлення. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 12

Благодать божа діє в чудесех, преславно являемих від святого образу твого, преблагословенная богородице діво, нею ж і наші душі просвіти, морок гріховний розганяючи сяйвом сонця правди христа, так у світлі велінь його, богоугодно житіє це тимчасове поживемо у всякому благочесті і чистоті і сподобимося блаженство вічне получити і з обраними петі богу: алилуя.

Ікос 12

Поюще твоя чудеса, богородице, проповідуємо милість твоя, прославляємо щедроти твоя неиссчетныя і, припадаючи до чудотворней іконі твоїй, молимось ти ся з вірою і любов’ю: буди нам дороговказниця блага до світлого граду єрусалиму небесного, та побачимо тя з висоти слави твоєї божественния на нас милостивно взирающую і разом зі святими заспіваймо ти сице: радуйся, радосте наша пресвята; радуйся, царице наша преблагая. Радуйся, всиновила нас при хресті сина твого і бога; радуйся, матерню любов до нас є. Радуйся, у благих бажання наші дивно виконуюча; радуйся, скоропослушлива до смиренним молитвам. Радуйся, покровом твоїм святим нас покриває; радуйся, ризою твоєю чесною благонадійно нас захищає.Радуйся, в годину кончини нашея всесильна нам помічниці; радуйся, в митарствах повітряних державна нам заступниці. Радуйся, тілес наших безоплатне лікування; радуйся, душ наших порятунок. Радуйся, богородице одигітрія, християн надія!

Кондак 13

Про всепетая мати, царице всемилостива діво богородице одигітрія! прийми мале це моління наше і принеси е синові твоєму, матірні благаючи його благість, нехай помилує нас грішних і негідних; і твого заради всесильного клопотання, позбавить нас муки вічного; сподобить царство небесне получіті і тамо зі ангели оспівувати богу: алилуя.

(цей кондак читається тричі, потім ікос 1 і кондак 1)

____________________________________________

Також читайте у нас на сайті:

Перше православне радіо в фм діапозоні!

Можете слухати в автомобілі, на дачі, скрізь де у вас немає доступу до православної літератури або інших матеріалів.

Смоленська ікона божої матері-шанована в православній церкві ікона богородиці. Відноситься до іконописного типу одигітрія. Богородиця, постає в цьому своєму образі як путівниця людини, що йде до бога. Вона представлена фронтально, дивиться в упор на тих, хто молиться. На своїй лівій руці богородиця тримає немовля христа, а правою вказує на нього як на спасителя. Сам немовля одну руку простягає до матері, а в іншій тримає згорнутий сувій — його вчення. До характерних особливостей одигітрії відносять дуже невеликий поворот богоматері в бік сина.

Первообраз смоленської богородиці дуже древній і, за переказами, написаний самим апостолом лукою для антіохійського правителя феофіла. після смерті феофіла цей образ одигітрії-путівниці повернувся в єрусалим; в v столітті цариця євдокія, дружина імператора феодосія, перенесла його в царгород, у влахернський храм. Звідти майбутня смоленська ікона в 11 столітті потрапила на русь. Можливо, ікона стала в 1046 році батьківським благословенням для дочки візантійського імператора костянтина дев’ятого мономаха анни, яку видали заміж за чернігівського князя всеволода ярославича, сина ярослава мудрого.

Однак, існує історичне свідчення про те, що царгородська ікона, була знищена турками, що ділили її дорогоцінний оклад, під час облоги константинополя в 1453 році. тому більшість дослідників схиляється до того, що привезена в 11 столітті на русь ікона є списком з стародавнього константинопольського образу.

Після ж смерті князя всеволода одигітрія знайшла нового хранителя в особі його сина, великого князя київського володимира ii мономаха – полководця, письменника (автора знаменитого «повчання») і храмобудівника. У 1095 році він переніс ікону з чернігова (першого свого уділу) в смоленськ, а в 1101 році заклав тут соборний храм успіння пресвятої богородиці. Через десять років одигітрія була поставлена в цьому соборі і з цього часу стала іменуватися смоленської – по імені міста, берегинею якого залишалася протягом майже дев’яти століть.

У xiii столітті на русь обрушилися полчища батия, стрімко просуваючись на захід. Плачучи і молячись, смоляни звернулися до заступництва своєї берегині. І сталося диво: богородиця через образ одигітрії смоленської дарувала місту чудовий порятунок. Татари стояли вже декількох верстах від смоленська, коли воїн на ім’я меркурій почув виходить від святої ікони глас: «посилаю тебе захистити будинок мій. Володар ординський таємно хоче в нинішню ніч напасти на град мій з військом своїм, але я благала сина і бога мого про будинок мій, та не зрадить його в роботу ворожу. Сама я буду з тобою, допомагаючи рабу своєму». Підкоряючись пречистій, меркурій підняв городян, а сам кинувся в ворожий стан, де загинув у нерівному бою. Він був похований в соборній церкві смоленська і незабаром зарахований до лику святих. На згадку про меркурія в день його кончини перед чудотворним образом одигітрії відбувалося особливе подячне молебство.

У 1395 році смоленське князівство втратило свою самостійність, потрапивши в залежність від литви. Але всього три роки по тому дочку литовського князя вітовта софію видали заміж за князя московського василя дмитровича (сина князя димитрія донського), і одигітрія стала її приданим. У 1398 році знайдену святиню встановили в благовіщенському соборі кремля по праву сторону від царських брам. москвичі благоговійно поклонялися їй протягом півстоліття, але в 1456 році в москву прибув представник смолян — єпископ смоленський михайло — і бив чолом про повернення святині. Великий князь василь темний (1415-1462), порадившись з єпископами і боярами, повелів «відпустити» чудотворну в смоленськ, залишивши в москві її точний список. 28 липня при збігу чи не всіх москвичів ікону урочисто проводили через дівоче поле до броду біля крутого закруту москви-ріки, за яким починалася дорога на смоленськ. Тут був відслужений молебень путівниці, після чого первообраз чудотворної відправився в смоленськ, а проводжали віднесли список зі смоленської в благовіщенський собор московського кремля. У цей день 28 липня (10 серпня) відбувається святкування смоленської одигітрії. У москві було прийнято здійснювати хресний хід з кремля, по пречистенці і дівочому полю в новодівочий монастир, який був заснований в 1525 році великим князем василем iii на тому самому місці, де в 1456 році москвичі проводжали чудотворну ікону.

У 1609 році смоленськ обклав польське військо, і після двадцяти місяців облоги, в 1611 році, місто впало. Чудотворна смоленська ікона була знову відправлена в москву, а коли поляки захопили і москву, то в ярославль, де вона перебувала до вигнання поляків і повернення смоленська російській державі в 1654 році, в царювання олексія михайловича. 26 вересня 1655 чудотворна ікона одигітрії повернулася до смоленська.

Знову в москві смоленська одигітрія з’явилася під час вітчизняної війни 1812 року. 26 серпня, в день бородінської битви, смоленську, іверську і володимирську ікони хресним ходом обносили навколо москви, а 31 серпня іверська і смоленська відвідали поранених в битві, що лежали в лефортовському госпіталі. Коли російські війська залишили москву, смоленську ікону перевезли в ярославль. Однак, вже 24 грудня 1812 одигітрія повернулася в успенський собор смоленська.

До початку великої вітчизняної війни смоленська ікона одигітрії перебувала на своєму історичному місці — в успенському соборі смоленська, який не був розорений і після закриття в 1929 році. останні достовірні звістки про ікону смоленської божої матері відносяться до 1941 року, коли місто окупували фашисти. Два роки по тому, смоленськ був звільнений радянськими військами, але ікони в соборі не виявилося.

Зараз в успенському соборі смоленська на почесному місці знаходиться список смоленської ікони божої матері.

Один з найбільш шанованих списків ікони в москві знаходиться в московському новоспаському ставропігійному чоловічому монастирі.

Тропар, глас 4

До богородиці старанно нині притецем, грішні і смиренні, і припадемо, в покаянні кличе з глибини душі: владичице, допоможи, на ни милосердувавши, потщися, гинемо від безлічі гріхів, не відверни твоя раби тщи, тя бо і єдину надію імами.

Кондак, глас 6

Предстательство християн непостидное, клопотання до творця непорушне, не погорди грішних молінь гласи, але попередь яко блага на допомогу нас, вірно кличуть ти: прискори на молитву і потщися на благання, предстательствующи повсякчас, богородиці, що шанують тебе.

Списки одигітріії смоленської

одигітрія смоленська мглинська

одне з найбільш повних описів чудотворної ікони одигітрія мглинська представлено в книзі картини церковного життя чернігівської єпархії з ix вікової її історії. київ, 1911:

Куди можна написати лист про допомогу. Як написати листа з проханням або вимогою

Куди можна написати лист про допомогу. Як написати листа з проханням або вимогою

І. Т. Токмаков у своїй книзі » історико-статистичний опис гір. мглина » пише, що ікона одигітрія була дана в благословення дружині чернігівського князя всеволода ярославича, захоплена на чернігівщині поляками і кинута поблизу місця бою. Внизу ікони одигітрії зберігся старовинний напис: «року божого 1664 мсетіса 2 вересня образ знайдений пресвятої богородиці… Межи дроково і нивного, на болоті»»..

Деякий час ікона перебувала в костеничах, потім перенесена в церкви мглина, а 2 березня 1832 з релігійною урочистістю встановлена в мглинському успенському собор е .

Використані матеріали вікіпедії та сайтів:

Http://silbermanfod.livejournal.com/96654.html

Http://www.vidania.ru/icony/icon_smolenskaya.html

Http://lib.pstgu.ru/icons/index.php?option=com_alphacontent&ordering=11& limitstart=3180