article 497

22

Бегонію для прикраси квартири, безумовно, варто.

Привіт, хлопці і ви гості дорогі. Низький вам уклін. Запрошую вас сьогодні здійснити подорож в чарівну країну під назвою ярмарок. А що ж таке ярмарок?

Діти. Ярмарок це веселощі, гарний настрій, ігри.

Логопед. Ярмарок завжди дуже чекали, це була важлива подія в житті людей. Туди везли найкращі товари, там можна було купити багато корисних і красивих речей. А ще ярмарок славився веселощами, гарним настроєм і святковою атмосферою. На ярмарках показували лялькові, театральні вистави, виступали скоморохи і ростові ляльки. Ось так цікаво проходили ярмарки.

Під час розповіді логопед демонструє дітям фотографії та репродукції, які заздалегідь розміщені на магнітній переносній дошці.

Логопед. Хлопці, а ви бували на справжньому ярмарку? давайте зараз туди вирушимо. Але щоб туди потрапити, потрібно виконати завдання.

Основна частина.

Дихальна розминка.

Логопед: хлопці, приготуйте долоні для виконання масажу. Сядьте прямо, глибоко вдихніть носом повітря і плавно видихніть через рот, потім різко видихніть, як би звільнившись від усього повітря, швидко вдихніть і сильно видихніть (фіксований видих). Плечі не піднімайте, сидіти потрібно вільно. Після дихальної розминки долоні злегка розітріть, натискаючи на подушечки пальців, готуючи їх до самомасажу, а заодно і масажу кистей рук.

Самомасаж (погладжування, поплескування, погладжування)

Ми вмиємо очі,
Чисто витремо ніс,
Нарумяним щоки,
Подрисуем брову –
Праву і ліву,
А тепер ось так (обидві),
Проведемо уздовж вуха
І погладимо шию,
Водою трохи побрызгаем.
Шльопають подушечками пальців.
І вытремся швидше.

Ну що ж, можна і на ярмарок.

Тільки потрібно вбратися,
Так на ярмарок йти –
Ну просто не годиться.

Діти виглядають в дзеркало, посміхаються, поправляють дівчатка хусточки, а хлопчики кушаки.

Ознайомлення з народними промислами.

Діти проходять за логопедом в зону влаштування «ярмарки». Одна частина дітей стає «покупцями«, інша – »продавцями». «продавці» встають за столики, на яких розкладені різні предмети народних промислів. Логопед і» покупці » переходять від одного столика до іншого і розглядають пропонований товар. Логопед хвалить промисли, фіксуючи увагу дітей на різноманітність представленого матеріалу і його самобутності. Звільнилися «продавці «поступово приєднуються до логопеда і»покупцям».

До нас на ярмарок поспішайте,
Дуже раді бачити вас,
Не соромтеся, підходьте,
Всі товари тут — для вас!

1–й дитина:

А на ярмарку у нас
Всі товари-вищий клас!

2–й дитина:

Запрошуємо, підходьте,
На товари подивіться.

3–й дитина:

Підходьте, подивіться
І чого-небудь купите!

4–й дитина:

Промисли народні
Все дуже благородні:
Серпанок, гжель і хохлома,
Углич, жостов, кострома –
Всі на ярмарок у нас,
Запрошуємо в гості вас.

5–й дитина (продавець):

Пряники друковані
Дуже ароматні.
У тісто додаючи мед,
Пекар пряники пече.
Підходь, не позіхай,
Собі пряник купуй!

6–й дитина (продавець):

А ось вироби з глини!
Промисел дуже старовинний.
Є горщики, глечики, гуртки
І забавні іграшки.

7–й дитина (продавець):

Подивіться, що за диво, —
Як все синьо і красиво!
Як зручно в застосуванні –
І для чаю, і варення,
Для цукерок і для печива.
Повз ви не проходите,
Гжель скоріше собі купите!

8-й дитина (продавець):

А ось хохлома, сюди поспішіть!
На дереві розпис собі ви купите.
Сільнички і страви, красиві качки.
І навіть, дивіться,
Є плюшки-малятка.

9–й дитина (продавець):

А кому підноси?
Привезли з жостова.
Майстрині постаралися,
Красу намалювали:
Що не букет, то літній сад,
Покупці нашої будеш радий!

10–й дитина (продавець):

Гусак-кришталевий
Весь виблискує.
Підходь, чесний народ,
Хто зараз не прогавить,
Без покупки не піде!

11–й дитина (продавець):

Є старовинний російський град –
Це павловський посад.
Знаменитий посад шарфами
І красивими хустками.
Що ні хустку, то диво сад,
Такому кожен буде радий.

Так ось звідки мій хустку,
Тепер я буду знати.
І кожному про промисли
Зможу я розповісти.

Ай да ярмарок!
Ось диво,
Побувавши — не забудеш!
Але на ярмарку у нас
І забави є для вас.

Діти підходять до столів, сідають на стільчики і роблять артикуляційну гімнастику (вправи «трубочка», «лопатка», «голочка», «годинник», «чашечка», «конячка», «гойдалки»,» смачне варення«, » маляр»)

Після артикуляційної розминки логопед пропонує дітям знову прийти на ярмарок і подивитися, що там ще цікавого. Всі діти підходять до дерева, на якому дупло.

Логопед: ой, хлопці, подивіться, що за диво – дерево з дуплом з’явилося? тук-тук, хто в дуплі живе? (підходить ближче до дерева і робить вигляд, що слухає.) та це ж бджілки-дзижчалочки-звукоповторялочки! і як я раніше не здогадалася! бджілки, вилітайте, а ви, хлопці, пальчики підставляйте. З ними пограємо — що загадають, відгадаємо.

Діти надягають бджілок на вказівні пальці. Діти встають півколом.

Ну що, готові? починати. Звуки вимовляєте чітко, добре працюйте губами, мовою і голосом. Слухайте загадку, потім скажіть все відгадку.

Голосно звук мені назвіть,
Як дятел по дереву ви постукаєте (д – д – д).

А тепер-комар летить,
Дуже дзвінко він дзвенить (з – з – з).

Як корова, помичимо,
Молока дати всім хочемо (м – м – м).

Шию тягне грізний гусак,
Він шипить, його боюся (ш – ш – ш).

Над квіткою літає жук,
Гучний видає він звук (ж – ж – ж).

Сидить за грубкою цвіркун.
Що ні звук, то клацання (чк – чк – чк).

Молодці, всі вгадали,
Звуки правильно назвали.

Театралізована вистава.

Проходьте ось сюди.
Це хто ж тут у нас?
Раптом там страшний
Карабас?
Тук-тук-тук, нам покажись,
На ярмарку з нами повеселилися.

Не хочу я веселитися,
Мені сьогодні лише сумується …

Логопед (звертаючись до хлопців):

Давайте разом скажемо:
«ми тобі допоможемо,
Розвеселити тебе ми зможемо,

Показується петрушка (в руках він тримає ляльку – рукавичку петрушку).

На стільчики присядемо,
Послухаємо петрушку,
І, можливо, ми зможемо
Розвеселити петрушку.

Діти сідають на стільчики.

Що, петрушка, засумував?
Або наш товар не милий?
Що на ярмарку не так?
Може, втратив п’ятак?
Може, хто тебе образив?
Або свята не бачив?
Чому ж ти сумуєш?
Все зітхаєш і мовчиш.

Петрушка:

Вас хотів я здивувати,
На виставу всіх запросити.
Але всіх ляльок втратив,
Ах, пропав, пропав, пропав…

Ляльок втратив? яких?

Петрушка:

Театральних, не простих.

Наші хлопці теж ляльок знають,
З ними часто вони грають.

Ти, петрушка, запитай у них, вони тобі розкажуть, які ляльки є у нас.

Петрушка. І які ж ляльки у вас є?

1–й дитина: ось такі-пальчикові. Дуже цікаві, красиві. Їх на палець надягають надягають і казки різні зображують.

Петрушка:

Гарні, але все не так.
Не здивую я вас ніяк.

2–й дитина: а ще у нас є ляльки – рукавички. З ними теж зручно показувати вистави.

Петрушка: ні, не те! я і сам такий. Що тут дивного?

3–й дитина:

Так, петрушка, невдача…
Але зустріч з нами — ось удача.

4–й дитина:

Ми тобі зараз допоможемо.
Ляльок змайструвати ми зможемо.

Петрушка: змайструвати, але з чого?

Два хлопчика:

Ми, петрушка, ложкарі,
Скільки ложок, подивися!

Петрушка:

Та який від ложок прок,
Я ж вам не скоморох!

Діти сміються над петрушкою.

Вам смішно,
А мені хоч плач …

Діти( обступають петрушку): не сумуй.

5–дитина:

Вірно, досить сумувати,
Ложковий театр
Ми будемо створювати!

6–й дитина:

Ну, хлопці, всім за справу!
Розпишемо ложки з вами сміливо.

7–й дитина:

Кисті, фарби і гуаш
І, звичайно, олівець.

8–й дитина:

Намалюємо персонажі
І петрушці їх покажемо!

Розвиток творчих здібностей дітей.

Логопед: хлопці, ви молодці! як цікаво придумали.

Діти підходять до столів, де приготовлені дерев’яні ложки, баночки з водою, фарби, гуаш, кисті.

Гості дорогі,
Хто хоче, до нас
Приєднувати,
На ложках дерев’яних
Свій образ створюйте
Для театру ложкарів –
Чим персонажів більше,
Тим буде веселіше.

Закінчивши малювання, діти показують свої роботи і називають персонаж і казку, з якої цей персонаж.

Петрушка:

Ой, спасибі вам, друзі,
Бачу, що сумував я даремно.

1–й дитина:

Бублики і калачі
Ми дістали з печі.

2–й дитина:

Сушки, здобне печиво –
Всім сьогодні частування!Росте і розвивається. Корисних мікрокомпонентів в оливковій олії не так вже й багато, проте калій, кальцій і натрій, які входять до його складу, відповідають за роботу серцевого м’яза, покращують колір шкіри, нігті і зуби. Плюс до всього, не варто скидати з рахунків той факт, що натрій допомагає виводити з організму надлишок рідини, перешкоджаючи виникненню набряків.

Славиться оливкова олія і тим, що в його склад входить олеїнова кислота . Саме вона відповідає за і, зокрема, перешкоджає утворенню холестеринових бляшок на стінках судин. Крім цього, завдяки олеїнової кислоти вони стають більш м’якими і еластичними, тому оливкова олія є одним з кращих засобів для профілактики серцево-судинних захворювань. Варто також відзначити, що в його склад входить лінолієва кислота, яка не тільки сприяє загоєнню ран і опіків, але і має властивість розщеплення так званих вільних радикалів. Саме з цієї причини оливкова олія рекомендується вживати в їжу людям, які страждають онкологічними захворюваннями, а також використовувати в якості універсального засобу для оновлення тканин всього організму.

На основі оливкової олії створено величезну кількість лікарських і косметологічних препаратів, які допомагають ефективно боротися в передчасними процесами старіння організму, повертають пружність шкірі, блиск волоссю і усувають дрібні зморшки. Крім цього, оливкова олія з незапам’ятних часів використовується в народній медицині, і з його допомогою можна позбутися від найрізноманітніших захворювань. Наприклад, людям, які хочуть очистити організм від шлаків і шкідливих токсинів, рекомендується вранці перед чищенням зубів потримати 1 столову ложку злегка підігрітого оливкового масла в роті приблизно 3-5 хвилин . За цей час воно прекрасно очистить смакові рецептори і видалить зі слини величезну кількість шкідливих речовин.

Для нормалізації роботи шлунково-кишкового тракту оливкова олія потрібно пити приблизно за 15 хвилин до кожного прийому їжі по 1 столовій ложці . Цей простий рецепт допоможе підготувати шлунок до нормальної роботи, нейтралізує надлишок кислоти і допоможе загоїти рани, що дуже важливо для людей, які страждають виразкою або гастритом.

При проблемах з кишечником, що супроводжуються запорами, оливкова олія по 1-2 столових ложки рекомендується приймати перед сном. Завдяки цьому можна за 7-10 днів повністю відновити перистальтику кишечника, домігшись м’якого і природного виведення калових мас з організму.

Завдяки своїм протизапальним властивостям оливкова олія нерідко використовується при лікуванні простудних захворювань. У разі сильного нежитю необхідно нагріти в столовій ложці трохи масла і закапати його в ніс . При ангіні оливковою олію можна змащувати горло, використовуючи для цих цілей звичайну ватяну паличку. Крім цього, даний натуральний продукт допомагає досить ефективно боротися з різними видами алергії, так як пов’язує і нейтралізує речовини, які сприяють її виникненню. Наприклад, при неадекватній реакції організму на пил або ж квітковий пилок досить 2-3 рази на день приймати по чайній ложці оливкової олії, щоб позбутися від неприємних симптомів у вигляді кашлю, нежиті і почервоніння очей.

Оливкова олія є прекрасним засобом для боротьби зі всілякими шкірними захворюваннями . При дерматиті їм досить кілька разів змастити уражені ділянки тіла, щоб ранки затягнулися, не залишаючи рубців. З цієї ж причини оливкова олія можна використовувати для лікування опіків, і навіть трофічної виразки. Даний продукт є прекрасним засобом для догляду за шкірою новонароджених дітей. Правда, слід враховувати, що перед застосуванням оливкової олії в цьому випадку необхідно прокип’ятити.

оливкова олія в косметології

Окремо варто згадати про важливість оливкової олії в сучасній косметології. На його основі можна приготувати безліч масок, які прекрасно підживлюють, зволожують і пом’якшують шкіру. Крім цього, при сухих і ламких волоссі масло рекомендується за 10-15 хвилин до купання втирати в шкіру голови. Цей рецепт також сприяє позбавленню від лупи і запобігає розвитку алопеції. При схильній до сухості і дуже чутливій шкірі злегка підігріте оливкова олія необхідно наносити на обличчя перед виходом з дому в холодну і вітряну погоду. Крім цього, воно прекрасно захищає епідерміс від ультрафіолету, тому такий засіб можна сміливо застосовувати на пляжі, щоб уникнути опіків і отримати рівномірний загар приємного золотистого відтінку. Плюс до всього, оливкова олія прекрасно захищає шкіру рук від передчасного старіння і зовнішнього впливу навколишнього середовища. Тріщини, мозолі і шорсткості можна повністю видалити з долонь, якщо протягом тижня перед сном втирати в шкіру рук цей натуральний продукт.

оливкова олія при вагітності та годуванні

Завдяки своїм корисним властивостям оливкова олія незамінна для майбутніх мам. Воно стимулює процеси травлення, насичує організм амінокислотами і вітамінами, допомагає уникнути набряклості тканин, токсикозу і запорів. Плюс до всього, що міститься в оливковій олії є одним з важливих компонентів для нормального росту і розвитку малюка. При лактації оливкова олія також варто регулярно вживати в їжу, так як входять до його складу речовини дуже необхідні для зміцнення кісткової системи і імунітету дитини. Однак при цьому варто пам’ятати, що для годуючої жінки добова доза цього продукту не повинна перевищувати 40-50 г, інакше у малюка може виникнути розлад шлунка.

шкода оливкової олії і протипоказання

Незважаючи на те, що оливкова олія є дуже цінним і абсолютно гіпоалергенним продуктом, деяким людям від його вживання в їжу найкраще відмовитися . Це стосується тих, хто страждає холециститом або ж має проблеми з печінкою. Крім цього, обмежити вживання цього продукту варто людям з надмірною вагою, так як оливкова олія вважається досить калорійним продуктом.

Масло, отримане з оливок, застосовується не тільки для заправки салатів або закусок. Користь оливкової олії — у високому вмісті вітамінів, жирних кислот, інших важливих для здоров’я організму речовин. Його корисні властивості успішно застосовуються при очищенні печінки, для приготування всіляких масляних настоїв, лікуванні атеросклерозу.

Склад

Корисний рослинний продукт багатий олеїновою кислотою, її частка досягає 80%, в той час як в соняшникової різновиди її всього 35%. Олеїнова кислота чудово всмоктується в кишечнику, сприяє оптимальному протіканню обмінних процесів, зміцнює стінки судин.

Масло з оливок містить жирні кислоти омега-9. Вони надають антиканцерогенну дію, допомагають знизити показники артеріального тиску, корисні для профілактики і ожиріння. Кислоти омега — 9 допомагають нормалізувати рівень в крові, знизити його шкідливий різновид.

Входить до складу лінолієва кислота прискорює загоєння ран, допомагає поліпшити .

Вітаміни a, d, k зміцнюють стінки кишечника, кісткову тканину. Робить шкіру гладкою, надає волоссю блиск.

Корисні властивості оливкової олії

Продукт допомагає нормалізувати артеріальний тиск, зменшити жирові відкладення, знизити ризик утворення тромбів.

Жирні кислоти омега-9, що входять до складу, знищують вільні радикали, уповільнюють процеси старіння, знижують ризик появи злоякісних утворень.

Оливкова олія корисна для шлунка, дванадцятипалої кишки, печінки, оскільки допомагає загоєнню виразок, має виражену регенеруючу дію.

Різновиди оливкової олії

Максимум корисних властивостей в продукті так званого холодного механічного віджиму, коли оливкова олія нагрівається не вище 27с. Дану категорію називають extra virgin (extra virgin), наносять маркування dop (denominacion de origen protegida), захищаючи вказівку про походження. Цей різновид найкорисніша, саме її застосовують при заправці салатів.

Рафінована (rafined olive oil або просто olive oil) оливкова олія зазвичай використовують для смаження, оскільки воно не димить і не утворює піну. Для його приготування продукт категорії virgin очищають за допомогою розчинників або адсорбентів. На відміну різновидів extra virgin і virgin, при смаженні воно утворює мінімум канцерогенних речовин, відрізняється невисокою вартістю.

Щоб оливкова олія принесло максимум користі, її необхідно правильно зберігати. Продукт чутливий до впливу світла, тому важливо вибрати темне прохолодне приміщення, ідеальна температура +10..+15с.

У ємності для зберігання повинна бути щільна кришка або пробка, щоб виключити контакт з повітрям.

Тягнутися вперед (»слоник»).
Язичок став маляром, акуратно фарбує будинок (»маляр»).
На гойдалках опинився, вгору злітав і вниз спускався («гойдалки»).
Здогадатися хто б міг? язичок наш як грибок! («грибок»)
Язичок гармошкою став, пограв і не втомився («гармошка»).
Набридли перетворення: лиже язичок варення («смачне варення»).
Любить він поїсти солодко, після скаче як конячка («конячка»).

Ну ось тепер ви готові придумати цікаву казку? тоді починаємо. Спекла бабка колобок. А як вона його пекла, ми зараз покажемо.

Пальчикова гімнастика «спечемо колобок» — розвиток дрібної моторики.

«збираємо борошно по засіках» — діти широко розставляють пальці, потім стискають їх в кулак.

» місимо тісто » — діти водять пальцями однієї руки по долоні іншої за годинниковою стрілкою, потім змінюють положення рук.

«розгортаємо тісто» — труть долонькою об долоньку.

«ліпимо колобка « – кладуть долоню на долоню — »катають кульку».

Спекла бабка колобок. Поставила на віконце остудити. Колобок лежав-лежав. Зістрибнув з віконця і покотився (діти виконують рух під музику).

Логоритміка «погуляємо» (розвиток комунікативних навичок,ініціативності поведінки, швидкості реакції).

А на шляху річка. Як нам перебратися на інший берег?
Діти пропонують варіанти відповідей (переплисти на човні, на катері, на кораблі).

Логопед: можна пройти по мосту. Але місток не простий, цей місток звуковий. Пройде той, хто назве слова зі звуком а чи у.діти називають слова і проходять по мосту.

Переправився через річку, сів на пеньок і заспівав (діти співають під музику):
1. Я від бабусі пішов,
Я від дідуся пішов.
Ось який я колобок,
Колобок-рум’яний бік.
2. Ах, який хороший я!
Як же я люблю себе!
Міцно обіймаю,
Носиком вдихаю.

Дихальна вправа» обійми плечі » (по а. Н.стрельникової).
Діти стоять рівно і прямо, ноги трохи вже. Ніж на ширині плечей; руки зігнуті в ліктях, підняті на рівень грудей і розведені в сторони. При цьому одна рука повинна розміщуватися трохи нижче.
На рахунок » раз » обіймаємо себе так, щоб лікті зблизилися один над одним в одному місці, руки утворюють трикутник – вдих!
Зробивши 4 вдиху-руху, треба відпочити кілька секунд і знову виконати цю вправу 4 рази. І так 4 рази по 4 руху-вдиху.

Біжить повз зайка. Побачив заєць колобка і каже:»колобок, колобок – я тебе з’їм». А колобок каже:»не їж мене, давай краще пограємо». Подумав заєць і погодився.

Гра «збери листя».
По кімнаті розкидані листя, діти під спокійну музику кружляють як листочки. Перестає музика грати, кожен повинен собі взяти 1 листочок.
Зі зворотного боку картинка.
Подивися на картинку і назви слово.
Який перший звук у цьому слові?

У всіх словах нам зустрівся звук «п». Давайте його ще раз вимовимо і поспостерігаємо як ми це робимо.
Як виходить повітря легко або зустрічає перешкоду?
А що ж це за перешкода? (губа).
Значить звук » п » буде голосним або приголосним? (згодний)
Тепер покладіть руку на шийку і скажіть звук «п». Шийка мовчить або тремтить? (мовчати)
Значить цей звук глухий.
А на листі цей звук буде позначатися буквою » п » — показ літери.

Зайка каже, що у нього є інструкція як зробити букву » п » з паличок, тільки ось він нічого не зрозуміє. Давайте йому допоможемо.

Буква п-дверний отвір.
Ми три палички візьмемо.
Дві доріжкою рівною складемо.
Третю нагорі покладемо.

Ви здогадалися як же зробити букву » п » з паличок? тоді пройдіть за столи і складіть цю букву для зайчика.

Заєць дякує дітям і йде.

Тільки заєць втік, біжить на зустріч колобку вовк і каже:»колобок, колобок – я тебе з’їм». А колобок каже: «не їж мене, давай я краще тобі розповім, що я дізнався про звук»п». Вовк подумав і погодився.

Здивувався вовк знанням колобка і каже: «гаразд, не буду я тебе їсти. Але ти повинен зі мною пограти».

Гра на розвиток фонематичного слуху» хлопай-топай »

Вовк дякує дітей і йде.

Тільки вовк втік, йде на зустріч колобку ведмідь і каже:»колобок, колобок – я тебе з’їм». А колобок каже: «не їж мене, давай я краще тобі розповім, що я дізнався про звук»п».

Діти повторюють характеристику звуку «п « — звук» п «приголосний і глухий, позначається буквою»п».

Здивувався ведмідь і говорить. Знаєш ти про звук «п», але не все. Цей звук можна ще позначати синім кольором, тому що він приголосний. Не буду тебе їсти, якщо виконаєш моє завдання.

Гра » скільки звуків?»
Логопед вимовляє склади ап, уп. Діти називають звуки в складах, характеризують їх і викладають схеми.

Ведмідь дякує дітям і йде.

Тільки ведмідь пішов, йде лисичка-сетричка. Побачила вона колобка і каже: «колобок, колобок – я тебе з’їм». А колобок каже: «не їжте мене, я тобі віршик розкажу»:

Па-па-па — на столі крупа.
Пи-пи – пи-немає крупи.
Оп-оп-оп-все в долоні хлоп.
Уп-уп – уп-у вані смачний суп.
Іп-іп-іп — до нас прийшов філіп.
Уп-уп – уп-ми з’їли суп.

Послухала лисиця віршик і каже. Гаразд не буду тебе їсти, тільки спочатку давай пограємо в гру.

Па – па – па, ось йде сюди лисиця!
Па-па-па, ось і з’їм я колобка!
Пи-пи-пи, а я сховаюся від лисиці!
Па-па-па, не зловиш колобка!

Діти, стоячи в колі, приспівують слова. У центрі кола-лисиця, за колом колобок. Проспівавши всі слова діти піднімають високо вгору зчеплені руки, роблячи»воротики». А лисиця наздоганяє колобка, бігаючи за ним через коло. Після закінчення музики гра припиняється.

Не зловила лисиця колобка, образилася і втекла.

Вправа на розслаблення»колобок відпочиває».

Діти проспівують слова колобка:

Діти (співають): я втомився, я поспішав,
Я трохи не заблукав.
На галявинці полежу,
І на небо подивлюся.

На програш діти лягають на килим і відпочивають.