Дороге обладнання, мало хто може собі дозволити, якщо не планує його використовувати професійно. Для аматорського застосування його вигідніше виготовити своїми руками. У саморобних токарних, розпилювальних і тому подібних верстатах використовуються двухопорний підшипниковий вузол (корпус). Щоб він мав мінімальне биття, його можна зробити запропонованим способом. Це маловитратне, але дуже гідне рішення, яке не складно повторити в домашніх умовах.
Матеріали:
- підшипники 50х80 мм-2 шт.;
- труба 50 мм, 70 мм;
- шпилька м4-м6;
- куточок 50х50 мм;
- швелер 80-120 мм.
Процес виготовлення двухопорного корпусу підшипника
Збірку саморобного підшипникового вузла слід почати з виготовлення корпусу для підшипників. Вони робляться з обрізків труби меншого діаметру, в даному випадку 70 мм.по ширині вони повинні бути приблизно на 8-10 мм ширше підшипника. Отримані кільця розрізаються уздовж, і розтягуються.
Кожна заготовка надівається на підшипник, після чого стискається лещатами.
Потім залишився просвіт в корпусі заварюється вставкою, вирізаної з іншого відрізка труби. Шов зачищається.
Корпус з одного боку обварюється, щоб створити внутрішній бортик. Він повинен перешкоджати наскрізному проходженню підшипника.
Підшипники запресовуються до упору в заготовки корпусів.
Потім потрібно зробити знімні бортики з іншого боку. Для цього з труби аналогічним способом виготовляються вузькі кільця вставки.
Кільця запресовуються в корпус впритул до обойми підшипника. Для кріплення їх потрібно просвердлити разом з обоймою в трьох місцях, і нарізати в отворах різьблення м4-м6. У них закручуються відрізки шпильки, в яких нарізаються шліци під викрутку. Таким чином, можна буде при необхідності знімати кільця для заміни підшипників.
Тепер потрібно зайнятися станиною вузла. Її можна зробити з відрізка швелера. За його ширині вирізаються 2 заготовки з куточка. Саме до них будуть приварюватися корпусу з підшипниками. Куточки і швелер просвердлюються по краях, і в них нарізається різьблення. Верхній бортик куточків потрібно зрізати півколом, сформувавши увігнутість під приварювання корпусів.
До куточків необхідно приварити корпусу з підшипниками. В останні вставляється шпиндель з труби, і вони прикручуються до станини.
Таким чином, отримуємо потужний підшипниковий двухопорний корпус, який не гнеться під навантаженням. Його підшипники передбачають можливість заміни, що спрощує обслуговування верстата в майбутньому.