Як зробити двопорний корпус підшипника з доступних матеріалів

29

Дороге обладнання, мало хто може собі дозволити, якщо не планує його використовувати професійно. Для аматорського застосування його вигідніше виготовити своїми руками. У саморобних токарних, розпилювальних і тому подібних верстатах використовуються двухопорний підшипниковий вузол (корпус). Щоб він мав мінімальне биття, його можна зробити запропонованим способом. Це маловитратне, але дуже гідне рішення, яке не складно повторити в домашніх умовах.

Матеріали:

  • підшипники 50х80 мм-2 шт.;
  • труба 50 мм, 70 мм;
  • шпилька м4-м6;
  • куточок 50х50 мм;
  • швелер 80-120 мм.

Процес виготовлення двухопорного корпусу підшипника

Збірку саморобного підшипникового вузла слід почати з виготовлення корпусу для підшипників. Вони робляться з обрізків труби меншого діаметру, в даному випадку 70 мм.по ширині вони повинні бути приблизно на 8-10 мм ширше підшипника. Отримані кільця розрізаються уздовж, і розтягуються.

Кожна заготовка надівається на підшипник, після чого стискається лещатами.

Потім залишився просвіт в корпусі заварюється вставкою, вирізаної з іншого відрізка труби. Шов зачищається.

Корпус з одного боку обварюється, щоб створити внутрішній бортик. Він повинен перешкоджати наскрізному проходженню підшипника.

Підшипники запресовуються до упору в заготовки корпусів.

Потім потрібно зробити знімні бортики з іншого боку. Для цього з труби аналогічним способом виготовляються вузькі кільця вставки.

Кільця запресовуються в корпус впритул до обойми підшипника. Для кріплення їх потрібно просвердлити разом з обоймою в трьох місцях, і нарізати в отворах різьблення м4-м6. У них закручуються відрізки шпильки, в яких нарізаються шліци під викрутку. Таким чином, можна буде при необхідності знімати кільця для заміни підшипників.

Тепер потрібно зайнятися станиною вузла. Її можна зробити з відрізка швелера. За його ширині вирізаються 2 заготовки з куточка. Саме до них будуть приварюватися корпусу з підшипниками. Куточки і швелер просвердлюються по краях, і в них нарізається різьблення. Верхній бортик куточків потрібно зрізати півколом, сформувавши увігнутість під приварювання корпусів.

До куточків необхідно приварити корпусу з підшипниками. В останні вставляється шпиндель з труби, і вони прикручуються до станини.

Таким чином, отримуємо потужний підшипниковий двухопорний корпус, який не гнеться під навантаженням. Його підшипники передбачають можливість заміни, що спрощує обслуговування верстата в майбутньому.

Дивіться відео