article 678

19

Крайня витривалість тільки у одного виду сансевиерии поєднуються ще й з компактністю і дуже швидким розростанням — розеткових сансевиерий хана. Приземкуваті розетки їх жорстких листя створюють вражаючі групи і візерунки.

Один з найяскравіших місяців садового календаря приємно дивує збалансованістю розподілу сприятливих і невдалих для роботи з рослинами днів за місячним календарем. Городом і садом в червні можна займатися протягом усього місяця, при цьому несприятливі періоди дуже короткі і все одно дозволяють займатися корисними роботами. Знайдуться свої оптимальні дні і для посівів з посадками, і для обрізки, і для водойми, і навіть для будівельних робіт.

М’ясо з грибами на сковороді — недороге гаряче блюдо, яке підійде для звичайного обіду і для святкового меню. Свинина приготується швидко, телятина і курка — теж, тому таке м’ясо переважно для рецепта. Гриби-свіжі печериці, на мій погляд, найвдаліший вибір для домашнього рагу. Лісове золото-боровики, маслюки та інші смаколики краще заготовлювати на зиму. Як гарнір ідеально підійде варений рис або картопляне пюре.

Люблю я декоративні чагарники, особливо невибагливі і з цікавою, нетривіальною забарвленням листя. Є у мене різні спіреї японські, барбариси тунберга, бузина чорна… І є один особливий чагарник, про який розповім в цій статті — пузиреплодник калінолістний. Для здійснення моєї мрії про сад, який не вимагає великого догляду, він, мабуть, підходить ідеально. При цьому здатний і дуже урізноманітнити картинку в саду, причому-з весни і до осені.

Оцінці забруднення атмосфери викидами від автомашин, що розміщуються на автостоянці, а також при визначенні повітрообміну на автостоянці слід керуватися вимогами, наведеними в обов’язковому додатку 2.

4. Спеціальні вимоги до автостоянок з механізованими пристроями паркування автомобілів без участі водіїв

4.1. Склад і площі приміщень, параметри автостоянки з механізованим пристроєм визначаються відповідно до технічних особливостей використовуваної системи паркування автомобілів. *) 4.2. Управління механізованим пристроєм, контроль за його роботою і пожежною безпекою автостоянки повинні здійснюватися з приміщення розташованого на посадковому поверсі, диспетчером або автоматично. *) 4.3. Автостоянки з механізованим пристроєм необхідно обладнати установками автоматичного пожежогасіння згідно снип 2.04.09-84. *) 4.4. Для підключення автоматичних установок пожежогасіння до пересувної пожежної техніки слід передбачати сухотруби з сполучними головками (згідно п.3.8), що забезпечують розрахунковий витрата води. *) 4.5. Розміщення зрошувачів системи автоматичного водяного пожежогасіння повинно забезпечувати зрошення засклених поверхонь автомобіля. Вільний напір у чинного зрошувача повинен бути не менше 0,05 мпа. *) 4.6. Виключений. *) 4.7. Автостоянки з механізованими пристроями допускається проектувати надземними і підземними. Пристроювати надземні автостоянки допускається тільки до глухих стін будівель, що мають інше призначення: межа вогнестійкості стін повинен бути не менше 2,5 ч.*) 4.8. Блок автостоянки з механізованим пристроєм може мати місткість не більше 100 машиномісць і висоту споруди не більше 28 м. У разі компонування автостоянки з декількох блоків їх слід розділяти протипожежними перегородками з межею вогнестійкості не менше 0,75 ч. Для надземних і 2,5 ч. — для підземних. До кожного блоку повинен бути передбачений під’їзд для пожежних автомашин. При висоті споруди до 15 м над землею місткість блоку допускається збільшувати до 150 машиномісць. *) 4.9. Автостоянки з механізованими пристроями допускається проектувати iv ступеня вогнестійкості і класу конструктивної пожежної небезпеки с0. *) 4.10. У відкритих наземних механізованих автостоянках, із забезпеченням провітрювання і виконанням несучих конструкцій з межею вогнестійкості не менше rei 45, допускається не передбачати автоматичне і внутрішнє (від пожежних кранів) пожежогасіння, а також пожежну сигналізацію. При цьому спорудження такої автостоянки має бути обладнане сухотрубом для цілей внутрішнього пожежогасіння відповідно до пункту 5.7.

*) 5. Спеціальні вимоги до автостоянок відкритого типу

*) 5.1. Необхідна ступінь вогнестійкості, допустимі поверховість і площа поверху автостоянки відкритого типу в межах пожежного відсіку слід приймати по таблиці 3.

Таблиця 3

Ступінь вогнестійкості будівлі (споруди)

Клас конструктивної пожежної небезпеки будівлі (споруди)

Поверховість пожежного відсіку

Площа поверху в межах пожежного відсіку (м 2)

Одноповерхової будівлі

Багатоповерхової будівлі

у будівлях автостоянок ширина корпусу не повинна перевищувати 36 м.*) 5.2. У отворах зовнішніх стін автостоянки відкритого типу допускається застосування захисних пристроїв, що забезпечують наскрізне провітрювання автостоянки з урахуванням фактичних значень коефіцієнтів гідравлічних опорів зовнішніх огорож. При необхідності виділення місць зберігання автомобілів (боксів) допускається застосування тільки сітки з негорючих матеріалів. При цьому має забезпечуватися наскрізне провітрювання поверху, розмір осередку сітки повинен бути не менше 50 50 мм. На фасадах через кожні 30 метрів, починаючи з другого поверху, слід передбачати легко відкриваються зовні фрамуги шириною не менше 0,7 м на всю висоту отвору. Висота поверхових парапетів не повинна перевищувати 1 м.для зменшення впливу атмосферних опадів можуть передбачатися козирки з негорючих матеріалів над відкритими отворами. При цьому має забезпечуватися наскрізне провітрювання поверху. 5.3. Автостоянки для індивідуальних власників із закріпленими машино-місцями слід обладнати установками автоматичного пожежогасіння при розміщенні на поверсі 100 і більше машино-місць. 5.4. Кількість рамп і їх параметри визначаються завданням на проектування і проектом. 5.5. З кожного поверху слід передбачати не менше двох евакуаційних виходів відповідно до таблиці 3. В якості евакуаційного шляху допускається вважати прохід по пандусах на напівповерх до сходових кліток. Прохід повинен мати ширину не менше 80 см і на 10-15 см підніматися над проїжджою частиною (з пристроєм колесовідбою). *) 5.6. Конструкції сходових клітин у всіх будівлях відкритих стоянок, незалежно від їх ступеня вогнестійкості, повинні мати межу вогнестійкості і межа поширення вогню, відповідні ii ступеня вогнестійкості по снип 21-01-97*. 5.7. У спорудженні автостоянки повинні передбачатися закільцьовані сухотруби зі зворотними клапанами у патрубків, виведених назовні для пересувної пожежної техніки. Пропускна здатність сухотрубів повинна розраховуватися на зрошення кожної точки автостоянки двома струменями не менше 5 л/с кожна від різних стояків. Сухотруби з шафами пожежних кранів повинні мати зручний доступ з боку сходових клітин. Діаметр кранів на сухотрубах повинен бути 66 мм.на першому поверсі слід передбачати опалювальне приміщення для зберігання протипожежного інвентарю. 5.8. У будівлях автостоянок більше 6 поверхів в обсязі сходових клітин слід передбачати ліфти, які повинні бути пристосовані для підйому пожежних підрозділів. *) 5.9. Всі вбудовані і вбудовано-прибудовані приміщення, що не відносяться до автостоянки (в т. Ч. Автомагазини та ін.), повинні відділятися від простору автостоянки протипожежними стінами і перекриттями 1-го типу і проектуватися відповідно до діючих норм. 5.10. В автостоянках відкритого типу з шириною корпусу до 72 м включно передбачається природна вентиляція за рахунок провітрювання.

*) 6. Спеціальні вимоги до надбудови існуючих автостоянок

6.1. При проектуванні надбудови (реконструкції) існуючих автостоянок слід керуватися вимогами до проектування автостоянок закритого і відкритого типу згідно з цими нормами. 6.2. Існуючі автостоянки, що підлягають надбудові, можуть бути одноповерховими (площинними), заглибленими в землю, підземними. 6.3. Включення або не включення існуючої автостоянки в обсяг надбудови визначається завданням на проектування і проектом. 6.4. У разі, якщо в обсяг надбудови існуюча автостоянка не включається, надбудовується і існуюча частини автостоянки повинні мати роздільні конструкції, в’їзди і виїзди. Ув’язка інженерних комунікацій обох частин автостоянки визначається проектом. 6.4.1. Несучі опори і перекриття, на якому зводиться надбудова, повинні мати межу вогнестійкості не менше 2,5 ч. 6.4.2. Максимально допустима площа забудови (поверху) надбудовується корпусу повинна становити: 2500 кв.м — для відкритої автостоянки іііа ступеня вогнестійкості; 4000 кв. М — для відкритої автостоянки i-ii ступеня вогнестійкості; 5200 кв. М — для закритої автостоянки. Ширина корпусів надбудови повинна бути не більше 36 м. З метою забезпечення природного провітрювання простору між покриттям площинної автостоянки і перекриттям, на якому зводиться надбудова. Висота цього простору (зазору) повинна бути не менше 0,8 м, його огорожу і використання для складських та інших потреб не допускається. Розриви між корпусами повинні становити: 6 м — для закритих автостоянок; 12 м — для відкритих автостоянок i-ii ступеня вогнестійкості; 15 м — для відкритих автостоянок іііа ступеня вогнестійкості. В межах розривів існуючі бокси підлягають знесенню. З протилежних сторін розриву існуючі бокси, розташовані під споруджуваними корпусами, повинні бути захищені протипожежними перегородками з межею вогнестійкості не менше 0,5 ч. По висоті ці перегородки не повинні перегороджувати зазор (0,8 м) для провітрювання між покриттям боксів і перекриттям, на якому зводиться надбудова. Між корпусами можуть передбачатися окремі з’єднують проїзди (проходи). 6.4.3. Проїзди автостоянки, розташованої під надбудовою, повинні мати природне або штучне освітлення. 6.4.4. У разі здійснення надбудови з двох і більше корпусів поділ проїздів площинної автостоянки воротами в межах кожного корпусу не допускається. 6.4.5. Кожен бокс площинної автостоянки, над якою зводиться надбудова, слід обладнати спринклером з пристроєм закільцьованого сухотруба зі зворотними клапанами у