Розташування всіх датчиків на авто 2107 інжектор. Датчик температури двигуна-де він і як замінити

13

Система управління двигуном

Схема розташування елементів систем живлення і управління двигуном

1 – акумуляторна батарея;
2-головне реле;
3-вимикач запалювання;
4-нейтралізатор;
5-адсорбер;
6-датчик концентрації кисню;
7-форсунка;
8-паливна рампа;
9-регулятор тиску палива;
10-регулятор холостого ходу;
11-повітряний фільтр;
12-діагностичний роз’єм;
13-датчик масової витрати повітря;
14-тахометр;
15-лампа контролю роботи системи управління двигуном;
16-датчик положення дросельної заслінки;

17 – корпус дросельної заслінки;
18-модуль запалювання;
19-датчик швидкості;
20-датчик температури охолоджуючої рідини;
21-контролер;
22-свічка запалювання;
23-паливний фільтр;
24-датчик положення колінчастого вала;
25-електровентилятор системи охолодження;
26-реле електровентилятора системи охолодження;
27-реле електробензонасоса;
28-вузол електробензонасоса з датчиком покажчика рівня палива;
29-паливний бак;
30-перепускний клапан;
31-двоходовий клапан;
32-гравітаційний клапан

Розташування елементів систем живлення і управління двигуном

1 – датчик температури охолоджуючої рідини (розташований у відвідному патрубку сорочки охолодження-на фото не видно);
2-регулятор холостого ходу;
3-датчик положення дросельної заслінки;
4-корпус дросельної заслінки;
5-паливна рампа з форсунками і регулятором тиску палива (закріплена на впускний трубі — на фото не видно);
6-ресивер;
7-контролер, блок реле і запобіжників системи управління (розташовані в салоні автомобіля — на фото не видно);
8-датчик концентрації кисню (розташований на приймальній трубі – на фото не видно);

9 – датчик швидкості автомобіля (розташований на коробці передач — на фото не видно);
10-паливний фільтр;
11-адсорбер системи уловлювання парів палива;
12-модуль запалювання;
13-корпус повітряного фільтра;
14-датчик масової витрати повітря;
Проводів і свічок запалювання. При експлуатації система не вимагає обслуговування і регулювання.

Модуль запалювання встановлений на кронштейні, закріпленому з лівого боку блоку циліндрів. Він включає в себе два керуючих електронних блоку і два високовольтних трансформатора (котушки запалювання). До висновків високовольтної обмотки одного трансформатора підключені свічкові дроти 1-і 4 – го циліндрів, до висновків іншого — 2-і 3-го циліндрів. Таким чином, іскра одночасно проскакує в двох циліндрах (1-4 або 2-3) — в одному в кінці такту стиснення (робоча іскра), в іншому в кінці такту випуску (неодружена). Модуль запалювання неремонтопрігоден, при виході з ладу його замінюють.

Свічки запалювання а17дврм або їх аналоги з помехоподавительным резистором (опір 4-10 ком) і центральним електродом з мідним сердечником. Зазор між електродами складає 1,0–1,1 мм,

Блок реле і запобіжників системи управління двигуном встановлений над полицею панелі приладів. До складу блоку входять три запобіжника (на 15а) і три реле (головне, електробензонасоса і електровентилятора системи охолодження). Силові контакти всіх реле замикаються по командам контролера. Один запобіжник на 15а захищає ланцюг постійного живлення контролера, другий – силові ланцюги головного реле, а третій – силовий ланцюг реле електробензонасоса.

Елементи системи управління двигуном-контролер, датчики, модуль запалювання, регулятор холостого ходу, блок реле і запобіжників, електробензонасос – з’єднані між собою і системою електрообладнання автомобіля окремим джгутом проводів.

Живлення до елементів системи підводиться через плавку вставку, виконану у вигляді відрізка проводу сірого кольору, перетином 1 мм 2 , приєднаного до клеми «плюсового» проводу акумуляторної батареї. Іншим кінцем провід з’єднаний з червоним проводом (перетином 6 мм 2) джгута проводів системи управління двигуном.

При обслуговуванні і ремонті системи управління двигуном завжди вимикайте запалювання (в деяких випадках необхідно відключити акумуляторну батарею), а при проведенні зварювальних робіт на автомобілі від’єднуйте джгут проводів від контролера. Контролер містить електронні компоненти, які можуть бути пошкоджені статичною електрикою, тому не торкайтеся руками до його висновків. Перед сушінням автомобіля в сушильній камері (після фарбування) зніміть контролер. На працюючому двигуні не від’єднуйте і не поправляйте колодки джгутів проводів системи управління (в тому числі клеми проводів на висновках акумуляторної батареї). Не запускайте двигун, якщо клеми проводів на висновках акумуляторної батареї і» масові » дроти на двигуні не затягнуті або забруднені.

Схема системи управління двигуном автомобіля ваз 2107 1-колодка діагностики двигуна; 2-тахометр; 3-контрольна лампа несправності системи управління двигуном ваз 2107; 4-датчик положення дросельної заслінки;
5-корпус дросельної заслінки; 6 — електровентилятор радіатора; 7 — реле електровентилятора; 8 — електронний блок управління; 9-котушка (модуль) запалювання; 10-датчик швидкості автомобіля ваз 2107; 11-свічка запалювання; 12-датчик температури охолоджуючої рідини; 13-датчик положення колінчастого вала; 14-реле електробензонасоса;
15 — паливний бак; 16 — електробензонасос; 17 — перепускний клапан; 18-запобіжний клапан; 19-гравітаційний клапан; 20 — паливний фільтр; 21 — клапан продувки адсорбера; 22 — приймальна труба; 23 — датчик концентрації кисню; 24-акумуляторна батарея; 25-вимикач (замок) запалювання; 26-головне реле; 27-форсунка;
28-регулятор тиску палива; 29 — регулятор холостого ходу; 30 — корпус повітряного фільтра; 31-датчик масової витрати повітря

Розташування елементів системи управління двигуном ваз 2107 1-електронний блок управління, реле і запобіжники( розташовані під речовим ящиком в салоні); 2-датчик концентрації кисню (розташований на приймальній трубі);
3-датчик швидкості автомобіля ваз 2107 (розташований на коробці передач); 4-клапан продувки адсорбера; 5-датчик масової витрати повітря; 6-котушка запалювання;
7-датчик положення колінчастого вала (розташований на кришці приводу розподільного вала); 8-датчик температури охолоджуючої рідини (розташований в патрубку системи охолодження); 9 — датчик положення дросельної заслінки; 10 — джгут проводів системи управління

Опис конструкції системи управління двигуном автомобіля ваз 2107
На автомобілі ваз 2107 система управління двигуном з розподіленим уприскуванням палива — електронна. Вона контролює кількість повітря і палива, що надходить в циліндри двигуна автомобіля ваз 2107, включає і вимикає паливний насос, управляє іскроутворенням на свічках запалювання і коригує кут випередження запалювання, регулює частоту обертання колінчастого вала на холостому ходу, управляє вентилятором системи охолодження двигуна.
Система управління двигуном ваз 2107 складається з наступних елементів:
Електронний блок управління (ебу);
Датчик:
— положення колінчастого вала;
— положення дросельної заслінки;
— концентрації кисню;
— температури охолоджуючої рідини;
— масової витрати повітря;
— швидкості автомобіля;
Виконавчих пристроїв:
— головного реле;
— реле паливного насоса;
— котушка запалювання;
— реле електровентилятора системи охолодження;
— тахометр;
— контрольної лампи несправності системи управління двигуном;
— регулятора холостого ходу;
— клапана продувки адсорбера;
— форсунка;
З’єднувальних проводів;
Колодки діагностичного роз’єму.
Контрольна лампа несправності системи управління двигуном розташована на щитку приладів в блоці сигналізаторів (див. При включенні запалювання на автомобілі ваз 2107 відбувається тестування справності системи, при цьому лампа загоряється і гасне після запуску двигуна. Включення лампи при працюючому двигуні сигналізує про необхідність перевірки системи управління двигуном. На деяких модифікаціях автомобілів ваз 2107 контрольна лампа може бути розташована на верхньому вкладиші панелі радіоприймача.
Головний керуючий елемент системи-електронний блок управління (ебу, або як часто його називають — контролер), з вбудованим мікропроцесором.

Електронний блок управління ваз 2107 по суті, електронний блок управління «ебу» — спеціалізований мінікомп’ютер, в якому встановлена програма управління двигуном автомобіля ваз 2107, а датчики і виконавчі пристрої — периферійне обладнання цього комп’ютера. Електронний блок управління отримує і аналізує сигнали датчиків. На основі отриманих даних блок управління розраховує керуючі команди і видає їх на виконавчі пристрої. В електронному блоці управління двигуном » ебу » є два типи пам’яті: постійний запам’ятовуючий пристрій (пзу) і оперативне запам’ятовуючий пристрій (озу).
Пзу-пам’ять енергонезалежна (тобто інформація в пам’яті зберігається при відключенні живлення). У пзу зберігається програма обчислень і необхідні для розрахунку дані (параметри двигуна автомобіля ваз 2107, передавальні відносини трансмісії та інші характеристики). В процесі роботи ебу контролює справність всіх елементів і ланцюгів системи управління двигуном. Виявивши несправність, ебу переводить систему управління двигуном на резервний режим роботи і включає контрольну лампу несправності двигуна. Двигун на автомобілі ваз 2107 при цьому зможе продовжити роботу (крім випадку несправності датчика положення колінчастого вала, див.нижче), що дозволяє доїхати до місця ремонту своїм ходом. Коди виявлених несправностей ебу записує в оперативну пам’ять (озу). Там же зберігається оперативна інформація, яку мікропроцесор ебу використовує при розрахунках. При відключенні акумуляторної батареї від бортової мережі автомобіля ваз 2107 вся інформація, що зберігається в озп, буде загублена.
Електронний блок управління встановлений в салоні автомобіля ваз 2107 під речовим ящиком на кронштейні, прикріпленому до перегородки моторного відсіку.
На автомобілі ваз 2107 встановлена система управління двигуном на базі ебу м7.9.7 під норми токсичності євро ii. На автомобілях ваз 2107 з двигуном 21067 встановлений блок управління двигуном 21067-1411020-11/12, а на автомобілях ваз 2107 з двигуном 2104 встановлений блок управління двигуном 2104-1411020-10.

Примітка
На частині випущених автомобілів ваз 2107 встановлені контролери ебу m1.5.4 і січень-5.1.3.

Датчик положення коленвала (дпкв) призначений для формування сигналів, за якими ебу синхронізує свою роботу з тактами робочого процесу двигуна. Тому часто цей датчик положення коленвала називають датчиком синхронізації. На автомобілі ваз 2107 датчик коленвала встановлений в отворі кронштейна кришки приводу розподільного валу.

Датчик положення коленвала ваз 2107 (дпкв)

Розташування датчика положення колінчастого вала ваз 2107 дія датчика коленвала засноване на принципі індукції — при проходженні повз сердечника датчика зубів шківа колінчастого вала в ланцюзі датчика виникають імпульси напруги змінного струму. Частота появи імпульсів відповідає частоті обертання колінчастого вала. Зуби розташовані по колу шківа на однаковій відстані. Відстань між двома з них виконано більше. Зроблено це для формування в ланцюзі датчика коленвала опорних сигналів — своєрідних точок відліку, щодо яких ебу визначає положення коленвала. Робота двигуна автомобіля ваз 2107 з несправним датчиком положення коленвала неможлива.
Датчик масової витрати повітря (дмрв) плівкового типу встановлений на автомобілі ваз 2107 на корпусі повітряного фільтра.
Дмрв електронний блок управління переводить систему автомобіля ваз 2107 на резервний режим роботи.

Датчик масової витрати повітря ваз 2107 (дмрв)
Датчик положення дросельної заслінки (дпдз) являє собою змінний резистор, опір якого залежить від кута повороту дросельної заслінки.

Датчик положення дросельної заслінки ваз 2107 датчик положення дросельної заслінки автомобіля ваз 2107 встановлений на корпусі дросельної заслінки і пов’язаний з її віссю. За сигналом дпдз електронний блок управління визначає величину кута відкриття дросельної заслінки. При несправності дпдз електронний блок управління переводить систему автомобіля ваз 2107 на резервний режим роботи.
Датчик концентрації кисню визначає вміст кисню у відпрацьованих газах і передає сигнал на ебу.

Датчик концентрації кисню ваз 2107
На автомобілі ваз 2107 датчик концентрації кисню встановлений в приймальній трубі системи випуску відпрацьованих газів.

Розташування датчика концентрації кисню на автомобілі ваз 2107
За отриманими від датчика концентрації кисню даними ебу коригує кількість палива, що впорскується форсунками в впускний колектор трубопроводу, тим самим підтримуючи оптимальну пропорцію суміші повітря з паливом, необхідну для ефективної роботи каталітичного нейтралізатора. Датчик концентрації кисню починає працювати при прогріванні його чутливого елемента до температури не нижче 360 °с.для скорочення часу прогріву в датчик концентрації кисню вбудований нагрівальний елемент.

Увага
Наявність у відпрацьованих газах сполук свинцю і кремнію може вивести датчик концентрації кисню з ладу. Тому на автомобілі ваз 2108 не допускається використання етилованого бензину (в ньому присутні сполуки свинцю). При ремонті на автомобілі ваз 2107 двигуна не можна також застосовувати герметик з великим вмістом силікону (з’єднань кремнію), випаровування якого можуть потрапити через систему вентиляції картера в циліндри і далі в систему випуску відпрацьованих газів. Слід використовувати герметик, на упаковці якого виробник вказує, що герметик безпечний для датчика концентрації кисню.

Датчик температури охолоджуючої рідини — дтож) — напівпровідниковий прилад-термістор, електричний опір якого змінюється в залежності від температури охолоджуючої рідини.

Датчик температури охолоджуючої рідини ваз 2107 дтож встановлений в різьбовому отворі патрубка системи охолодження двигуна автомобіля ваз 2107.

Розташування датчика температури охолоджуючої рідини ваз 2107
За величиною опору датчика ебу оцінює температурний режим двигуна автомобіля ваз 2107. Отримані дані використовуються при розрахунку більшості керуючих команд системи управління двигуном, а також для включення електровентилятора системи охолодження двигуна.
При несправності дтож електронний блок управління переводить систему автомобіля ваз 2107 на резервний режим роботи.
Принцип дії датчика швидкості автомобіля ваз 2107 заснований на ефекті холла.

Датчик швидкості ваз 2107 датчик швидкості на автомобілі ваз 2107 закріплений на корпусі приводу спідометра, який встановлений на коробці передач. До датчика швидкості кріпиться трос приводу спідометра.

Розташування датчика швидкості на автомобілі ваз 2107 по імпульсам, що виробляються датчиком швидкості, ебу розраховує швидкість автомобіля ваз 2107.
Колодка діагностичного роз’єму призначена для підключення зовнішнього діагностичного пристрою (типу дст-2м) до системи управління двигуном. Колодка діагностики а встановлена на одному кронштейні з блоком запобіжників і реле б на передній панелі під речовим ящиком.

Розташування колодки діагностичного роз’єму реле і запобіжників на автомобілі ваз 2107 ланцюга системи управління двигуном захищені плавкими запобіжниками прапорцевого типу 7,5 а і 15 а.

Запобіжники і реле системи управління двигуном автомобіля ваз 2107: f1-запобіжник ланцюга головного реле (7,5 а);
F2-запобіжник ебу (7,5 а);
F3-запобіжник ланцюга електробензонасоса (15a);
R1-головне реле;
R2-реле паливного насоса;
Rз-реле електровентилятора.

Примітка
На автомобілях ваз 2107 з ебу m1.5.4 n і січень-5.1.3 встановлені запобіжники f1 і f2 номіналом 15а.

Котушка запалювання на автомобілі ваз 2107 встановлена з лівого боку блоку циліндрів на кронштейні. Котушка запалювання являє собою об’єднані в один нерозбірний блок два високовольтних трансформатора. Висновки вторинної обмотки однієї котушки запалювання з’єднані високовольтними проводами зі свічками 1-го і 4-го циліндрів, інший — зі свічками 2-го і 3-го циліндрів. Номери циліндрів, зі свічками яких з’єднуються висновки котушки запалювання, нанесені поруч з висновками.

Датчик температури охолоджуючої рідини дозволяє дізнатися поточну температуру антифризу, що знаходиться в голівці циліндрів автомобіля. Іноді даний датчик називають «датчиком температури двигуна», однак це невірно. В окремих частинах двигуна температура може істотно відрізнятися від температури охолоджуючої рідини.

Якщо датчик виходить з ладу, що створює певні проблеми для роботи інжекторного двигуна: збільшується викид шкідливих речовин і витрата палива. Справа в тому, що дані про температуру двигуна отримує не тільки індикатор на приладовій панелі, але і електронний блок управління. Залежно від температури, встановлюється оптимальний склад суміші, що подається в циліндри. Холодному двигуну потрібна більш «багата» суміш, гарячому – «бідна». Також на холодному двигуні підтримуються більш високі обороти холостого ходу. При несправному датчику на ебу буде надходити невірна інформація про температуру, відповідно в прогрітий двигун буде надходити перезбагачена суміш, роблячи вихлоп більш «брудним».

Нові моделі ваз 2107 оснащуються інжекторними двигунами, тому несправний датчик потребує невідкладної заміни.

Що необхідно для заміни датчика температури ваз 2107

Основний інструмент, без якого неможлива заміна датчика – торцевий ключ на 21 мм.якщо такого ключа немає, можна спробувати замінити його глибокої накидною головкою з подовжувачем. При певній вправності викрутити датчик можна і простим гайковим ключем відповідного розміру.

Після зняття датчика з головки неминуче проллється охолоджуюча рідина. Щоб уникнути цього, необхідно заздалегідь злити її частину в заздалегідь приготовлену чисту ємність.

Також знадобиться новий датчик температури.

Розташування датчика температури

на ваз 2107 датчик температури охолоджуючої рідини закритий захисним чохлом, що запобігає потраплянню бруду і води. Розташований він в голівці двигуна трохи вище свічок запалювання. Датчик вкручується по різьбі в установчий отвір, його точне розташування ви можете побачити на фотографії.

Ознаки необхідності заміни датчика температури ваз 2107

Як сказано вище, заміна необхідна, коли з’являється збій в показаннях датчика. Для карбюраторного двигуна з заміною можна не поспішати, а на інжекторному її відкладати небажано. При несправному датчику неправильна робота інжекторного двигуна проявляється в збільшенні витрати палива. Датчик коштує недорого, тому дешевше зробити заміну, ніж переплачувати за додатково спалений бензин.

Помилкові дані про температуру охолоджуючої рідини призводять до нестійкої роботи двигуна, підвищення або надмірного заниження оборотів холостого ходу. Можливі навіть проблеми із заведенням двигуна через невідповідну пропорції паливо-повітряної суміші, що надходить в циліндри.

Особливості заміни датчика температури ваз 2107

Заміна датчика повинна проводитися тільки на холодному двигуні. Перед зняттям датчика необхідно злити охолоджуючу рідину, що небезпечно робити на гарячому двигуні. При нагріванні тиск в системі охолодження зростає і при спробі злити антифриз він може вирватися виплеснутися під сильним напором. Це може стати причиною опіків. Якщо двигун гарячий, краще відкрити капот і дочекатися охолодження охолоджуючої рідини до прийнятної температури.

Міняти датчик температури ваз 2107 можна тільки на аналогічний. Тому перед покупкою слід перевірити маркування, нанесену на корпусі. Зазвичай на ваз 2107 застосовуються датчики т 106. Якщо використовувати інший тип датчика, він може дати електронному блоку управління невірні дані про температуру, відповідно форсунки будуть подавати в мотор неоптимальну суміш.

Щоб уникнути короткого замикання, перед початком робіт по заміні датчика необхідно зняти провід «маси» з акумулятора.

Зняття датчика температури ваз 2107

Зняти захисний чохол датчика і акуратно від’єднати роз’єм проводу.

Торцевим ключем, головкою або звичайним гайковим ключем викрутити датчик, утримуючи його за різьбову гайку, що становить частину його корпусу

Примітка: якщо охолоджуюча рідина не злита, необхідно проводити заміну максимально швидко. За допомогою ключа необхідно лише «зірвати» датчик з місця. Потім краще відкласти інструмент і викручувати деталь руками. Відразу після демонтажу старого датчика необхідно заткнути отвір пальцем або швидко вкрутити туди новий. Ще більш безпечно перед демонтажем датчика злити частину антифризу.
Розширювальному бачку і долити при необхідності.

Датчик масової витрати повітря (дмрв) ваз

Датчик масової витрати повітря (дмрв) ваз встановлений на корпусі повітряного фільтра. Датчик масової витрати повітря (дмрв) вимірює кількість всмоктуваного двигуном повітря в кг / год. Пристрій досить надійний. Основний ворог-волога, що всмоктується разом з повітрям. Основне порушення роботи датчика масової витрати повітря ( дмрв) — завищення показань на малих обертах на 10-20%. Це призводить до нестійкої роботи двигуна на холостому ходу, зупинці після режимів потужності, можливі проблеми з запуском. Заниження показань датчика масової витрати повітря (дмрв) на потужнісних режимах призводить до «тупості» мотора і збільшення витрати палива. Типове значення витрати повітря на холостому ходу 8-10 кг / год. При 3000 об / хв — 28-32 кг / год.

Датчик положення дросельної заслінки

Датчик положення дросельної заслінки ваз встановлений збоку на дросельному патрубку на одній осі з приводом дросельної заслінки. Датчик положення дросельної заслінки зчитує показання з положення педалі «газу». Основні вороги датчика положення дросельної заслінки-завод-виробник датчика і мийники двигунів. Термін служби датчика положення дросельної заслінки абсолютно непередбачуваний. Порушення в роботі датчика положення дросельної заслінки проявляються в підвищених оборотах на холостому ходу, в ривках і провалах при малих навантаженнях.

Датчик температури охолоджуючої рідини ваз

Датчик температури охолоджуючої рідини ваз встановлений між головкою блоку і термостатом. Датчик температури охолоджуючої рідини має два контакти (на відміну від одноконтактного датчика температури для панелі приладів, який стоїть поруч, не плутайте). Основне функціональне призначення датчика температури охолоджуючої рідини те саме «підсосу » на карбюраторі — чим холодніше мотор, тим багатше паливна суміш. Конструктивно датчик температури охолоджуючої рідини являє собою термістор (резистор), опір якого змінюється в залежності від температури. Типові значення 100 гр. — 177 ом, 25 гр. — 2796 ом, 0 гр. — 9420 ом, — 20 гр. — 28680 ом. Температура охолоджуючої рідини впливає майже на всі характеристики управління двигуном. Датчик температури охолоджуючої рідини досить надійний. Основні несправності-порушення електричного контакту всередині датчика, порушення ізоляції або обрив проводів поблизу датчика бовтається тросом «газу». Відмова датчика температури охолоджуючої рідини-включення вентилятора на холодному двигуні, труднощі запуску гарячого мотора, підвищена витрата палива.

Датчик детонації

Датчик детонації ваз встановлений на блоці двигуна між 2-м і 3-им циліндрами. Існують два типи датчика детонації-резонансний (бочонок) і широкосмуговий (таблетка). Датчик детонації різних типів не взаємозамінні. Датчик детонації-це надійний елемент, але вимагає регулярного чищення роз’єму. Принцип роботи датчика детонації як у п’єзо запальнички. Чим сильніше удар, тим більше напруга. Відстежує детонаційні стуки двигуна. Відповідно до сигналу датчика детонації контролер встановлює кут випередження запалювання. Є детонація-більш пізнє запалювання. Відмова або обрив датчика детонації проявляються в «тупості» мотора і підвищеній витраті палива.

Датчик кисню ваз

Датчик кисню ваз встановлений на приймальній трубі глушника. Серйозний, але вельми надійний електрохімічний прилад. Завдання датчика кисню-визначення наявності залишків кисню у відпрацьованих газах. Є кисень-бідна паливна суміш, немає кисню-багата. Показання датчика кисню використовуються для коригування подачі палива. Категорично забороняється використання етилованого бензину. Вихід з ладу датчика кисню призводить до збільшення витрати палива і шкідливих викидів.

Датчик швидкості ваз

06.jpg

Датчик швидкості ваз призначений для формування імпульсів, кількість яких в одиницю часу пропорційна швидкості автомобіля. Датчик швидкості встановлений на коробці передач зверху. На інжекторних вазах застосовуються тільки 6-ти імпульсні датчики швидкості. Датчик швидкості інформує контролер про швидкість автомобіля. Надійність датчика швидкості середня. Часто відбувається окислення роз’єму і проводів поблизу датчика швидкості. Вихід з ладу датчика швидкості призводить до незначного погіршення їздових характеристик (крім дженерал моторс — двигун глухне при русі в режимі холостого ходу).

Датчик положення колінчастого вала ва

07.jpg

Датчик положення коленвала ваз призначений для формування електричного сигналу при зміні кутового положення спеціального зубчастого диска, встановленого на коленвалі двигуна. Датчик положення коленвала встановлений на кришці масляного насоса. Це основний датчик, за показаннями якого визначається циліндр, час подачі палива і іскри. Конструктивно датчик положення коленвала являє собою шматок магніту з котушкою тонкого дроту. Дуже витривалий. Датчик положення коленвала працює в парі з зубчастим шківом колінчастого вала. Відмова датчика-зупинка двигуна. У кращому випадку обмеження обертів двигуна в районі 3500-5000 об / хв.

Датчик фаз ваз

08.jpg

Датчик фази ваз призначений для визначення кутового положення розподільного валу. На 8-ми клапанному двигуні встановлений в торці головки блоку близько повітряного фільтра. На 16 — ти клапанному-на голівці блоку близько 1-го циліндра. На 8-ми клапанних моторах, випущених приблизно до 2005 року датчик фаз відсутній. Відсутність датчика фази означає, що форсунки відкриваються в попарно-паралельному режимі. Наявність датчика датчик фаз-фазований уприскування, тобто відкривається тільки одна форсунка для конкретного циліндра. Відмова датчика фаз переводить топливоподачу в попарно-паралельний режим, що призводить до деякого (до 10%) підвищення витрати палива.

Датчик температури повітря ваз

Датчик температури повітря ваз конструктивно вбудований в датчик масової витрати повітря. Початок виробництва датчика температури повітря-приблизно, 2005 рік. Зовні наявність датчика температури повітря можна відрізнити за кількістю проводів, що приходять до датчика витрати повітря. 5 проводів-датчик температури повітря передбачений, 4-ні.

Виконавчі механізми інжектор ваз

Будь-яка інжекторна система (ваз 2108, 2109, 2110, 2111, 2112, 2113, 2114, 2115, нива…) включає в себе набір виконавчих механізмів для підтримки необхідних режимів роботи двигуна.

Регулятор холостого ходу ваз

Регулятор холостого ходу ваз призначений для регулювання частоти обертання колінчастого вала двигуна. Регулятор холостого ходу встановлений на дросельному патрубку під датчиком положення дросельної заслінки. Регулює подачу повітря на холостому ходу і при запуску двигуна. Основа регулятора холостого ходу-малопотужний кроковий двигун. Найменша бруд і він стопоритися. Надійність роботи залежить від мастила, яку іноді забуває покласти виробник, від якості використовуваного моторного масла, від правильності регулювання теплових зазорів клапанів, від стану системи вентиляції картера, свічок (у впускний патрубок потрапляє масло і відкладається у вигляді нагару на дросельному патрубку). Помилка регулятора холостого ходу призводить до нестійкої роботи або зупинки двигуна на холостому ходу, проблеми з запуском. Типове значення положення регулятора холостого ходу — 30-50 кроків.

Модуль запалювання ваз

010.jpg

На 8-ми клапанному двигуні ваз модуль запалювання встановлений на блоці двигуна з боку свічок, на 16-ти клапанному ваз — зверху мотора близько дросельного патрубка. Модуль запалювання містить два потужних електронних ключа і дві котушки запалювання. Іскроутворення проводиться за методом» холостий іскри», тобто іскра утворюється одночасно в двох циліндрах: 1-4 і 2-3. В одному циліндрі робоча іскра, в іншому — «неодружена». На 16-ти клапанних моторах об’ємом 1.6 літра використовуються індивідуальні котушки запалювання на кожну свічку з фазованим управлінням. Зазвичай модуль запалювання виходить з ладу в перші 5-10 тис.км. Якщо за цей період модуль запалювання не «згорів», то «живе» довго. При відмові модуля запалювання двигун» троїть», смикається, і автомобіль дуже погано розганятися.

Адсорбер ваз

Адсорбер ваз призначений для уловлювання парів бензину з бензобака і подальшого спалювання їх на працюючому моторі. Відмова адсорбера не впливає на ходові якості автомобіля.

Паливні форсунки ваз

011.jpg

Паливні форсунки ваз встановлені разом з рампою на впускному колекторі. Одна форсунка на кожен циліндр. Паливна форсунка дозує подачу палива під тиском у впускну трубу циліндра по команді контролера. Дуже витривалі. При порушенні роботи паливних форсунок двигун» троїть», не розвиває потужності.

Всім привіт! шукав інформацію по датчиках ваз і, до моєї радості, знайшов її у нашого загального товариша по drive2 suprim71. Сподіваюся він не стане обурюватися з приводу того, що я стирив у нього з бж дану інфу. Отже, почнемо …

Датчики ваз

Датчики (інжектор ваз)

Будь-яка інжекторна система (ваз 2108, 2109, 2110, 2111, 2112, 2113, 2114, 2115, нива…) включає в себе комплект датчиків для збору інформації про стан і режим роботи мотора.

Датчик масової витрати повітря (дмрв) ваз

Датчик масової витрати повітря (дмрв) ваз встановлений на корпусі повітряного фільтра. Датчик масової витрати повітря (дмрв) вимірює кількість всмоктуваного двигуном повітря в кг / год. Пристрій досить надійний. Оборотах на 10-20%. Це призводить до нестійкої роботи двигуна на холостому ходу, зупинці після режимів потужності, можливі проблеми з запуском. Заниження показань датчика масової витрати повітря (дмрв) на потужнісних режимах призводить до «тупості» мотора і збільшення витрати палива. Типове значення витрати повітря на холостому ходу 8-10 кг / год. При 3000 об / хв — 28-32 кг / год.

Датчик масової витрати повітря (дмрв)

Датчик положення дросельної заслінки ваз

Датчик положення дросельної заслінки ваз встановлений збоку на дросельному патрубку на одній осі з приводом дросельної заслінки. Датчик положення дросельної заслінки зчитує показання з положення педалі «газу». Основні вороги датчика положення дросельної заслінки-завод-виробник датчика і мийники двигунів. Термін служби датчика положення дросельної заслінки абсолютно непередбачуваний. Порушення в роботі датчика положення дросельної заслінки проявляються в підвищених оборотах на холостому ходу, в ривках і провалах при малих навантаженнях.

Датчик положення дросельної заслінки

Датчик температури охолоджуючої рідини ваз

Датчик температури охолоджуючої рідини ваз встановлений між головкою блоку і термостатом. Датчик температури охолоджуючої рідини має два контакти (на відміну від одноконтактного датчика температури для панелі приладів, який стоїть поруч, не плутайте). Основне функціональне призначення датчика температури охолоджуючої рідини те саме «підсосу» на карбюраторі — чим холодніше мотор, тим багатше паливна суміш. Конструктивно датчик температури охолоджуючої рідини являє собою термістор (резистор), опір якого змінюється в залежності від температури. Типові значення 100 гр. — 177 ом, 25 гр. — 2796 ом, 0 гр. — 9420 ом, — 20 гр. — 28680 ом. Температура охолоджуючої рідини впливає майже на всі характеристики управління двигуном. Датчик температури охолоджуючої рідини досить надійний. Основні несправності-порушення електричного контакту всередині датчика, порушення ізоляції або обрив проводів поблизу датчика бовтається тросом «газу». Відмова датчика температури охолоджуючої рідини-включення вентилятора на холодному двигуні, труднощі запуску гарячого мотора, підвищена витрата палива.

Датчик температури охолоджуючої рідини

Датчик детонації ваз

Датчик детонації ваз встановлений на блоці двигуна між 2-м і 3-им циліндрами. Існують два типи датчика детонації-резонансний (бочонок) і широкосмуговий (таблетка). Датчик детонації різних типів не взаємозамінні. Датчик детонації-це надійний елемент, але вимагає регулярного чищення роз’єму. Принцип роботи датчика детонації як у п’єзо запальнички. Чим сильніше удар, тим більше напруга. Відстежує детонаційні стуки двигуна. Відповідно до сигналу датчика детонації контролер встановлює кут випередження запалювання. Є детонація-більш пізнє запалювання. Відмова або обрив датчика детонації проявляються в «тупості» мотора і підвищеній витраті палива.

Датчик детонації

Датчик кисню ваз

Датчик кисню ваз встановлений на приймальній трубі глушника. Серйозний, але вельми надійний електрохімічний прилад. Завдання датчика кисню-визначення наявності залишків кисню у відпрацьованих газах. Є кисень-бідна паливна суміш, немає кисню-багата. Показання датчика кисню використовуються для коригування подачі палива. Категорично забороняється використання етилованого бензину. Вихід з ладу датчика кисню призводить до збільшення витрати палива і шкідливих викидів.

Датчик кисню

Датчик положення колінчастого вала ваз

Датчик положення коленвала ваз призначений для формування електричного сигналу при зміні кутового положення спеціального зубчастого диска, встановленого на коленвалі двигуна. Датчик положення коленвала встановлений на кришці масляного насоса. Це основний датчик, за показаннями якого визначається циліндр, час подачі палива і іскри. Конструктивно датчик положення коленвала являє собою шматок магніту з котушкою тонкого дроту. Дуже витривалий. Датчик положення коленвала працює в парі з зубчастим шківом колінчастого вала. Відмова датчика-зупинка двигуна. У кращому випадку обмеження обертів двигуна в районі 3500-5000 об / хв.

Датчик положення колінчастого вала

Датчик швидкості ваз

Датчик швидкості ваз призначений для формування імпульсів, кількість яких в одиницю часу пропорційно швидкості автомобіля. Датчик швидкості встановлений на коробці передач зверху. На інжекторних вазах застосовуються тільки 6-ти імпульсні датчики швидкості. Датчик швидкості інформує контролер про швидкість автомобіля. Надійність датчика швидкості середня. Часто відбувається окислення роз’єму і проводів поблизу датчика швидкості. Вихід з ладу датчика швидкості призводить до незначного погіршення їздових характеристик (крім дженерал моторс — двигун глухне при русі в режимі холостого ходу).

Датчик швидкості

Датчик фаз ваз

Датчик фази ваз призначений для визначення кутового положення розподільного валу. На 8-ми клапанному двигуні встановлений в торці головки блоку близько повітряного фільтра. На 16 — ти клапанному-на голівці блоку близько 1-го циліндра. На 8-ми клапанних моторах, випущених приблизно до 2005 року датчик фаз відсутній. Відсутність датчика фази означає, що форсунки відкриваються в попарно-паралельному режимі. Наявність датчика датчик фаз-фазований уприскування, тобто відкривається тільки одна форсунка для конкретного циліндра. Відмова датчика фаз переводить топливоподачу в попарно-паралельний режим, що призводить до деякого (до 10%) підвищення витрати палива.

Датчик фаз

Всім добра і, ще раз, спасибі suprim71 за надану інформацію!