Мазанова е. В. Шкільний логопункт

20

Мазанова е.в. Шкільний логопункт. Документація, планування та організація корекційної роботи: методичний посібник для вчителів-логопедів. — м.: видавництво гном і д, 2009.

Мета даного посібника-допомогти вчителю-логопеду організувати і провести діагностичні заходи, а також спланувати корекційну роботу з дітьми молодшого шкільного віку.

Посібник складається з трьох частин. У першій частині розглядаються основні нормативні документи, якими може керуватися вчитель-логопед шкільного логопункту. У другій частині посібника пропонується програма з подолання п’яти форм дисграфії. У третій частині розглядається система корекційної роботи за всіма п’ятьма формами дисграфії.

Книга адресована логопедам загальноосвітніх і спеціальних шкіл різного типу; вчителям початкових класів і викладачів російської мови; студентам і батькам.

Завантажити:

Попередній перегляд:

Щоб користуватися попереднім переглядом створіть собі аккаунт (обліковий запис) google і увійдіть в нього: https://accounts.google.com

По темі: методичні розробки, презентації та конспекти

«му по виконанню випускної кваліфікаційної роботи»; «му по плануванню і організації лпр по курсу «кулінарія»»; » му по плануванню і організації самостійної роботи учнів»; робочі програми навчальної та виробничої практик» кухар, кондитер »

Навчально-методичні матеріали за професією «кухар, кондитер»:- методичні вказівки щодо виконання випускної кваліфікаційної роботи;- методичні вказівки з планування та організації самостійної роботи…

Пам’ятка з розробки методичних вказівок з планування та організації самостійної роботи учнів з навчальної дисципліни/міждисциплінарного курсу/професійного модуля

Пам’ятка з розробки методичних вказівок з планування та організації самостійної роботи з навчальної дисципліни/міждисциплінарного курсу/професійного модулю розроблена для викладачів…

Використання сучасних підходів планування та організації виховної роботи

Організація виховної роботи в умовах введення фгос. Формування у студентів загальних компетенцій….

Пояснювальна записка

Програма логопедичної роботи з учнями 1 класів із загальним недорозвиненням промови розроблена на основі рекомендацій, викладених у книзі е. Н. Ефименковой, р. Р. Мисаренко «організація і методи корекційної роботи логопеда на шкільному логопункте», інструктивного листа міносвіти росії від 14.12.2000 №2 «про організацію роботи логопедичного пункту навчального закладу», інструктивно-методичного листа «про роботі вчителя-логопеда при загальноосвітній школі» під ред. А. В. Ястребової, т. Б. Безсонової (москва, 1996 г.), відповідно до вимог закону «про освіту», федерального державного освітнього стандарту початкової загальної освіти.

Характеристика учнів із загальним недорозвиненням мови діти даної категорії відчувають стійкі труднощі при засвоєнні програми початкового навчання загальноосвітньої школи внаслідок недостатньої сформованості мовної функції і психологічних передумов до оволодіння повноцінною навчальною діяльністю. У структуру дефекту входить:

  1. дефектне вимова звуків. Переважають заміни і змішання (нерідко спотворених звуків).
  2. недостатня сформованість фонематичних процесів.

Внаслідок цього у дітей даної категорії спостерігається:

  • недостатня сформованість передумов до спонтанного розвитку навичок аналізу і синтезу звукового складу слова;
  • недостатня сформованість передумов до успішного оволодіння грамотою;
  • труднощі оволодіння письмом і читанням (наявність специфічних дисграфічних помилок на тлі великої кількості різноманітних інших).

Ii. Порушення лексико-граматичного компонента мовної системи.

  1. лексичний запас обмежений рамками ужитково-побутової тематики, якісно неповноцінний (неправомірне розширення або звуження значень слів; помилки у вживанні слів; змішання за змістом і акустичної властивості).
  2. граматичний лад недостатньо сформований. У мові відсутні складні синтаксичні конструкції, присутні множинні аграмматизми в пропозиціях простих синтаксичних конструкцій.

Внаслідок цього у дітей даної категорії спостерігаються:

  • недостатнє розуміння навчальних завдань, вказівок, інструкцій вчителя;
  • труднощі оволодіння навчальними поняттями, термінами;
  • труднощі формування і формулювання власних думок в процесі навчальної роботи;
  • недостатній розвиток зв’язного мовлення.

Iii. Психологічні особливості.

  1. нестійка увага.
  2. недостатня спостережливість по відношенню до мовних явищ.
  3. недостатній розвиток здатності до перемикання.
  4. недостатній розвиток словесно-логічного мислення.
  5. недостатня здатність до запам’ятовування переважно словесного матеріалу.
  6. недостатній розвиток самоконтролю, переважно в області мовних явищ.
  7. недостатня сформованість довільності в спілкуванні і діяльності.

Слідство:

  • недостатня сформованість психологічних передумов до оволодіння повноцінними навичками навчальної діяльності;
  • труднощі формування навчальних умінь (планування майбутньої роботи; визначення шляхів і засобів досягнення навчальної мети; контролювання діяльності; вміння працювати в певному темпі).

Таким чином, діти із загальним недорозвиненням мови потребують спеціальних корекційних заняттях за певною програмою. Враховуючи структуру мовного дефекту, були визначені мета і завдання даної програми.

Мета програми-подолання відхилень у мовному розвитку та проведення логопедичної роботи з профілактики та корекції всіх видів дисграфії та дислексії дітей для подальшої успішної соціалізації.

Завдання програми:

  • формування повноцінних уявлень про звуковий склад слова на базі розвитку фонематичних процесів і навичок звуко-складового аналізу і синтезу
  • розвиток лексичного запасу і граматичного ладу мови
  • формування зв’язного мовлення
  • розвиток немовних психічних процесів:
  • розвиток дихання, артикуляційної і ручної моторики
  • вдосконалення зорового аналізу і синтезу
  • розвиток слухового і зорового сприйняття і впізнавання
  • розширення обсягу зорової і слухової пам’яті
  • розвиток і вдосконалення психологічних передумов до навчання:
  • стійкість уваги, спостережливість щодо мовних явищ
  • здатність до запам’ятовування, здатність до переключення уваги
  • виховання навичок і прийомів самоконтролю
  • формування пізнавальної діяльності
  • розвиток і вдосконалення комунікативної готовності до навчання, формування комунікативних умінь і навичок, адекватних ситуацій навчальної діяльності.

У програмі передбачено формування універсальних навчальних дій у учнів (регуляторних (самоконтроль), пізнавальних (загальнонавчальних), комунікативних, особистісних).

Загальна характеристика курсу

Програма спрямована на створення умов для ефективної реалізації і освоєння які навчаються основної освітньої програми початкової загальної освіти, в тому числі на забезпечення умов для індивідуального розвитку всіх студентів, особливо тих, хто найбільше потребує спеціальних умов навчання і розрахована на своєчасне виявлення, попередження та усунення наявних у деяких з дітей недоліків усного та писемного мовлення.

Матеріал підібраний з урахуванням поступового переходу від простого до складного з включенням в заняття лексичних тем, спрямованих на уточнення, збагачення і активізацію словникового запасу дітей, розвиток зв’язного мовлення.

Етапи занять припускають введення в урок вправ на формування фонематичних процесів, тренувальних завдань на розвиток звукового аналізу і синтезу, ігор на виховання слухового уваги пам’яті, зорового гнозису і т. Д.

Ефективним за результатами логопедичної корекції є застосування на заняттях розробок в області інформаційно-комп’ютерних технологій і нейропсихології.

Практична частина занять передбачає ігри та завдання на розвитокВитрати 31-32 штуки на нитку.

  • нанизуючи намистини на нитку, ви можете варіювати кількість ниток і ступінь їх натягу.
  • Аналогічно описаному способу можна змайструвати плафон для люстри з штучних фруктів. Щоб створити ефект приглушеного освітлення, для обшивки каркаса необхідно використовувати щільну тканину. Абажур, виготовлений в даній техніці, стане оригінальним доповненням кухні в стилі кантрі або прованс.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Плафони для люстри в стилі мінімалізм

    Плафон для люстри з пластикових банок або пляшок стає одним з найоригінальніших абажурів, виготовлених з непридатних матеріалів. Виготовляючи плафон таким чином, ви робите ставку не тільки на красу і дешевизну, але і екологічність.

    У зв’язку з тим, що для виготовлення такого плафона для люстри не буде потрібно додаткових прикрас, таких як намистини або нитки, він буде виконаний в стилі хай-тек або мінімалізм, і перед вами не постане питання: «як прикрасити плафон люстри своїми руками?». Для того, щоб змайструвати такий плафон, який стане головним елементом приглушеного освітлення кімнати, вам знадобиться тільки кольоровий або матовий білий пластик.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Для його виготовлення вам знадобляться наступні матеріали:

    • підстава від 5-літрової пластикової пляшки;
    • велика кількість одноразових ложок;
    • патрон з лампою і проводом;
    • клей, необхідний для здійснення якісної фіксації елементів виробу;

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Щоб змайструвати світильник з пластикових матеріалів в стилі мінімалізм, у пластикової пляшки потрібно відрізати дно, а у пластикових ложок — ручки, причому це необхідно здійснити таким чином, щоб у них залишився невеликий держак. Використовуючи клей, зробіть фіксацію обрізаних ложок на пляшці, що виконує функцію підстави. Щоб домогтися найбільшої привабливості і органічності саморобного абажура, розташовуйте їх впорядковано, по рядах. Кожен наступний ряд необхідно розташовувати внахлест, не залишаючи пропусків, які можуть зіпсувати зовнішній вигляд абажура.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Коли люстра буде готова, ви помітите, що вона нагадує риб’ячу луску. При цьому важливо пам’ятати, що конструкція плафона характеризується досить великою щільністю, в зв’язку з чим, освітлення стане настільки приглушеним, що, швидше за все, вам буде потрібно розміщення в кімнаті додаткових світильників.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Форма світильника може бути різною. Один з варіантів передбачає світильник у формі лотоса. Однак з пластикових ложок можна виготовити і інші, не менш оригінальні прикраси.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Ще одним варіантом освітлювальних приладів, виготовлених, можна сказати, з відходів, є плафон для люстри з денець пластикових пляшок. Він буде здаватися мереживним і, на перший погляд, складатися з безлічі дрібних квітів.

    Важливо! абажур з пластикових пляшок може бути не тільки білим, але і кольоровим — отже, вам необхідно буде підібрати кольорові пляшці або пофарбувати готовий виріб в бажаний колір: від золотого, мідного і сталевого до рожевого і чорного. Якщо ви повісите готовий абажур в кухні над столом, він стане відмінним доповненням обідньої зони.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Різноманіття ідей для декору плафонів люстри своїми руками

    Як приглушити світло в приміщенні?

    Одним з «інструментів» для створення інтимної обстановки в приміщенні є організація приглушеного освітлення, а головним способом реалізації цієї затії стають абажури, вперше з’явилися більше двохсот років тому і замінили своїх попередників — заслінки для свічок і факелів. Якщо раніше вони виготовлялися тільки з тканини, то сьогодні для їх декоративного оформлення поширене використання кришталю і битого скла. Сьогодні, дизайнерське мистецтво досягло апогею свого розвитку, внаслідок чого декоративне оформлення виробів, виготовлених своїми руками, може здійснюватися з використанням практично будь-яких матеріалів.

    Важливо! сьогодні дизайнер в процесі своєї роботи не обмежений у виборі матеріалів для декору — в процесі виготовлення абажурів він може використовувати будь-які деталі. При цьому важливо зберегти почуття міри і смаку, створивши гармонійні комбінації декоративних елементів.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Затишний абажур, прикрашений ручною в’язкою, стане найкращим подарунком мамі або бабусі.

    Оригінальні плафони для бра ручної роботи

    Бра є багатофункціональними настінними світильниками. Завдяки створюваному ними розсіяному і приглушеному світлу, їх можна розташовувати в зонах відпочинку і не боятися за свій зір. Сьогодні існують сучасні бра, які передбачають регулювання потоку світла в приміщення. Такі моделі необхідно встановлювати в приміщеннях, в процесі експлуатації яких необхідно міняти напрямок потоків світла. Якщо ви хочете стати володарем дизайнерських, незвичайних бра, створіть їх своїми руками. Власноруч виготовлені настінні світильники, в процесі створення яких ви зможете проявити свою індивідуальність, найбільш вдало впишуться в цілісну концепцію інтер’єру вашого приміщення.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Бра з гілок відрізняються не тільки швидким і простим виготовленням, але і оригінальним зовнішнім виглядом.

    Стиль плафонів, виготовлених своїми руками, може бути різним і залежить від стилістичної концепції інтер’єру, в якому ви плануєте їх розміщувати. У зв’язку з цим, можна сміливо стверджувати, що відповідь на питання: «як пофарбувати плафони люстри своїми руками?»строго індивідуальний.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Якщо ви доповніть бра інтер’єр дитячої кімнати, ви зможете урізноманітнити приміщення, зробивши його яскравим і завзятим. Повісивши бра в спальні, ви зробите її більш затишною, внісши нотки умиротворення. Вечеря на кухні, декорованої бра, стане більш романтичним.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Кімнату малюка можна прикрасити бра в формі шпаківні. Для цього достатньо закріпити шпаківню на стіні і підвести в середину лампу з плафоном.

    Декоративні світлодіодні лампи своїми руками

    У зв’язку з наростаючою популярністю світлодіодних ламп, їх використовують не тільки в робочих, але і в домашніх приміщеннях. Одним з переваг світлодіодних світильників є можливість їх виготовлення своїми руками. Для виготовлення світлодіодної конструкції в домашніх умовах вам знадобляться окремі світлодіоди, які встановлюються в корпус несправної лампи, оснащеної блоком живлення.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Щоб замінити традиційну лампу розжарювання на світлодіодну, не потрібно здійснювати демонтаж світильника або вносити коригування в його конструкцію. Власноруч виготовлені світлодіодні світильники найчастіше є частиною декоративного підсвічування, частіше-центральним елементом стельового освітлення.

    Для виготовлення стильних світлодіодних світильників можна використовувати різноманітні матеріали:

    • метал;
    • тканина;
    • бісер;
    • світлодіодна стрічка;
    • старі світильники.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Різноманітність світлодіодних ламп

    Світлодіодні світильники, виготовлені з тканини, можна використовувати для декоративного оформлення приміщень і навіть одягу, що демонструється на модних показах. Використання світлодіодів дозволяє здійснити розстановку необхідних акцентів на вашому гобелені.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Світлодіодна лампа з бісеру, виготовлена своїми руками, стане витвором мистецтва, що притягує погляди і викликає захоплення оточуючих. З бісеру можна виготовити як невеликі настільні світильники, так і масштабні декоративні панно з бісеру з підсвічуванням.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Якщо ви плануєте використовувати світильник, виготовлений своїми руками, в якості декоративної деталі при оформленні інтер’єру в класичному стилі, в процесі його виготовлення для основи рекомендується використовувати металеві елементи.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Порядок виготовлення світлодіодного світильника з світлодіодної стрічки

    Світлодіодна стрічка являє собою гнучку плату з вбудованими світлодіодами і струмообмежуючими резисторами. Для виготовлення світильника ви можете відрізати ділянку стрічки необхідної довжини. Живлять дроти припаюють до контактних майданчиків, розташованим поруч з лініями розрізу. На зворотному боці плати розташовується клеюча плівка. Для розрізання стрічки можна скористатися звичайними ножицями.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    В якості корпусу для саморобного світильника можна використовувати старий, що був в експлуатації світильник.

    Порядок виготовлення світлодіодної лампи зі старого світильника не представляє складнощів.

    Розберіть старий світильник, приклеївши на його внутрішню поверхню світлодіодну стрічку. Друковану плату, витягнуту зі старого світильника, можна використовувати вЯкості блоку живлення для нової лампи. Інструкція з виготовлення світильника, представлена в нашій статті, передбачає використання бестрансформаторного блоку живлення, оснащеного баластним конденсатором.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Лампа, виготовлена відповідно до представленої схемою, підійде для освітлення робочої зони.

    Здійснивши добірку елементів схеми, розмістіть їх на платі. Зайві деталі зі старого світильника при цьому необхідно видалити. Після цього підключіть стрічку до блоку живлення, здійсните збірку світильника і підключіть його в мережу.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Світлодіодні світильники актуальні як ніколи. Вони можуть стати як центральним освітлювальним елементом приміщення, так і його декоративної складової. Ознайомившись з нашою статтею, ви переконалися, що виготовлення світильників своїми руками — досить просте і, в той же час, творчий захід, а що стосується застосування саморобних світильників, то ви зможете знайти його самостійно.

    Освітлення-найважливіша складова інтер’єру. Саме від освітлення залежить затишок і рівень комфорту нашого житла. Гра світла і тіні дозволяє обіграти виграшні моменти інтер’єру і відвести увагу від невдалих моментів. А ще — світильники, торшери, люстри і лампи створюють ту атмосферу, яку ми називаємо «будинок». Зробити житло тільки «своїм», особистим, індивідуальним допоможуть унікальні світильники і кращий спосіб — зробити абажур своїми руками. Саморобні плафони і абажури — це той коник, який виділить ваш будинок з інших.

    пара слів про безпеку

    При виготовленні ламп, торшерів і люстр в промислових умовах попередньо проводиться розрахунок мінімальної відстані від «тіла» лампи до матеріалів. Залежить це відстань від потужності і теплового випромінювання лампи і від типу (горючості) матеріалу, з якого виготовляється плафон/абажур. У домашніх умовах навряд чи хтось буде морочитися з такими підрахунками. А щоб не створити небезпечну ситуацію, варто дотримуватися певних правил.

    І взагалі, зробивши абажур і встановивши його, в перші кілька днів звертайте увагу на те, гріється чи плафон. Нагріванням вважається будь-яке підвищення температури вище навколишнього середовища. Якщо плафон відчувається як» теплий», поміняйте лампочку на менш потужну. Знову перевірте. Так до тих пір, поки саморобний абажур не буде грітися.

    де взяти каркас

    Якщо ви хочете переробити стару лампу, торшер, бра у яких старий абажур прийшов в непридатність, можна просто використовувати вже наявну основу, обдерши старий матеріал. Перед початком робіт, добре огляньте каркас, якщо є десь іржа або пошкоджене покриття, може варто все обдерти і пофарбувати знову? заодно і колір можна змінити. Якщо старих каркасів немає, можна купити недорогу лампу (в магазині або на блошиному ринку) і виконати з нею ті ж операції. Непогані абажури можна, до речі, зробити з кошиків для сміття. Вони є дротяні, є пластикові. Головне-знайти підходящу за формою і розміром. Потім в дні робите отвір під патрон. Далі-справа за прикрасою/обшивкою, а тут варіантів море.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Якщо і цей спосіб недоступний, можна виготовити абажур без каркаса (є і такі) або зробити каркас самостійно. Матеріал для виготовлення каркаса для абажура своїми руками це: дріт, деревина (дерев’яні або бамбукові палички, вирізані спеціально елементи), пластикові пляшки.

    як зробити каркас для саморобного абажура з дроту

    Дріт для каркаса лампи потрібна алюмінієва або сталева. З алюмінієвої працювати легко, але вона легко мнеться. Це не дуже важливо коли абажур вже експлуатується, але цей факт треба враховувати під час роботи: можна зіпсувати форму. З іншого боку, така пластичність дозволяє під час роботи легко і просто вносити зміни в форму. Так що варіант непоганий. Алюмінієвий дріт можна» добути » з електричних кабелів. Доведеться зняти захисну оболонку і можна використовувати.

    Сталева дріт більш пружна, так що вона добре зберігає форму. Її можна пошукати на будівельному ринку. Працювати з нею складніше. Бажано щоб поруч були сильні чоловічі руки.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Крім дроту для роботи знадобляться потужні кусачки і пасатижі. Каркас абажура зазвичай складається з двох кілець і з’єднують їх стійок. Від розмірів кілець і форми стійок залежить форма майбутнього абажура. Питання можуть виникнути за кількістю стійок і способам їх кріплення. Кількість стійок залежить від розмірів кілець і того, наскільки «круглим» ви хочете зробити абажур. Чим більше стійок, тим більше «гладко» ляже тканину. Так що вибирати вам, але оптимальна відстань між стійками по нижньому колу — близько 5-6 см.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Прийоми створення каркаса для абажура з дроту

    Способи кріплення стек до кілець абажура залежать від товщини і типу дроту, а також від наявних у вас інструментів. Найпростіший-зробити на кінці маленький гачок, потім його щільно затиснути. А щоб кільце не ковзало вправо-вліво, попередньо дріт в місці кріплення обробити наждачним папером з великим зерном. Це варіант для товстого алюмінієвого дроту. Якщо дріт сталевий, причому діаметром 1,2 — 2 мм або більше, кращий спосіб -. Дріт тонший можна загнути і обмотати навколо кільця або також зробити гачок.

    Якщо робити гачки, обмотувати дріт, зовнішній вигляд виходить далеко не таким ідеальним, як у фабричних каркасів. Але ця неідеальність прикриється самим абажуром. Якщо вона вас все-таки хвилює, знайдіть стрічку відповідного кольору (зазвичай підбирають під колір абажура) і акуратно обмотайте отриманий каркас. Стане набагато краще. Стрічку можна промазати клеєм пва і, мокрою, щільно, виток за витком, обмотати каркас.

    з дротяної сітки

    Якщо вдасться знайти сітку з тонкого дроту, можна швидко зробити майже ідеальний циліндричний плафон для торшера, настільної лампи, нічника, плафон для установки свічки і т.д. Всього-то і треба, що відрізати шматок сітки потрібної довжини і ширини, згорнути в кільце і закріпити зволікання, обмотавши їх навколо стійок.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Щоб сітка не розпрямилася, відрізаючи шматок, ріжте так, щоб з обох сторін залишалися довгі вільні кінці. Ними і будемо скріплювати плафон циліндричної форми. А неідеальність верхнього і нижнього кільця можна замаскувати стрічкою потрібного кольору.

    з п’ятилітрової пластикової пляшки

    Цікавої форми абажур може вийти з пластикової пляшки великого літражу. Є бутлі на 5-6 літрів і навіть на 10. Ось їх і можна використовувати. Від ємності відрізаємо верхівку йди дно-в залежності від того, що вам більше подобається. У відрізаній частині робимо кільце під патрон. Якщо відрізана верхня частина, для деяких патронів можна використовувати горловину. Для тих що більше діаметром, її доведеться зрізати.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Потім вирізаємо зайвий пластик, формую обідки і стійки плафона. Щоб не помилитися, попередньо можна промальовувати всі лінії маркером. Різати буде простіше. Все елементарно. Далі просто прикрашаємо. І так, вирізати пластик обов’язково, інакше теплому повітрю нікуди буде діватися.

    робимо абажури на каркасі

    Варіантів того, як можна зробити чохол абажура досить:

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    З стрічок

    Найпростіший і найшвидший спосіб перетворити старий абажур для торшера або настільної лампи-використовувати стрічки. Потрібен каркас або абажур у вигляді циліндра. Він може бути «голим» або обтягнутим тканиною. Якщо використовувати» голий » каркас, світло буде пробиватися крізь щілини, що створить цікаві світлові ефекти, але освітлення буде неоднорідним. Читати при такому світлі незручно — це інтер’єрне рішення. Якщо вам необхідно рівне освітлення, спочатку обтягніть каркас тканиною. Вона може бути того ж кольору що і стрічки, на пару тонів темніше або світліше, може бути контрастною. Все залежить від вашого бажання. І пам’ятайте, що чим темніше буде тканина, тим менше світла пропускає абажур.

    Беремо стрічку шириною 1-2, 5 см.закріплюємо її з виворітного боку абажура за допомогою клею пва, додатково зафіксувавши шпилькою. Якщо взяли дротяний каркас без тканини, кріпимо до верхнього або нижнього ободу (можна пришити руками, можна використовувати клей). Потім починаємо обертати весь каркас, зверху вниз, розташовуючи витки стрічки близько один до одного, але без нахлеста.

    Мазанова е. В. Шкільний логопункт

    Закінчивши коло, стрічку розгортаємо на 90°. Закріплюємо в такому положенні (голкою з ниткою або клеєм пва, клеєм з пістолета, зафіксувавши тимчасово шпилькою, притиснувши прищіпкою). Далі стрічку пропускаємо під першою стрічкою, витягуємо, укладаємо поверх другої, потім знову простягаємо вниз, через одну стрічку витягуємо вгору. Так, поступово, створюємо переплетення, заповнюючи весь абажур.

    Як варіант, можна пропускати по дві вертикальні стрічки. Але тоді треба стежити, щоб кожен наступний ряд зрушувався на