Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

13

Лариса аніщенко

Програмне зміст : викликати інтерес до світу природи, формувати реалістичне уявлення про неї; навчити зображати хруща і листочок ; закріпити прийоми скочування, розплющування; розвивати сприйняття кольору, естетичний смак; розвивати координацію рухів рук, дрібну моторику; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Матеріали та обладнання: набір пластиліну ; дошка для ліплення; стеки; серветка для рук; ілюстрації різних комах на рослинах .

Попередня робота: розгляд ілюстрацій різних комах на рослинах

Хід заняття

– сьогодні, діти, ми з вами поговоримо про літо.

— які ознаки літа ви знаєте? (відповіді дітей).

— хто з вас може назвати якісь польові квіти?

— а чому вони називаються «польові»? правильно, бо ростуть у полі, на лузі.

– відгадайте мою загадку :

В поле безкрайньому сестрички стоять,

Жовті очі на сонці дивляться,

У кожної сестрички — білі вії.

— звичайно, це ромашка. З давніх-давен люди дуже люблять цю квітку, особливо за його лікувальні властивості.

— а які комахи живуть поруч з квітами в полі і на лузі? (відповіді дітей).

— сьогодні ми поговоримо про комах .

— яких комах ви знаєте ? (відповіді дітей)

– правильно і бабачки і гусениці і бабки і коники і жуки – це все комахи

– послухайте загадку

Не дзижчу, коли лежу,

Не дзижчу, коли ходжу.

Якщо в повітрі кружляю,

Тут вже вдосталь нажужжусь.

— правильно, жук і поговоримо ми про жука

– жуки – одна з найбільших груп комах і живих істот на землі! жуки вміють літати, у них є крила, які знаходяться під твердими надкрильями, які у різних видів жуків мають різне забарвлення і навіть візерунки. У жуків є вуса і три пари лапок.

— яких жуків ви знаєте? (короладський жук, жук-олень, червневий жук або бронзовка, травневий жук, сонечко)

– у теплі травневі вечори важко не помітити великих комах, що проносяться над головою з сильним дзижчанням. Це хрущі . Спіймати жука легко-вони не полохливі і не злітають при наближенні людини.

Хрущі – великі комахи з великими широкими вусиками. Тіло хруща, як і у інших комах , складається з трьох частин-відділів : голова, груди і черевце.

— як ви думаєте, чим харчується хрущ ? (за смаком хруща березові, кленові, дубові і багато інших листя)

– як ви вже, напевно, здогадалися, сьогодні ми зобразимо хруща .

Физминутка:

На лузі ростуть квіти

Небувалої краси.

Потягування-руки в сторони.

До сонця тягнуться квіти,

З ними потягнись і ти.

Потягування – руки вгору.

Вітер дме іноді,

Тільки це не біда.

Діти махають руками, зображуючи вітер.

Нахиляються квіточки,

Опускають пелюсточки.

Нахили вліво-вправо.

А потім знову встають

І як і раніше цвітуть.

Повороти корпусу вліво-вправо.

— хлопці, давайте візьмемо коричневий колір пластиліну для хруща. Хрущ . З пластиліну, який ви взяли для жука треба скачати кулю, і ще один, тепер візьмемо чорний і скачаємо куля поменше. Поставимо кулі один на одного

І сплющимо їх, натиснувши на верхній долонькою. Треба тільки стежити, щоб верхній куля (а точніше коржик) не з’їхав в сторону. Це буде тіло. Прикріпимо голову на місце.

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластилінуКонспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Тепер надрежем хруща крила . Стеком акуратно надрізаємо тільки верхню, коричневу, коржик. Чорну не чіпаємо.

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластилінуКонспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Тепер скачаємо шість невеликих чорних кульок. Це будуть лапки. Розкачаємо кульки в ковбаски.

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластилінуКонспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

І прикріпимо під черевце. Лапки трохи загнемо

Проріжемо ротик, зубочисткою проткнемо ніздрі, зробимо очі і вусики. Травневий жук готовий .

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Листя. Для листя кульки з зеленого пластиліну скачаємо у вигляді морквини, потім ми її сплющимо притиснувши долонькою у широкого краю листа пальцями відтягнемо трохи з двох сторін – вийшов листочок схожий на сердечко, а ще на лист берези. Тепер стеком намалюємо прожилки і посадимо хруща.

– хлопці, сьогодні ви всі постаралися , і у кожного з вас вийшла по-справжньому літня картина. І ніколи не забувайте, що не можна ображати комах . Природу треба берегти!

Публікації по темі:

B]інтеграція освітніх областей: пізнавальний розвиток; мовленнєвий розвиток; художньо естетичний розвиток. Завдання: 1.

Муніципальне дошкільний навчальний заклад дитячий садок № 8» берізка » компенсуючого виду міста фурманова конспект інтегрованого.

Конспект безпосередньо-освітньої діяльності з вихованцями старшої групи

Склала вихователь: руденко анастасія миколаївна, вихователь, недержавне дошкільний навчальний заклад «дитячий садок n157 відкритого акціонерного товариства «російські залізниці», м челябінськ.

Завдання:

  1. вчити дітей ліпити за вибором лугові рослини (ромашку, кульбаба, дзвіночок, суницю, трави) і комах (метеликів, жуків, бджіл, бабок), передаючи характерні особливості їх будови і забарвлення; надаючи поделке стійкість (зміцнювати на підставці з пластикових паличок, трубочок, зубочисток, дроту).
  2. формувати комунікативні навички.
  3. розвивати спостережливість.
  4. виховувати інтерес і дбайливе ставлення до живої природи.

Попередня робота:

  1. розгляд ілюстрацій, що зображують літній луг, розглядання зображень лугових рослин.
  2. бесіда про лугових комах і рослинах;
  3. бесіда про те, що роблять на лузі дорослі люди (пасуть корів, коней, овець, ставлять вулики для бджіл, косять сіно, заготовлюючи корм для тварин та ін.), чим займатися діти (милуватися квітами, малювати, фотографувати, допомагати дорослим).

Обладнання: кольоровий пластилін, стеки, дощечки, зубочистки, трубочки (для стійкості фігурок).

Хід заняття

Вихователь читає загадку. Автор: сергійка
Частенько, при будь-якій погоді
Люблю гуляти я на природі.
Беру з собою свій сачок:
Раптом-метелик, а раптом – жучок.
Красивих стільки там квітів!
Туди піти завжди готовий.
Його не чіпав діда плуг.
Там був, і є, і буде … (луг)
(діти стоять в колі, відгадують загадку).

– вихователь: «сьогодні ми з вами поговоримо про природу. Давайте згадаємо, чий будинок ліс?
(відповіді дітей. Показую»галявину».

– « що це вам нагадує? на що схоже?
(вислуховую відповіді дітей).
(прийшли до висновку, що це лужок).

– « скажіть мені, а лужок це чий будинок?
(вислуховую відповіді дітей (рослини, тварини, комахи)

– для кого ще необхідний луг?
(вислухати відповіді дітей)

– так, правильно, на лузі можуть пастися корови, кози, вівці.

– «діти, мені вчора було дуже сумно, тому, що…..
(вислуховую передбачувані висловлювання)
(пропоную прослухати розповідь з мого дитинства).

– «коли я була маленькою, такою як ви; перед моїм будинком був луг. Він весь заріс високою травою. Після дощу вся галявина покривалася теплою, дощовою водою. Як ми з подружками любили бігати по цих калюжах! так було весело! від цих спогадів мені стає сумно, що більше я не побачу цього луки….
Як же позбутися від цього смутку?»
(вислухати пропозиції дітей)
(виставляю на луг ягоду, квітка).

— чому виліплені фігурки не падають?
(вислухати припущення дітей).
Показати дітям як можна встановлювати, виліплені фігури, щоб вони не падали.
(застосовувати зволікання, зубочистки. Зубочистками робити прожилки у листочків).
Пропоную дітям подумати і виліпити один предмет, який може перебувати на лузі і зуміти встановити на макеті:
(квіти, пенечки, трава, комахи, дерева).

— діти, у нас сьогодні гості. Їм теж дуже захотілося виліпити лужок.

— що ви на це бажання скажете?
(звичайно, діти із задоволенням прийняли побажання гостей).
(діти та гості виконують завдання. Відзначаю цікаві, творчі, неординарні рішення).

Зорова гімнастика:

Що таке луг? (піднімання плечей)
Килим трави навколо. (провести закритими очима справа наліво)
Квітів ошатних віночки, (зліва направо)
Дзвінкі коники. (зверху вниз)
Метелики грайливі, (зверху вниз)
Жуки неквапливі. (кругові рухи очима)
З медом солодким бджілки, (кругові рухи очима)
Пісня перепілки. (справа наліво)
М’яти аромат, (зліва направо)
Літа ніжний погляд (зверху вниз)
І до білих мух (знизу вгору)
З сопілкою пастух (піднімання плечей)

П редлагаю продовжити оформлення луки, відзначаючи підбір кольору пластиліну, вміння встановлювати вже готові фігурки,Вибираючи місце на макеті. Після закінчення робіт діти розглядають композицію, відзначають найбільш вдалися, сподобалися предмети: розповідають про них.

Розглянули з дітьми і лужок гостей, відзначили сподобалися фігурки.

Діти побажали подарувати гостям подарунки: розповісти вірші про лузі, про квіти, про комах.

У вільний час діти можуть за бажанням доповнити композицію.

Тема: комахи.

Цілі: навчити ліпити кілька предметів округлої форми, закріпити прийоми ліплення: скачувати маленькі кульки з пластиліну круговими рухами між долонь.

Передавати характерні особливості комах(сонечко, гусениця, джміль або бджола)

Розвивати дрібну моторику. Виховувати акуратність

Хлопці, сьогодні я хочу вам запропонувати незвичайну подорож в ліс, ви згодні? ось ми і прийшли в ліс. Подивіться, яка красива галявина. Що у нас на галявині? коли присядеш відпочити на зігрітий весняним сонечком лісовий пагорб, то мимоволі диву, даєшся: яка цікава і різноманітна життя кипить кругом!

Коли в запашному сосняку,

Присядеш весною на пеньку.

Уважно вдивися навколо —

Ти багато помітиш навколо!

Діти, а кого у нас не вистачає на галявині в лісі?

Комахи — найдавніші і найчисленніші мешканці нашої планети. Вони з’явилися приблизно 250 мільйонів років тому і дуже добре пристосувалися до життя на землі.

Яких комах ви знаєте?

Сьогодні ми будемо ліпити комах.

Але спочатку я загадаю вам загадки і відповіддю на них будуть ті самі герої сьогоднішнього нашого заняття.

Над квіткою вона літала,

І пилок з квітки збирала.

Смугаста вона.

І звуть її…

Відповідь: бджола

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Модниця крилата,

Сукня смугаста.

Зростанням хоч і малюк,

Вкусить — буде погано.

Відповідь оса

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Хоч вони і жалять боляче,

Їх роботою ми задоволені.

Відповідь: бджоли

Домовита господиня

Політає над галявиною,

Поплескує над квіткою —

Він поділиться медком.

Відповідь: бджола

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Червоний жучок в чорну точку

Сів відпочити на красивому квіточці.

Він з крихітною маленькою чорною головкою.

Зветься жучок цей сонечком

З червоною спинкою, в точках,

Чорна головка,

Дрімає на листочку.

Жук-сонечко

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Хоч має багато ніжок,

Все одно бігти не може.

Уздовж по листочку повзе,

Бідний листочок весь згризе.

Гусениця

Може в яблуко залізти,

А потім його ж з’їсти:

Все, що смачно, виїдає

І назад виповзає.

Гусениця

Загадки ви відгадали правильно. Молодець.

Приступимо.

Всіх цих комах робити дуже просто. Щоб зліпити джмеля нам потрібно буде скачати спочатку кульку з жовтого або оранжевого пластиліну.

Потім з маленького шматочка чорного пластиліну катаємо тонку довгу ковбаску ділимо її навпіл і обклеюємо тулуб джмеля.

Потім приробляємо очі з маленьких шматочків чорного пластиліну і крила з білого пластиліну.

Сонечко робити ще простіше.

Катаємо дві кульки, великий червоний і поменше чорний, з’єднуємо їх і з маленьких шматочків чорного пластиліну клеїмо точки.

Залишилася виліпити гусеницю. З кульок зеленого пластиліну.

Катаємо п’ять кульок від великого до меншого, з’єднуємо їх по черзі і приклеюємо точки білого пластиліну, це будуть очі.

Самостійна робота.під час самостійної роботи надати допомогу індивідуально кожному

Підсумок: молодці. Ось які комахи у нас вийшли в завершенні заняття викласти комах на лист зеленого паперу — на галявину в лісі.

Конспект заняття з ліплення в старшій групі » комахи .»

Maam.ru> конспект заняття з ліплення

Конспект заняття з ліплення» комахи . Методичний…

Методична розробка з аплікації, ліплення (старша група) на тему: комплексне заняття в старшій групі на тему: «ці дивовижні комахи «. Інтеграція освітніх областей: пізнавальний розвиток, художньо-естетичний розвиток, мовленнєвий розвиток…

Lightinfom.ru> конспект заняття з ліплення

Старша група) на…

З дітьми старшої групи . Тема « «комахи». Ліплення»сонечко». Склала вихователь: першої кваліфікаційної категорії.9. Ліплення»сонечко». Послухайте загадку, яке наступне комаха зустрілося на нашому шляху: у кого вся спинка в точках?

Nsportal.ru> план-конспект заняття з

Конспект заняття з ліплення комахи старша група .

З дітьми старшої групи . Тема « «комахи».ліплення . Конспект заняття з ліплення в старшій групі на тему:»літо». Щільний картон білого кольору а4, набір пластиліну, стека , дошка для ліплення, ілюстрація із зображенням комах .

Rusmig.ru > конспект заняття з ліплення

Ліплення з пластиліну комахи старша група .

Комплексне заняття в старшій групі . Тема «» ці дивовижні комахи». Мета: розширити уявлення дітей про різні види комах . Ліплення з пластиліну комах з дітьми від 7 років.

Kalinark.ru> ліплення з пластиліну

Конспект заняття з ліплення в старшій групі » комахи .

Сонечко з пластиліну – ліплення з пластиліну комах ліплення «три ведмеді» (старша група ) ліплення сюжетна «три ведмеді» (старша група ) мета: створити…

Tdsl.ru> конспект заняття з ліплення

Конспект заняття з ліплення на тему » метелик на листочку…»

Конспект нсд у старшій групі . Ліплення»метелик на листочку». Мета, завдання. Художня творчість (ліплення ).попередня робота: бесіда, читання віршів про комах, перегляд презентацій і слайдів з метеликами, малювання олівцями, розгляд ілюстрацій…

Kopilkaurokov.ru> конспект заняття з ліплення

Вчити дітей передавати в ліпленні характерні особливості

Ліплення) в старшій групі по темі: комахи ліпленні характерні…

Sad51.nakhodka-edu.ru> вчити дітей передавати в

Оод по темі: » комахи » в старшій групі…

У старшій групі ліплення комахи

Infourok.ru> оод по темі « » комахи «в

Конспект заняття ліплення в старшій групі» чаювання у мухи…»

Комах, іграшки-аналоги, схеми ліплення комах ліплення комахи .) вихователь: а ви хто?

Soloveva-ppds10.edumsko.ru> конспект заняття ліплення в

Конспект заняття з ліплення » комахи . Методичний…

Ліплення в старшій групі . Ліплення комахи ліплення

Cok24.ru> конспект заняття з ліплення

Ліплення (старша група ) на…

Конспект заняття з ліплення в старшій групі » комахи . Конспект заняття в дитячому садку для дітей 5-6 років по темі: » комахи » (старша група ). Цілі: освітні: розширювати і закріплювати знання дітей про комах , вводити в активний словник дітей…

Tofp.ru> план-конспект заняття з

Конспект нсд з ліплення » комахи » (старша група )

(старша група). Мета: розвивати навички нетрадиційного методу ліплення з пластиліну. Завдання: вчити дітей ліпити за вибором для чого потрібні комахи ? чи всі комахи корисні? подивіться, хлопці, поки ми з вами були на лузі до нас в групу залетів метелик!

Prodlenka.org> конспект нсд по ліпленню

Оод по темі: » комахи » в старшій групі…

У старшій групі компенсуючої спрямованості. Художньо естетичний розвиток «ліплення)»зустріч з мурахою кузею». Целівоспітатель: мурахи — це комахи . Вони бувають руді і чорні. Мурахи дуже маленькі і працьовиті.

Infourok.ru> оод по темі « «комахи» в

Конспект нсд в старшій групі . «чарівний світ комах .

Ліплення в старшій групі . Ліплення з полімерної глини.перед тим як ліпити бджілку, потрібно розповісти діткам, що ці комахи не тільки красиві і яскраві створення.принадність ліплення метелика полягає в тому, що малюк може вибрати які завгодно кольору для її створення.

Tmzs.ru> конспект нсд у старшій

Конспект заняття з ліплення в старшій групі » комахи .

Сонечко з пластиліну – ліплення з пластиліну комах з дітьми від 7 років. Користуючись схожими прийомами можна зліпити з дітьми та іншихконспект нсд за сюжетною ліпленням «три ведмеді «(старша група ) ліплення сюжетна» три ведмеді» (старша група ) мета: створити…

Tdsl.ru> конспект заняття з ліплення

Вчити дітей передавати в ліпленні характерніОсобливості

Конспект по освітній галузі » художня творчість «(ліплення) в старшій групі по темі: комахи . «сонечко». Склала вихователь вищої кваліфікаційної категорії максимова л.в. Програмні завдання: вчити дітей передавати в ліпленні характерні…

Sad51.nakhodka-edu.ru > вчити дітей передавати в

Конспект заняття ліплення в старшій групі » чаювання у мухи…»

Матеріал: картинки із зображенням комах, іграшки-аналоги, схеми ліплення комах, пластилін, різні атрибути для ліплення діти: таргани, бджоли, мухи, комарі. Вихователь:як їх назвемо, одним словом? (комаха .) вихователь: а ви хто?

Soloveva-ppds10.edumsko.ru> конспект заняття ліплення в

Ліплення комахи »

Ліплення в старшій групі . Ліплення з полімерної глини.перед тим як ліпити бджілку, потрібно розповісти діткам, що ці комахи не тільки красиві і яскраві створення.принадність ліплення метелика полягає в тому, що малюк може вибрати які завгодно кольору для її створення.

Sto-avtor.ru> ліплення тема: «пори року»

Майстер класи для дітей з ліплення на тему » комахи …»

Ліплення в старшій групі . Ліплення з полімерної глини.перед тим як ліпити бджілку, потрібно розповісти діткам, що ці комахи не тільки красиві і яскраві створення.принадність ліплення метелика полягає в тому, що малюк може вибрати які завгодно кольору для її створення.

Svoimi-rukami-club.ru> майстер класи для дітей по

Ліплення тема: «пори року «підтема: » комахи»

Ліплення в старшій групі . Ліплення з полімерної глини.перед тим як ліпити бджілку, потрібно розповісти діткам, що ці комахи не тільки красиві і яскраві створення.принадність ліплення метелика полягає в тому, що малюк може вибрати які завгодно кольору для її створення.

Sto-avtor.ru> ліплення тема: «пори року»

Конспект заняття з ліплення в старшій групі » комахи .

Ліплення в старшій групі . Ліплення з полімерної глини.перед тим як ліпити бджілку, потрібно розповісти діткам, що ці комахи не тільки красиві і яскраві створення.принадність ліплення метелика полягає в тому, що малюк може вибрати які завгодно кольору для її створення.

Netrs.ru> конспект заняття з ліплення

План-конспект заняття з навколишнього світу (старша група ) на…

План-конспект заняття з аплікації, ліплення (старша група ) на тему: ліплення сюжетна колективна старша.попередня робота: розгляд ілюстрацій і фото комах , читання художньої літератури про комах , розгадування загадок про…

Vera-autoservice.ru> план-конспект заняття з

Програмне зміст: вчити дітей складати описові розповіді про комах по картинках, продовжувати вчити зв’язності, розгорнутості, безперервності висловлювання; закріплювати навик самоконтролю за вимовою в самостійній мові; закріплювати вживання іменників в родовому відмінку; активізувати словник по темі «комахи»; розвивати пам’ять, увагу, словесно-логічне мислення; виховувати стійкий інтерес до життєдіяльності комах.

Матеріал до заняття: конверт з листом від комах, картинки із зображенням комах або іграшки – комахи, картина із зображенням ромашки з набором комах. Демонстраційний матеріал «ромашка «із серії»пограй і порахуй».

Попередня робота: розгляд картинок, іграшок, дитячих журналів, енциклопедій, читання казок к. Чуковського» муха цокотуха«,» тараканище«,» лісові хороми «м.михайлов,» як мурашка додому поспішав «в. Біанкі» щасливий жучок «г. Скребицький, перегляд мультфільмів, аплікація» метелик», ліплення декоративних пластин, із зображенням комах.

Методи і прийоми: ігровий момент-прийшов лист – розгляд схеми, ігри:» кого не стало«,» закінчи пропозицію«,» четвертий зайвий», пояснення вихователя, самостійні розповіді дітей, підсумок.

Хід заняття:

Привіт, шановні гості, ми раді вітати вас у нас в гостях.

Вихователь: хлопці, скажіть, будь ласка, які ви знаєте пори року?

Діти: зима. Весна. Літо. Осені.

Вихователь: а яке у нас зараз пору року?

Діти: весна.

Вихователь: давайте покажемо стрілочкою на нашому календарі, яке зараз час року. Скажіть, за якими ознаками в природі ми дізнаємося, що настала весна?

Відповіді дітей: тане сніг. Біжать струмки. Яскраво світить сонце. Набухають бруньки на деревах. Розпускаються перші листочки. Прилітають птахи. Зеленіє травичка. З’являються перші квіти. З’являються комахи.

Вихователь: хлопці, я вам пропоную здійснити подорож у світ комах. Уявіть, що ми опинилися на зеленій галявині. Кого ми тут зустрінемо, дізнаємося за допомогою загадок.

1.ми лісові жителі,

Мудрі будівельники.

З голок всією артіллю

Будуємо будинок собі під ялиною. (мурахи)

2.мед в лісі ведмідь знайшов,

Мало меду, багато. (бджіл)

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

3.цілий день літає,

Всім набридає,

Ніч настає,

Тоді перестає. (муха)

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

4.я квітка зірвати хотів,

Але квіточка полетів.

Що це за комаха? (метелик)

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

З чим порівнюють крила метелика? (з квіткою). Які крила у метелика? (яскраві, легкі, великі). А скільки крил у метелика? (чотири). Відгадавши загадку, ви дізнаєтеся, хто прилетів до метелика в гості:

Летить — дзижчить,

Сяде — мовчить. (жук)

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Вихователь: відгадайте ще загадку:

Домовита господиня

Пролітала над галявиною,

Поплескує над квіткою-

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Вихователь: подивіться на бджолу на картинці. Чи є у неї крильця, які вони, скільки у неї ніжок? порахувавши. Хлопці, а чому комахи можуть літати? у них є крильця. Давайте виберемо комах на картинках, які вміють літати, у яких є крила. Назвіть їх.

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Вихователь: наша подорож триває. Ми зустрічаємо нову комаху. Павук.

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Павуки живуть в траві, а де їх ще можна зустріти, де вони живуть, який у них будиночок? (в павутині). А павуки літають? чому ні? ця комаха повзає.

Вихователь: а тепер я вам пропоную пограти в гру.

Гра «четвертий зайвий» (вихователь називає чотири слова, діти повинні на слух визначити зайве слово і пояснити свій вибір).

— жук, бджола, мураха, кішка;

– слон, метелик, джміль, гусениця;

– сонечко, комар, тарілка, бабка;

– ялинка, тарган, муха, коник;

– бджола, метелик, комар, ліжко.

Відповідає та дитина, кому вихователь кидає кульку або м’ячик.

Після гри лунає стукіт у двері.

Вихователь: хлопці, давайте подивимося, хто до нас прийшов.(помічник вихователя в костюмі листоноші пєчкіна приносить лист від комах). Вихователь читає лист і розповідає дітям:

Сталося нещастя. Виявляється, зима не хоче випускати комах на волю. Ось і просять комахи вашої допомоги. А щоб їм допомогти, треба розповісти зимі про комах, відгадати загадки, адже вона їх ніколи не бачила. Хлопці, а як ви думаєте, чому? (взимку комах не буває). Якщо зимі сподобаються ваші відповіді, то вона обов’язково відпустить комах. Тому нам потрібно постаратися.

Але спочатку давайте розімнемо наші пальчики.

Проводиться пальчикова гра » бджола»:

Прилетіла до нас вчора

Смугаста бджола.

(роблять махові рухи кистями рук)

А за нею джміль-джмельек

І веселий метелик,

Два жука і бабка,

(загинаємо пальці, починаючи з великого).

Як ліхтарики очі. (робимо гуртки з пальців, підносимо до очей),

Пожужжалі, політали (махаємо долоньками),

Від втоми впали (кидаємо долоні на стіл).

Вихователь: а щоб вам легше було розповідати, я приготувала картинки – підказки. Давайте подивимося їх (діти розглядають картинки і визначають, що і як потрібно розповідати).

На лузі живе скрипаль,

Носить фрак і ходить вскач.

Відгадайте,хто цей скрипаль.(коник)

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Не звір, не птах,

Носик, як спиця.

Летить, пищить, сяде, мовчить (комар)

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

На ромашку біля воріт

Опустився вертоліт.

Золотисті очі,

Хто ж це? (бабка).

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Зростанням малий, але працьовитий,

І мисливець справжній.

Будинок з хвої збирає,

Ліс від гусениць рятує. (мураха).

А ось ще одна загадка:

Точка, точка, два гачечка-це лапки у жука,
Два блискучих лепесточка розсуваються злегка,
Справа точка, зліва-точка, в чорних цяточках боки.

Відгадали?

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Так, це сонечко.Чим вона відрізняється від бджоли, оси, джмеля? (відповіді)

У неї є жорсткі крила, вони називаються твердими надкрильями і прикривають літальні. Сонечко є маленьким санітаром, вона рятує від загибелі сади і городи, поїдаючи більш дрібне комаха – тлю.

Сонечко треба берегти.

Вихователь: хлопці, метелики, бджоли, жуки, мурахи, павуки, коники – це все комахи. Ми з вами зараз теж перетворимося на комах.

Фізкультхвилинка:

Я велика бабка,

Дуже круглі очі

Я повернуся, як вертоліт

Вправо, вліво, взад, вперед.

Я літала і літала

І трішечки втомилася.

На ромашці посиділа і знову полетіла.

(діти виконують руху по тексту)

Вихователь: літала бабка, крильцями махала, і від цього раптом подув легкий вітерець. (діти дмуть, губи трубочкою). А тут і комахи з’явилися, зраділи, що ви їх звільнили, і давай веселитися. Побачили на лузі ромашку і здивувалися. Яка була ромашка? (велика, біла, красива, ошатна). Веселилися комахи, літали, пурхали, та так втомилися, що вирішили відпочити на ромашці. Розсілися вони, всім місця вистачило, ромашка-то велика.

Конспект заняття з ліплення на темуметелик на листочку. Комахи з пластиліну

Які комахи сіли на ромашку (відповіді дітей)

Вихователь: давайте пограємо в гру» закінчи пропозицію » і розповімо, хто, де знаходиться?

  • мураха сидить близько (квітки)
  • сонечко повзе по… (листу)
  • джміль сховався під (листом)
  • гусениця сидить на… (квітці)
  • метелик пурхає над (квіткою)
  • жук сидить під (квіткою)
  • бабка літає близько (квітки)

Вихователь: відпочивали комахи на ромашці, набридло їм сидіти і вирішили вони пограти в хованки. То один сховається, то інший. Давайте ми теж пограємо і спробуємо вгадати, хто ж сховався?

Гра » кого не стало? «(на розвиток уваги, пам’яті).

Вихователь: сьогодні ви дізналися про деяких комах, серед них є корисні і є шкідливі, тому при зустрічі з ними треба бути обережними завжди, так як при зустрічі з людиною вони захищаються.

Правила поведінки при зустрічі з комахами:

1.побачивши осине гніздо, не чіпайте його. Поспостерігайте за його мешканцями здалеку, інакше оси будуть жалити куди попало.

2.якщо біля вас літає бджола, намагайтеся бути спокійними, не махайте руками. Якщо ж вона вкусила то, необхідно видалити жало, ужалене місце потерти содовим розчином.

3.зустрівши на шляху мурашки, не чіпайте його, тоді він вас не вкусить.